Neptun indítása
A Neptun azonosító a rendszerben egyedileg azonosítja a rendszer használóját. Az azonosítót a rendszer generálja a felhasználó nevét, anyja nevét, születési idejét felhasználva. Megváltoztatni és egyedi azonosítot igényelni nem lehet. A kapott azonosítóhoz tartozó – a belépéshez szükséges – jelszó alapértelmezésben a Ne szó, illetve a felhasználó születési ideje ÉÉÉÉHHNN formátumban megadva, ahol az ÉÉÉÉ az évszám négy karaktere, a HH a hónapot, a NN pedig a napot jelöli két-két karakteren (NeÉÉÉÉHHNN).
Az első belépést követően az adatok védelme érdekében kötelező ezen jelszó megváltoztatása.
A hallgatók Neptun azonosítójukat a Dékáni Hivataltól/Tanulmányi Osztálytól kapják meg.
Az alkalmazottak (Tanszéki Adminisztrátorok, TO Ügyintézők, Oktatók, stb. – ld. a Neptun szabályzatban) Neptun azonosítójukat, illetve a jogosultságokat a Neptun Csoporttól csakis e-mail-ben igényelhetik ezen az igénylőlapon.
Neptun – Elfelejtett jelszó
Amennyiben elfelejtette jelszavát, küldjön e-mailt a Neptun Csoport számára, melyben megküldi nevét (hivatalos okmánya alapján), Neptun kódját, születési idejét, édesanyja nevét illetve a képzést ahova jár, alkalmazottnak a Szervezeti egység nevét ahol, alkalmazásban van. Ezek az adatok az azonosításhoz szükségesek. Így el tudjuk kerülni, hogy más kérje a jelszó módosítását. Kérjük az egyetemi email címéről küldje meg kérését!
A jelzéstől számított 1 munkanapon belül értesítjük a megváltozott belépési lehetőségről.
Neptun – Kétfaktoros hitelesítés
Amennyiben az alkalmazást letörölte, vagy készülékcsere történt, illetve elrontotta vagy kikapcsolta a Kétfaktoros hitelesítést, küldjön az egyetemi email címéről e-mailt a Neptun Csoport számára, melyben megküldi nevét (hivatalos okmánya alapján), Neptun kódját, születési idejét, édesanyja nevét illetve a képzést ahova jár, hogy törölni tudjuk a regisztációját. Ezek az adatok az azonosításhoz szükségesek.