A Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 15. § (9) bekezdése alapján a tanulmányok folytatásának bejelentése legalább egy tárgy felvételével történik meg a Neptun-rendszerben a regisztrációs héten, azaz 2024. augusztus 26-án 10.00 órától augusztus 30-án 24.00 óráig. A tantárgyfelvétel szakaszosan történik, az évfolyamoknak a pontos időpontról külön tájékoztatást küldünk.
A tárgyfelvétel előtt a Neptun-rendszerben az aktív félévet létesítő hallgatóknak először regisztrálni kell!
Ennek menete: Az „Ügyintézés” menüponton keresztül érhető el a „Beiratkozás/Bejelentkezés” elnevezésű linkre kattintva. Majd a „Regisztrációs kérelmek” felületen megjelenő aktuális félév státuszának oszlopában „Új” státusszal szereplő sorban kattintson a „Lehetőségek/Beiratkozás” gombra. Ekkor megnyílik egy ablak, melyben szükséges nyilatkoznia arról, hogy „Aktív” státusszal szeretne regisztrálni az adott félévre. A megfelelő kiválasztása után a „Nyilatkozom” gombot kell megnyomnia!
A Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 15. § (6) bekezdése alapján nem jelentkezhet be az a hallgató, aki a lejárt fizetési kötelezettségeinek nem tett eleget.
Költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgató bejelentkezésére is vonatkoznak a „bejelentkezés” pontban leírtak.
A Térítési és juttatási szabályzat 23. § (6-8) bek. szerint
(6) Az önköltséges (költségtérítéses) képzésben részt vevő hallgató az önköltséget (költségtérítést) a beiratkozás, illetve a bejelentkezés előtt köteles megfizetni.
(7) A költségtérítési/önköltségi díjkedvezmény iránti kérelmet benyújtó hallgató az (6) bekezdéstől eltérően a kérelme tárgyában hozott döntésnek megfelelően, kérelme elutasítása esetén az elutasító határozat véglegessé válását követő 7. napig köteles megfizetni az önköltséget (költségtérítést). A kedvezmény, illetve részletfizetés iránti kérelmet beadó hallgató is köteles a (6) bekezdés szerinti határidőig megfizetni az önköltségnek (költségtérítésnek) a kérelmezett kedvezménnyel csökkentett részét, illetve annak első részletét.
(8) A (6)-(7) bekezdésben foglalt kötelezettségét határidőig nem teljesítő hallgató – ennek pótlásáig – a tanórán, vizsgán, záróvizsgán történő részvételből – a mindenki számára nyilvános alkalmak kivételével – kizárandó.
A költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgatónak – kérelem alapján – támogatás adható (az összeg mérséklése, részletfizetés, fizetési haladék stb). A kérelem beadásának határideje 2024. augusztus 05., a formanyomtatvány megtalálható a nyomtatványok között (költségtérítéses kérelem). A kérelmet az etk.ktg@semmelweis.hu email címen keresztül lehet beadni.
Nagyon fontos, hogy a TJSZ 23. § (6-8) bek. szerint megszűnt a halasztó hatálya a befizetésre vonatkozóan a beadott kérelmeknek. Mérséklés esetén az önköltség 80%-át, minden más esetben az önköltség 50%-át be kell fizetni. Így lesznek a Neptun rendszerben is a tételek kiírva. A fennmaradó díjat a határozatban megadott határidőig kell majd rendezni.
A hatályos jogszabályok szerinti online számla adatszolgáltatás miatt minden Neptunban történő kiíráshoz automatikus számla generálódik a hallgató nevére, mely számla az adatszolgáltatás keretében a jogszabályban meghatározottak szerint bekerül a NAV felületére. Emiatt alábbiak szerint változott a cég nevére történő számlakiállítás.
A számlákat a honlapon megtalálható számlakérő nyomtatvány alapján a Pénzügyi Igazgatóság állítja ki, melyeket kérjük a neptun.penzugyiosztaly@semmelweis.hu mail címre szkennelve elküldeni. A számla kiállításának igényléséhez szükséges „számlakérő nyomtatvány” a „dokumentumok – nyomtatványok – egyéb nyomtatványok” alatt.
Kérjük azokat a hallgatókat, akiknek munkahely, cég fizeti az önköltségi díjat, minél előbb indítsák el a számlakérőt.
Kérjük a befizetéseket elsődlegesen gyűjtőszámlán keresztül, vagy bankkártyával teljesítsék, gyorsítva a folyamatot és csökkentve az adminisztrációt.
A gyűjtőszámla használatának jellemzői:
- Az utalt összeg a következő munkanapon jelenik meg a Neptunban, mely a hallgató Neptun kódja szerint kerül a Neptunba szabad egyenlegként, amíg azt nem kapcsolja össze kiírással, az összeget a hallgató vissza is tudja indítani a saját számlaszámára, illetve egy a gyűjtőszámlán szabad egyenleget is tarthat a felmerült költségekre.
- A beazonosítás feltétele, hogy a közlemény rovatba utaláskor bekerüljön a hallgató Neptun kódja: pl. NK-123ABC
- A gyűjtőszámlára utalt összeggel még teendője van: a kiírást össze kell kapcsolni a rendelkezésre álló egyenleggel.
Menete: Pénzügyek / Befizetés – a félév beállítása után / Listázás – megfelelő tétel sorában a befizet négyzet kipipálása / Befizet / Biztosan befizet? / Igen / Fizetési mód választása: / Gyűjtőszámla / Befizet / Elküld.
A gyűjtőszámlás fizetési módot választva a hallgatói gyűjtőszámla egyenlegén rendelkezésre álló összegből tudja a kiírás összegét kiegyenlíteni.
Fontos tudnivalók:
- Az egyes gyűjtőszámlákra csak az adott devizanemben lehet utalni. HUF-ra forintot, EUR-ra EUR-t!
- Visszautalni csak azonos devizanemben, és devizás gyűjtőszámla esetében csak IBAN formátumban megadott számlaszámra lehetséges, míg a HUF gyűjtő esetén csak háromszor nyolc számjegyű, magyar (GIRO) számlaszámra.
- A HUF-os gyűjtőszámláról csak HUF-ban, az EUR gyűjtőszámláról csak EUR-ban egyenlíthetők ki.
- A HUF, EUR és USD gyűjtőszámlák között nincs átjárhatóság (tehát a Hallgató nem teheti meg, hogy a bármely devizás gyűjtőszámlán lévő szabad egyenlegét átvezeti a forintosra és fordítva sem).
Bankszámla megnevezése |
Száma |
Pénzneme |
IBAN szám |
SWIFT (BIC) kód |
HUF-os gyűjtőszámla |
11784009-22236720 |
HUF |
HU36117840092223672000000000 |
OTPVHUHB |
EUR-os gyűjtőszámla |
11763842-00882880 |
EUR |
HU11117638420088288000000000 |
OTPVHUHB |
A folyamatok egyszerűsítése miatt kérjük, a jövőben használják a gyűjtőszámla funkciót, mellyel minden típusú kiírás teljesíthető.
Bankkártyás befizetés (Simplepay):
Befizetéseit – internetes vásárlásra alkalmas – bankkártyával szíveskedjék teljesíteni.
Menete: Pénzügyek / Befizetés – a félév beállítása után / Listázás – megfelelő tétel sorában a befizet négyzet kipipálása / Befizet / Biztosan befizet? / Igen / Fizetési mód választása: / OTP / Befizet / a bankkártya adatok megadása után / Elküld.
Neptunos devizás kiírás bankkártyával nem teljesíthető!
Felhívom figyelmét, hogy mind az elméleti, mind a gyakorlati kurzusoknál a csoportjának megfelelő kurzust válassza, mert csak annak a kurzusnak a vizsgáit fogja majd a következő vizsgaidőszakban látni, amelyikre jelentkezett. Azok a hallgatók, akik elérkeztek az utolsó félévükhöz, fokozott figyelmet fordítsanak arra, hogy minden kötelező tárgyuk, illetve a választható tárgyakból a képzési és kimeneti követelményekben előírt kreditmennyiség felvételre és az elkövetkező vizsgaidőszakban teljesítésre kerüljön.
Tárgyfelvétel megnyitásának időpontjai a 2024/2025. tanév őszi félévében
2024. augusztus 23. péntek
- 08.00 szabadon választható tárgyak (OMHV-ban részt vevő hallgatók számára)
2024. augusztus 26. hétfő
- 06.00 angol nyelvű képzések, MSc és szakirányú továbbképzések függetlenül a munkarendtől
- 18.00 gyógytornász szakirány
- 20.00 szülésznő, védőnő szakirány (teljes idejű)
- 22.00 ápoló, szülésznő szakirány (részidős)
2024. augusztus 28. szerda
- 06.00 dietetikus, mentőtiszt szakirány (részidős)
- 20.00 dietetikus, mentőtiszt szakirány (teljes idejű)
- 22.00 egészségügyi szervező, orvosi diagnosztikai analitikus, népegészségügyi ellenőr szakirány (részidős)
2024. augusztus 29. csütörtök
- 07.00 ápoló, népegészségügyi ellenőr, hang-, beszéd-és nyelésterapeuta szakirány (teljes idejű)
2024. augusztus 30. péntek
- 08.00 választható tárgyak (minden képzés)
A formanyomtatványokat megtalálja honlapunkon a Dokumentumok – Nyomtatványok helyen.
A Tanulmányi és Vizsgabizottságnak címzett kérelmeket az etk.tvb@semmelweis.hu email címre, míg az önköltségi díjjal kapcsolatos kérelmeket az etk.ktg@semmelweis.hu email címre kell küldeni kizárólag saját egyetemi emailcímről a tanévnaptárban meghatározott időpontokig. (Költségtérítési nyilatkozat (pdf))
A kreditátviteli kérelmeket elektronikus úton, a Neptun rendszeren keresztül lehet beadni, a 2024/25-ös Kari Tanévnaptár szerinti időszakban. A következő kreditátvételi kérelem beadási időszak: 2024. augusztus 12. – augusztus 30.
Szakdolgozati útmutató 2023 (pdf)
Szakdolgozati témák 2024/25 (xlsx)
Szakdolgozat feladatterv (pdf)
Szakdolgozat-módszertan kurzusok 2023 (pdf)
Letölthető (kitöltendő) dokumentumok
Eredetiségi nyilatkozat (docx)
Felhívás témaválasztásra (docx)
Megtekinthetőségi nyilatkozat (docx)
Átvétellel kapcsolatos tudnivalók (pdf)
A kreditátviteli kérelmeket elektronikus úton, a Neptun rendszeren keresztül lehet beadni, a 2024/25-ös Kari Tanévnaptár szerinti időszakban.
TÁJÉKOZTATÓ HALLGATÓK RÉSZÉRE, AKIK NEM TUDNAK A NEPTUN rendszeren keresztül kreditátviteli kérelmet benyújtani.
- Kérelem benyújtási határidő: 2024.09.13., 16:00.
- A kreditátviteli kérelem IDE kattintva érhető el.
Kreditátviteli kérelem feltöltéshez segédlet
Nyomtatvány (pdf) jogorvoslati eljáráshoz
A munkahelyemen eddig diákként dolgoztam, és azt mondták, hogy ezután is tudok így dolgozni, csak kérnem kell az egyetemtől egy hallgatói jogviszonyt igazoló lapot. Tudna nekem ebben segíteni?
Kérem, forduljon tanulmányi ügyintézőjéhez, aki kiállítja önnek a hallgatói jogviszony-igazolást.
Minden félévben kérvényezem az egyéni tanrendet, amelyet szerencsésen meg is kapok mindig, profi kézilabda játékosként, de most július 28.-án adtam le és még mindig semmi információm nincs róla, viszont az edzések ugyanúgy mennek és rengeteg előadásra nem tudok bejárni, viszont nyugodtabb lennék, ha tudnám mikor kapom meg/utasítják él a benyújtott kérvényem, mert így elég nehéz összeegyeztetnem a kettőt.
A kérelmek leadásának időpontja nem azok megírásának, hanem kari érkeztetésének dátuma. A 30 napos elbírálási határidő innen datálódik. Az Ön kérelmének határozatát a Kar már postázta Önnek.
Segítségét szeretném kérni, két általam felvett kurzus megtartásának órarendi idejét szeretném megkérdezni, ugyanis a Neptun rendszerben sajnos nem találtam róluk semmilyen információt ezzel kapcsolatosan.
Az órarendek megtalálhatók a Kar honlapján.
Azzal a kéréssel fordulok Önökhöz hogy engedélyezzék késedelmes tárgyfelvételi, illetve bejelentkezési kérésem a Neptun felületén keresztül, utólagos beiratkozásomból kifolyólag.
Tanulmányi ügyekben kérelmet a Tanulmányi és Vizsgabizottságnak címezve lehet leadni az etk.tvb@semmelweis.hu címen keresztül. A Bizottság hivatott döntést hozni ilyen kérelmek tárgyában.
A kreditátviteli kérelmem, amit augusztus 6-án küldtem be, mikor kerül elbírálásra? Fontos lenne, mivel addig nem tudom a tárgyaimat felvenni.
A több ezer kreditátviteli kérelem elbírálása szeptember elején, a tanév kezdetekor megtörtént. A kérelmek tanszéki értékelése, döntési javaslattétele, előírt adminisztratív feldolgozása, iktatása megvalósult, a határozatok elkészítése folyamatban van, a napokban az érintett hallgatók megkapják a dokumentumot.
Nem tudtam részt venni a teszt íráson, betegség miatt a 0. héten. Kaptam értesítést arról, hogy a teszt megírása kötelező, illetve, hogy van ennek egy új időpontja. Viszont sajnos a kiírt időponton szintén nem fogok tudni megjelenni.
Az a BSc hallgató, aki sem eredeti, sem pótidőpontban nem tudta megírni a Természettudományi propedeutika tárgyból a szintfelmérő tesztet, köteles a tárgyat teljesíteni, az órákat látogatni. A félév végén az aláírás megszerzésével teljesítheti a kurzus követelményeit. Mesterképzésben résztvevő hallgatók tanterve nem tartalmazza ezt a tárgyat.
Lecsúsztam az időszakról, de szeretném passziváltatni a mostani félévemet. Ezt hogyan tudom megtenni?
A félév passziválást utólag kérheti a Tanulmányi és Vizsgabizottságtól a képzési időszak végéig, de csak súlyos, különleges indokkal. Ennek igazolását csatolnia kell a kérelemhez. Tanulmányai során egyszer kaphat engedélyt utólagos passziválásra.
Útmutató (pdf) a Semmelweis Egyetem Testnevelés-Felmentési Informatikai rendszerének (STEFI) alkalmazásához
Általános pénzügyi tájékoztató (Neptun)(pdf)
Neptun – Hallgatói összefoglaló (pdf)
Költségtérítési díjak 2024-2025 (pdf) és a hallgatók által fizetendő egyéb díjak
Tájékoztató az állami ösztöndíjjal támogatott képzés feltételeiről
Teremkódok:
- Vas utcai, Szentkirályi utcai és Erkel utcai épületek termei (pdf)
Tájékoztató az átsorolás rendjéről (pdf)