Bejelentkezés

A Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 15. § (9) bekezdése alapján a tanulmányok folytatásának bejelentése legalább egy tárgy felvételével történik meg a Neptun-rendszerben a regisztrációs héten, azaz 2025. augusztus 25-én 6.00 órától szeptember 5-én 24.00 óráig. A tantárgyfelvétel szakaszosan történik, az évfolyamoknak a pontos időpontról külön tájékoztatást küldünk. 

A tárgyfelvétel előtt a Neptun-rendszerben az aktív félévet létesítő hallgatóknak először regisztrálni kell!

Ennek menete: Az „Ügyintézés” menüponton keresztül érhető el a „Beiratkozás/Bejelentkezés” elnevezésű linkre kattintva. Majd a „Regisztrációs kérelmek” felületen megjelenő aktuális félév státuszának oszlopában „Új” státusszal szereplő sorban kattintson a „Lehetőségek/Beiratkozás” gombra. Ekkor megnyílik egy ablak, melyben szükséges nyilatkoznia arról, hogy „Aktív” státusszal szeretne regisztrálni az adott félévre. A megfelelő kiválasztása után a „Nyilatkozom” gombot kell megnyomnia!

A Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 15. § (6) bekezdése alapján nem jelentkezhet be az a hallgató, aki a lejárt fizetési kötelezettségeinek nem tett eleget.

Önköltséges hallgató teendői

Költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgató bejelentkezésére is vonatkoznak a „bejelentkezés” pontban leírtak.

A Térítési és juttatási szabályzat 23. § (6-8) bek. szerint
(6) Az önköltséges (költségtérítéses) képzésben részt vevő hallgató az önköltséget (költségtérítést) a beiratkozás, illetve a bejelentkezés előtt köteles megfizetni.
(7) A költségtérítési/önköltségi díjkedvezmény iránti kérelmet benyújtó hallgató az (6) bekezdéstől eltérően a kérelme tárgyában hozott döntésnek megfelelően, kérelme elutasítása esetén az elutasító határozat véglegessé válását követő 7. napig köteles megfizetni az önköltséget (költségtérítést)
. A kedvezmény, illetve részletfizetés iránti kérelmet beadó hallgató is köteles a (6) bekezdés szerinti határidőig megfizetni az önköltségnek (költségtérítésnek) a kérelmezett kedvezménnyel csökkentett részét, illetve annak első részletét.
(8) A (6)-(7) bekezdésben foglalt kötelezettségét határidőig nem teljesítő hallgató – ennek pótlásáig – a tanórán, vizsgán, záróvizsgán történő részvételből – a mindenki számára nyilvános alkalmak kivételével – kizárandó.

A költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgatónak – kérelem alapján – támogatás adható (az összeg mérséklése, részletfizetés, fizetési haladék stb). A kérelem beadásának határideje 2025. augusztus 4., a formanyomtatvány megtalálható a nyomtatványok között (költségtérítéses kérelem). A kérelmet az etk.ktg@semmelweis.hu email címen keresztül lehet beadni.

Nagyon fontos, hogy a TJSZ 23. § (6-8) bek. szerint megszűnt a halasztó hatálya a befizetésre vonatkozóan a beadott kérelmeknek. Mérséklés esetén az önköltség 80%-át, minden más esetben az önköltség 50%-át be kell fizetni. Így lesznek a Neptun rendszerben is a tételek kiírva. A fennmaradó díjat a határozatban megadott határidőig kell majd rendezni.

A hatályos jogszabályok szerinti online számla adatszolgáltatás miatt minden Neptunban történő kiíráshoz automatikus számla generálódik a hallgató nevére, mely számla az adatszolgáltatás keretében a jogszabályban meghatározottak szerint bekerül a NAV felületére. Emiatt alábbiak szerint változott a cég nevére történő számlakiállítás.

A számlákat a honlapon megtalálható számlakérő nyomtatvány alapján a Pénzügyi Igazgatóság állítja ki, melyeket kérjük a neptun.penzugyiosztaly@semmelweis.hu mail címre szkennelve elküldeni. A számla kiállításának igényléséhez szükséges „számlakérő nyomtatvány” a „dokumentumok – nyomtatványok – egyéb nyomtatványok” alatt.

Kérjük azokat a hallgatókat, akiknek munkahely, cég fizeti az önköltségi díjat, minél előbb indítsák el a számlakérőt.

Kérjük a befizetéseket elsődlegesen gyűjtőszámlán keresztül, vagy bankkártyával teljesítsék, gyorsítva a folyamatot és csökkentve az adminisztrációt.

A gyűjtőszámla használatának jellemzői:
  • Az utalt összeg a következő munkanapon jelenik meg a Neptunban, mely a hallgató Neptun kódja szerint kerül a Neptunba szabad egyenlegként, amíg azt nem kapcsolja össze kiírással, az összeget a hallgató vissza is tudja indítani a saját számlaszámára, illetve egy a gyűjtőszámlán szabad egyenleget is tarthat a felmerült költségekre.
  • A beazonosítás feltétele, hogy a közlemény rovatba utaláskor bekerüljön a hallgató Neptun kódja: pl. NK-123ABC
  • A gyűjtőszámlára utalt összeggel még teendője van: a kiírást össze kell kapcsolni a rendelkezésre álló egyenleggel.

Menete: Pénzügyek / Befizetés – a félév beállítása után / Listázás – megfelelő tétel sorában a befizet négyzet kipipálása / Befizet / Biztosan befizet? / Igen / Fizetési mód választása: / Gyűjtőszámla / Befizet / Elküld.

A gyűjtőszámlás fizetési módot választva a hallgatói gyűjtőszámla egyenlegén rendelkezésre álló összegből tudja a kiírás összegét kiegyenlíteni.

Fontos tudnivalók:

  • Az egyes gyűjtőszámlákra csak az adott devizanemben lehet utalni. HUF-ra forintot, EUR-ra EUR-t!
  • Visszautalni csak azonos devizanemben, és devizás gyűjtőszámla esetében csak IBAN formátumban megadott számlaszámra lehetséges, míg a HUF gyűjtő esetén csak háromszor nyolc számjegyű, magyar (GIRO) számlaszámra.
  • A HUF-os gyűjtőszámláról csak HUF-ban, az EUR gyűjtőszámláról csak EUR-ban egyenlíthetők ki.
  • A HUF, EUR és USD gyűjtőszámlák között nincs átjárhatóság (tehát a Hallgató nem teheti meg, hogy a bármely devizás gyűjtőszámlán lévő szabad egyenlegét átvezeti a forintosra és fordítva sem).

Bankszámla megnevezése

Száma

Pénzneme

IBAN szám

SWIFT (BIC) kód

HUF-os gyűjtőszámla

11784009-22236720

HUF

HU36117840092223672000000000

OTPVHUHB

EUR-os gyűjtőszámla

11763842-00882880

EUR

HU11117638420088288000000000

OTPVHUHB

 

A folyamatok egyszerűsítése miatt kérjük, a jövőben használják a gyűjtőszámla funkciót, mellyel minden típusú kiírás teljesíthető.

Bankkártyás befizetés (Simplepay):

Befizetéseit – internetes vásárlásra alkalmas – bankkártyával szíveskedjék teljesíteni.

Menete: Pénzügyek / Befizetés – a félév beállítása után / Listázás – megfelelő tétel sorában a befizet négyzet kipipálása / Befizet / Biztosan befizet? / Igen / Fizetési mód választása: / OTP / Befizet / a bankkártya adatok megadása után / Elküld.

Neptunos devizás kiírás bankkártyával nem teljesíthető!

 

TOVÁBB A SEMMELWEIS EGYETEM NEPTUN PÉNZÜGYI TÁJÉKOZTATÓJÁRA→

Neptunban tárgyfelvétel

A 2025/26. tanév őszi félévére a tárgyakat a Neptun-rendszerben 2025. augusztus 25-én 6.00 órától szeptember 5-én 24.00 óráig lehet felvenni. A tantárgyfelvétel szakaszosan történik.

Felhívom figyelmét, hogy mind az elméleti, mind a gyakorlati kurzusoknál a csoportjának megfelelő kurzust válassza, mert csak annak a kurzusnak a vizsgáit fogja majd a következő vizsgaidőszakban látni, amelyikre jelentkezett. Azok a hallgatók, akik elérkeztek az utolsó félévükhöz, fokozott figyelmet fordítsanak arra, hogy minden kötelező tárgyuk, illetve a választható tárgyakból a képzési és kimeneti követelményekben előírt kreditmennyiség felvételre és az elkövetkező vizsgaidőszakban teljesítésre kerüljön.

Tárgyfelvétel megnyitásának időpontjai a 2025/2026. tanév őszi félévében

2025. augusztus 18.

10:00 Nyári egyetem tárgyfelvétel

2025. augusztus 25.

6:00 OMHV kedvezmény nappali képzéseken – Testnevelés kurzus
20:00 egészségügyi szervező, orvosi diagnosztikai analitikus, népegészségügyi ellenőr (részidős képzések)
22:00 dietetikus, mentőtiszt (részidős képzések)

2025. augusztus 26.

6:00 gyógytornász (teljes idejű képzés)
18:00 szülésznő, védőnő (teljes idejű képzések)
20:00 ápoló, szülésznő (részidős képzések)
22:00 angol nyelvű képzések, mesterképzések és szakirányú továbbképzések

2025. augusztus 27.

21:00 dietetikus, mentőtiszt (teljes idejű képzések)

2025. augusztus 28.

21:00 ápoló, népegészségügyi ellenőr, hang-, beszéd- és nyelésterapeuta (teljes idejű képzések)

2025. augusztus 29.

13:00 szabadon választható tárgyak

Kérelmek

A formanyomtatványokat megtalálja honlapunkon a Dokumentumok – Nyomtatványok helyen.
A Tanulmányi és Vizsgabizottságnak címzett kérelmeket az etk.tvb@semmelweis.hu email címre, míg az önköltségi díjjal kapcsolatos kérelmeket az etk.ktg@semmelweis.hu email címre kell küldeni kizárólag saját egyetemi emailcímről a tanévnaptárban meghatározott időpontokig. (Költségtérítési nyilatkozat (pdf))

A kreditátviteli kérelmeket elektronikus úton, a Neptun rendszeren keresztül lehet beadni, a 2025/26-os Kari Tanévnaptár szerinti időszakban

Átvételi, kreditátviteli információk

A kreditátviteli kérelmeket elektronikus úton, a Neptun rendszeren keresztül lehet beadni, a 2025/26-os Kari Tanévnaptár szerinti időszakban.

TÁJÉKOZTATÓ
A KREDITÁTVITELI KÉRELMEK BENYÚJTÁSÁNAK IDŐBELI ÉS TECHNIKAI MÓDOSULÁSÁRÓL

Tisztelt Hallgatók!

A 2025.06.16. – 2025.07.04. közötti időszakban kizárólag azok a hallgatók nyújthatják be előzetes kreditátviteli kérelmeiket, akik más felsőoktatási intézményből most jelentkeznek át vagy szakirányt szeretnének váltani. Számukra a kérelmek benyújtásával kapcsolatos információk Kar honlapján érhetők el. Beadási határidő: 2025.07.04. 8:00 (péntek).

A normál kreditátviteli kérelmek benyújtására a NEPTUN rendszeren keresztül 2025.08.22. és 2025.09.12. között lesz lehetőség. Kérjük, hogy a kreditátvitelre készülő hallgatók ebben az időszakban adják be kérelmeiket!

Kari Kreditátviteli Bizottság

Útmutató a Kreditelismerési kérvény leadásához – 2025/26/1. félév

Kitöltési útmutató kreditátviteli kérelmekhez – 2025/26/1. félév

Tájékoztató szabadon választható tárgyra vonatkozó kreditátviteli kérelmek benyújtásáról – 2025/26/1. félév

Átvételi tájékoztató (pdf) 

Nyomtatvány kreditátviteli kérelemhez (pdf)

Nyomtatvány (pdf) jogorvoslati eljáráshoz

Testnevelés alóli felmentés

Rektori utasításTestnevelés tantárgy alóli felmentésről (egészségügyi és sportolói) →

Az útmutató a Semmelweis Egyetem Testnevelés-Felmentési Informatikai rendszerének (STEFI) alkalmazásához IDE KATTINTVA érhető el.

Egészségügyi felmentés

A felmentési kérelmet a Neptun rendszeren kell benyújtani, majd a csatolandó orvosi dokumentumokat a STEFI rendszerbe (https://stefi.semmelweis.hu/login) kell feltölteni, ezért javasolt a dokumentáció mielőbbi beszerzése. Az orvosi dokumentum tartalmi és formai kritériumai a következők:

  • amennyiben az állapot nem végleges, úgy 1 évnél nem régebbi,
  • magyar vagy angol nyelven íródott, gépelt (nem kézírás!),
  • tartalmazza a hallgató adatait, az orvos diagnózisát, terápiát (ha van), a felmentés mértékét (teljes/részleges) és idejét.

Kérelmezési és dokumentum feltöltési időszak: 2025. augusztus 1., 8.00 – 2025. augusztus 11., 23.59.

Az időpontfoglalás és konzultációs időszak a STEFI oldalán elérhető!

A nem megfelelő dokumentumok elutasításra kerülnek.

Szemeszter közben történt konkrét sérülés, megbetegedés esetén keressék a Testnevelési Csoportot az etk.testneveles@semmelweis.hu címen.

Sportolói felmentés (versenysportolók számára)

A felmentési kérelemhez csatolandó igazoló dokumentumok feltöltése 2025. augusztus 1., 8.00 – 2025. augusztus 11., 23.59. között lehetséges, ezért javasolt a dokumentáció mielőbbi beszerzése. A kérelemhez a következő aláírással, dátummal és pecséttel ellátott igazolás feltöltése szükséges (egyesületi igazolás, sportági szakszövetségi igazolás):

Neptun – Hallgatói összefoglaló (pdf)

Költségtérítési díjak 2025-2026 (pdf) és a hallgatók által fizetendő egyéb díjak

Tájékoztató az állami ösztöndíjjal támogatott képzés feltételeiről

! Tájékoztató a 30 év alatti házas, gyermekes hallgatók kedvezményeiről (pdf)

Teremkódok:

Diákhitel →