A Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 15. § (9) bekezdése alapján a tanulmányok folytatásának bejelentése legalább egy tárgy felvételével történik meg a Neptun-rendszerben a regisztrációs héten, azaz 2025. január 27-én 10.00 órától február 8-án 24.00 óráig. A tantárgyfelvétel szakaszosan történik, az évfolyamoknak a pontos időpontról külön tájékoztatást küldünk.
A tárgyfelvétel előtt a Neptun-rendszerben az aktív félévet létesítő hallgatóknak először regisztrálni kell!
Ennek menete: Az „Ügyintézés” menüponton keresztül érhető el a „Beiratkozás/Bejelentkezés” elnevezésű linkre kattintva. Majd a „Regisztrációs kérelmek” felületen megjelenő aktuális félév státuszának oszlopában „Új” státusszal szereplő sorban kattintson a „Lehetőségek/Beiratkozás” gombra. Ekkor megnyílik egy ablak, melyben szükséges nyilatkoznia arról, hogy „Aktív” státusszal szeretne regisztrálni az adott félévre. A megfelelő kiválasztása után a „Nyilatkozom” gombot kell megnyomnia!
A Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 15. § (6) bekezdése alapján nem jelentkezhet be az a hallgató, aki a lejárt fizetési kötelezettségeinek nem tett eleget.
Költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgató bejelentkezésére is vonatkoznak a „bejelentkezés” pontban leírtak.
A Térítési és juttatási szabályzat 23. § (6-8) bek. szerint
(6) Az önköltséges (költségtérítéses) képzésben részt vevő hallgató az önköltséget (költségtérítést) a beiratkozás, illetve a bejelentkezés előtt köteles megfizetni.
(7) A költségtérítési/önköltségi díjkedvezmény iránti kérelmet benyújtó hallgató az (6) bekezdéstől eltérően a kérelme tárgyában hozott döntésnek megfelelően, kérelme elutasítása esetén az elutasító határozat véglegessé válását követő 7. napig köteles megfizetni az önköltséget (költségtérítést). A kedvezmény, illetve részletfizetés iránti kérelmet beadó hallgató is köteles a (6) bekezdés szerinti határidőig megfizetni az önköltségnek (költségtérítésnek) a kérelmezett kedvezménnyel csökkentett részét, illetve annak első részletét.
(8) A (6)-(7) bekezdésben foglalt kötelezettségét határidőig nem teljesítő hallgató – ennek pótlásáig – a tanórán, vizsgán, záróvizsgán történő részvételből – a mindenki számára nyilvános alkalmak kivételével – kizárandó.
A költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgatónak – kérelem alapján – támogatás adható (az összeg mérséklése, részletfizetés, fizetési haladék stb). A kérelem beadásának határideje 2025. január 10., a formanyomtatvány megtalálható a nyomtatványok között (költségtérítéses kérelem). A kérelmet az etk.ktg@semmelweis.hu email címen keresztül lehet beadni.
Nagyon fontos, hogy a TJSZ 23. § (6-8) bek. szerint megszűnt a halasztó hatálya a befizetésre vonatkozóan a beadott kérelmeknek. Mérséklés esetén az önköltség 80%-át, minden más esetben az önköltség 50%-át be kell fizetni. Így lesznek a Neptun rendszerben is a tételek kiírva. A fennmaradó díjat a határozatban megadott határidőig kell majd rendezni.
A hatályos jogszabályok szerinti online számla adatszolgáltatás miatt minden Neptunban történő kiíráshoz automatikus számla generálódik a hallgató nevére, mely számla az adatszolgáltatás keretében a jogszabályban meghatározottak szerint bekerül a NAV felületére. Emiatt alábbiak szerint változott a cég nevére történő számlakiállítás.
A számlákat a honlapon megtalálható számlakérő nyomtatvány alapján a Pénzügyi Igazgatóság állítja ki, melyeket kérjük a neptun.penzugyiosztaly@semmelweis.hu mail címre szkennelve elküldeni. A számla kiállításának igényléséhez szükséges „számlakérő nyomtatvány” a „dokumentumok – nyomtatványok – egyéb nyomtatványok” alatt.
Kérjük azokat a hallgatókat, akiknek munkahely, cég fizeti az önköltségi díjat, minél előbb indítsák el a számlakérőt.
Kérjük a befizetéseket elsődlegesen gyűjtőszámlán keresztül, vagy bankkártyával teljesítsék, gyorsítva a folyamatot és csökkentve az adminisztrációt.
A gyűjtőszámla használatának jellemzői:
- Az utalt összeg a következő munkanapon jelenik meg a Neptunban, mely a hallgató Neptun kódja szerint kerül a Neptunba szabad egyenlegként, amíg azt nem kapcsolja össze kiírással, az összeget a hallgató vissza is tudja indítani a saját számlaszámára, illetve egy a gyűjtőszámlán szabad egyenleget is tarthat a felmerült költségekre.
- A beazonosítás feltétele, hogy a közlemény rovatba utaláskor bekerüljön a hallgató Neptun kódja: pl. NK-123ABC
- A gyűjtőszámlára utalt összeggel még teendője van: a kiírást össze kell kapcsolni a rendelkezésre álló egyenleggel.
Menete: Pénzügyek / Befizetés – a félév beállítása után / Listázás – megfelelő tétel sorában a befizet négyzet kipipálása / Befizet / Biztosan befizet? / Igen / Fizetési mód választása: / Gyűjtőszámla / Befizet / Elküld.
A gyűjtőszámlás fizetési módot választva a hallgatói gyűjtőszámla egyenlegén rendelkezésre álló összegből tudja a kiírás összegét kiegyenlíteni.
Fontos tudnivalók:
- Az egyes gyűjtőszámlákra csak az adott devizanemben lehet utalni. HUF-ra forintot, EUR-ra EUR-t!
- Visszautalni csak azonos devizanemben, és devizás gyűjtőszámla esetében csak IBAN formátumban megadott számlaszámra lehetséges, míg a HUF gyűjtő esetén csak háromszor nyolc számjegyű, magyar (GIRO) számlaszámra.
- A HUF-os gyűjtőszámláról csak HUF-ban, az EUR gyűjtőszámláról csak EUR-ban egyenlíthetők ki.
- A HUF, EUR és USD gyűjtőszámlák között nincs átjárhatóság (tehát a Hallgató nem teheti meg, hogy a bármely devizás gyűjtőszámlán lévő szabad egyenlegét átvezeti a forintosra és fordítva sem).
Bankszámla megnevezése |
Száma |
Pénzneme |
IBAN szám |
SWIFT (BIC) kód |
HUF-os gyűjtőszámla |
11784009-22236720 |
HUF |
HU36117840092223672000000000 |
OTPVHUHB |
EUR-os gyűjtőszámla |
11763842-00882880 |
EUR |
HU11117638420088288000000000 |
OTPVHUHB |
A folyamatok egyszerűsítése miatt kérjük, a jövőben használják a gyűjtőszámla funkciót, mellyel minden típusú kiírás teljesíthető.
Bankkártyás befizetés (Simplepay):
Befizetéseit – internetes vásárlásra alkalmas – bankkártyával szíveskedjék teljesíteni.
Menete: Pénzügyek / Befizetés – a félév beállítása után / Listázás – megfelelő tétel sorában a befizet négyzet kipipálása / Befizet / Biztosan befizet? / Igen / Fizetési mód választása: / OTP / Befizet / a bankkártya adatok megadása után / Elküld.
Neptunos devizás kiírás bankkártyával nem teljesíthető!
TOVÁBB A SEMMELWEIS EGYETEM NEPTUN PÉNZÜGYI TÁJÉKOZTATÓJÁRA→
Felhívom figyelmét, hogy mind az elméleti, mind a gyakorlati kurzusoknál a csoportjának megfelelő kurzust válassza, mert csak annak a kurzusnak a vizsgáit fogja majd a következő vizsgaidőszakban látni, amelyikre jelentkezett. Azok a hallgatók, akik elérkeztek az utolsó félévükhöz, fokozott figyelmet fordítsanak arra, hogy minden kötelező tárgyuk, illetve a választható tárgyakból a képzési és kimeneti követelményekben előírt kreditmennyiség felvételre és az elkövetkező vizsgaidőszakban teljesítésre kerüljön.
Tárgyfelvétel megnyitásának időpontjai a 2024/2025. tanév tavaszi félévében
2025. január 28., kedd
10.00 OMHV
16.00 angol nyelvű képzések, mesterképzések és szakirányú továbbképzések (függetlenül a munkarendtől)
18.00 ápoló, népegészségügyi ellenőr, hang-, beszéd- és nyelésterapeuta szakirányok (teljes idejű)
2025. január 29., szerda
8.00 szülésznő, védőnő szakirányok (teljes idejű)
10.00 dietetikus, mentőtiszt szakirányok (teljes idejű)
12.00 dietetikus, mentőtiszt szakirányok (részidős)
14.00 ápoló, szülésznő szakirányok (részidős)
16.00 egészségügyi szervező, orvosi diagnosztikai analitikus, népegészségügyi ellenőr szakirányok (részidős)
18.00 gyógytornász szakirány (teljes idejű)
2025. február 07., péntek
13.00 választható tárgyak
A formanyomtatványokat megtalálja honlapunkon a Dokumentumok – Nyomtatványok helyen.
A Tanulmányi és Vizsgabizottságnak címzett kérelmeket az etk.tvb@semmelweis.hu email címre, míg az önköltségi díjjal kapcsolatos kérelmeket az etk.ktg@semmelweis.hu email címre kell küldeni kizárólag saját egyetemi emailcímről a tanévnaptárban meghatározott időpontokig. (Költségtérítési nyilatkozat (pdf))
A kreditátviteli kérelmeket elektronikus úton, a Neptun rendszeren keresztül lehet beadni, a 2024/25-ös Kari Tanévnaptár szerinti időszakban. A következő kreditátvételi kérelem beadási időszak: 2025. január 13 – 31.
Szakdolgozati útmutató 2023 (pdf)
Szakdolgozati témák 2024/25 (xlsx)
Szakdolgozat feladatterv (pdf)
Szakdolgozat-módszertan kurzusok 2023 (pdf)
Letölthető (kitöltendő) dokumentumok
Eredetiségi nyilatkozat (docx)
Felhívás témaválasztásra (docx)
Megtekinthetőségi nyilatkozat (docx)
Átvétellel kapcsolatos tudnivalók (pdf)
A kreditátviteli kérelmeket elektronikus úton, a Neptun rendszeren keresztül lehet beadni, a 2024/25-ös Kari Tanévnaptár szerinti időszakban. A következő kreditátvételi kérelem beadási időszak: 2025. január 13 – 31.
Tájékoztató a kreditátviteli eljáráshoz
Kreditátviteli kérelem feltöltéshez segédlet
Nyomtatvány (pdf) jogorvoslati eljáráshoz
Útmutató (pdf) a Semmelweis Egyetem Testnevelés-Felmentési Informatikai rendszerének (STEFI) alkalmazásához
Neptun – Hallgatói összefoglaló (pdf)
Költségtérítési díjak 2024-2025 (pdf) és a hallgatók által fizetendő egyéb díjak
Tájékoztató az állami ösztöndíjjal támogatott képzés feltételeiről
Teremkódok:
- Vas utcai, Szentkirályi utcai és Erkel utcai épületek termei (pdf)
Tájékoztató az átsorolás rendjéről (pdf)