Bejelentkezés

A Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 15. § (9) bekezdése alapján a tanulmányok folytatásának bejelentése legalább egy tárgy felvételével történik meg a Neptun-rendszerben a regisztrációs héten, azaz 2024. augusztus 26-án 10.00 órától augusztus 30-án 24.00 óráig. A tantárgyfelvétel szakaszosan történik, az évfolyamoknak a pontos időpontról külön tájékoztatást küldünk. 

A tárgyfelvétel előtt a Neptun-rendszerben az aktív félévet létesítő hallgatóknak először regisztrálni kell!

Ennek menete: Az „Ügyintézés” menüponton keresztül érhető el a „Beiratkozás/Bejelentkezés” elnevezésű linkre kattintva. Majd a „Regisztrációs kérelmek” felületen megjelenő aktuális félév státuszának oszlopában „Új” státusszal szereplő sorban kattintson a „Lehetőségek/Beiratkozás” gombra. Ekkor megnyílik egy ablak, melyben szükséges nyilatkoznia arról, hogy „Aktív” státusszal szeretne regisztrálni az adott félévre. A megfelelő kiválasztása után a „Nyilatkozom” gombot kell megnyomnia!

A Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 15. § (6) bekezdése alapján nem jelentkezhet be az a hallgató, aki a lejárt fizetési kötelezettségeinek nem tett eleget.

Önköltséges hallgató teendői

Költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgató bejelentkezésére is vonatkoznak a „bejelentkezés” pontban leírtak.

A Térítési és juttatási szabályzat 23. § (6-8) bek. szerint
(6) Az önköltséges (költségtérítéses) képzésben részt vevő hallgató az önköltséget (költségtérítést) a beiratkozás, illetve a bejelentkezés előtt köteles megfizetni.
(7) A költségtérítési/önköltségi díjkedvezmény iránti kérelmet benyújtó hallgató az (6) bekezdéstől eltérően a kérelme tárgyában hozott döntésnek megfelelően, kérelme elutasítása esetén az elutasító határozat véglegessé válását követő 7. napig köteles megfizetni az önköltséget (költségtérítést)
. A kedvezmény, illetve részletfizetés iránti kérelmet beadó hallgató is köteles a (6) bekezdés szerinti határidőig megfizetni az önköltségnek (költségtérítésnek) a kérelmezett kedvezménnyel csökkentett részét, illetve annak első részletét.
(8) A (6)-(7) bekezdésben foglalt kötelezettségét határidőig nem teljesítő hallgató – ennek pótlásáig – a tanórán, vizsgán, záróvizsgán történő részvételből – a mindenki számára nyilvános alkalmak kivételével – kizárandó.

A költségtérítéses/önköltséges képzésben részt vevő hallgatónak – kérelem alapján – támogatás adható (az összeg mérséklése, részletfizetés, fizetési haladék stb). A kérelem beadásának határideje 2024. augusztus 05., a formanyomtatvány megtalálható a nyomtatványok között (költségtérítéses kérelem). A diákhitelt igénybe vevő hallgatóknak is kérelmet kell beadni fizetési haladékra. A kérelmet az etk.ktg@semmelweis.hu email címen keresztül lehet beadni.

Nagyon fontos, hogy a TJSZ 23. § (6-8) bek. szerint megszűnt a halasztó hatálya a befizetésre vonatkozóan a beadott kérelmeknek. Mérséklés esetén az önköltség 80%-át, minden más esetben az önköltség 50%-át be kell fizetni. Így lesznek a Neptun rendszerben is a tételek kiírva. A fennmaradó díjat a határozatban megadott határidőig kell majd rendezni.

A hatályos jogszabályok szerinti online számla adatszolgáltatás miatt minden Neptunban történő kiíráshoz automatikus számla generálódik a hallgató nevére, mely számla az adatszolgáltatás keretében a jogszabályban meghatározottak szerint bekerül a NAV felületére. Emiatt alábbiak szerint változott a cég nevére történő számlakiállítás.

A számlákat a honlapon megtalálható számlakérő nyomtatvány alapján a Pénzügyi Igazgatóság állítja ki, melyeket kérjük a neptun.penzugyiosztaly@semmelweis.hu mail címre szkennelve elküldeni. A számla kiállításának igényléséhez szükséges „számlakérő nyomtatvány” a „dokumentumok – nyomtatványok – egyéb nyomtatványok” alatt.

Kérjük azokat a hallgatókat, akiknek munkahely, cég fizeti az önköltségi díjat, minél előbb indítsák el a számlakérőt.

Kérjük a befizetéseket elsődlegesen gyűjtőszámlán keresztül, vagy bankkártyával teljesítsék, gyorsítva a folyamatot és csökkentve az adminisztrációt.

A gyűjtőszámla használatának jellemzői:
  • Az utalt összeg a következő munkanapon jelenik meg a Neptunban, mely a hallgató Neptun kódja szerint kerül a Neptunba szabad egyenlegként, amíg azt nem kapcsolja össze kiírással, az összeget a hallgató vissza is tudja indítani a saját számlaszámára, illetve egy a gyűjtőszámlán szabad egyenleget is tarthat a felmerült költségekre.
  • A beazonosítás feltétele, hogy a közlemény rovatba utaláskor bekerüljön a hallgató Neptun kódja: pl. NK-123ABC
  • A gyűjtőszámlára utalt összeggel még teendője van: a kiírást össze kell kapcsolni a rendelkezésre álló egyenleggel.

Menete: Pénzügyek / Befizetés – a félév beállítása után / Listázás – megfelelő tétel sorában a befizet négyzet kipipálása / Befizet / Biztosan befizet? / Igen / Fizetési mód választása: / Gyűjtőszámla / Befizet / Elküld.

A gyűjtőszámlás fizetési módot választva a hallgatói gyűjtőszámla egyenlegén rendelkezésre álló összegből tudja a kiírás összegét kiegyenlíteni.

Fontos tudnivalók:

  • Az egyes gyűjtőszámlákra csak az adott devizanemben lehet utalni. HUF-ra forintot, EUR-ra EUR-t!
  • Visszautalni csak azonos devizanemben, és devizás gyűjtőszámla esetében csak IBAN formátumban megadott számlaszámra lehetséges, míg a HUF gyűjtő esetén csak háromszor nyolc számjegyű, magyar (GIRO) számlaszámra.
  • A HUF-os gyűjtőszámláról csak HUF-ban, az EUR gyűjtőszámláról csak EUR-ban egyenlíthetők ki.
  • A HUF, EUR és USD gyűjtőszámlák között nincs átjárhatóság (tehát a Hallgató nem teheti meg, hogy a bármely devizás gyűjtőszámlán lévő szabad egyenlegét átvezeti a forintosra és fordítva sem).

Bankszámla megnevezése

Száma

Pénzneme

IBAN szám

SWIFT (BIC) kód

HUF-os gyűjtőszámla

11784009-22236720

HUF

HU36117840092223672000000000

OTPVHUHB

EUR-os gyűjtőszámla

11763842-00882880

EUR

HU11117638420088288000000000

OTPVHUHB

 

A folyamatok egyszerűsítése miatt kérjük, a jövőben használják a gyűjtőszámla funkciót, mellyel minden típusú kiírás teljesíthető.

Bankkártyás befizetés (Simplepay):

Befizetéseit – internetes vásárlásra alkalmas – bankkártyával szíveskedjék teljesíteni.

Menete: Pénzügyek / Befizetés – a félév beállítása után / Listázás – megfelelő tétel sorában a befizet négyzet kipipálása / Befizet / Biztosan befizet? / Igen / Fizetési mód választása: / OTP / Befizet / a bankkártya adatok megadása után / Elküld.

Neptunos devizás kiírás bankkártyával nem teljesíthető!

Neptunban tárgyfelvétel

A 2024/25. tanév őszi félévére a tárgyakat a Neptun-rendszerben 2024. augusztus 26-án 10.00 órától augusztus 30-án 24.00 óráig lehet felvenni. A tantárgyfelvétel szakaszosan történik.

Felhívom figyelmét, hogy mind az elméleti, mind a gyakorlati kurzusoknál a csoportjának megfelelő kurzust válassza, mert csak annak a kurzusnak a vizsgáit fogja majd a következő vizsgaidőszakban látni, amelyikre jelentkezett. Azok a hallgatók, akik elérkeztek az utolsó félévükhöz, fokozott figyelmet fordítsanak arra, hogy minden kötelező tárgyuk, illetve a választható tárgyakból a képzési és kimeneti követelményekben előírt kreditmennyiség felvételre és az elkövetkező vizsgaidőszakban teljesítésre kerüljön.

Tárgyfelvétel megnyitásának időpontjai a 2024/2025. tanév őszi félévében

HAMAROSAN

Kérelmek

A formanyomtatványokat megtalálja honlapunkon a Dokumentumok – Nyomtatványok helyen.
A Tanulmányi és Vizsgabizottságnak címzett kérelmeket az etk.tvb@semmelweis.hu email címre, míg az önköltségi díjjal kapcsolatos kérelmeket az etk.ktg@semmelweis.hu email címre kell küldeni kizárólag saját egyetemi emailcímről a tanévnaptárban meghatározott időpontokig. (Költségtérítési nyilatkozat (pdf))

A kreditátviteli kérelmeket elektronikus úton, a Neptun rendszeren keresztül lehet beadni, a 2024/25-ös Kari Tanévnaptár szerinti időszakban. A következő kreditátvételi kérelem beadási időszak: 2024. augusztus 12. – augusztus 30.

Átvételi, kreditátviteli információk

Átvétellel kapcsolatos tudnivalók (pdf)

A kreditátviteli kérelmeket elektronikus úton, a Neptun rendszeren keresztül lehet beadni, a 2024/25-ös Kari Tanévnaptár szerinti időszakban. A következő kreditátvételi kérelem beadási időszak: 2024. augusztus 12. – augusztus 30.

Kitöltési útmutató kreditátviteli kérelmekhez

Kreditátviteli kérelem feltöltéshez segédlet

Nyomtatvány (pdf) jogorvoslati eljáráshoz

Útmutató (pdf) a Semmelweis Egyetem Testnevelés-Felmentési Informatikai rendszerének (STEFI) alkalmazásához

Általános pénzügyi tájékoztató (Neptun)(pdf)

Neptun – Hallgatói összefoglaló (pdf)

Költségtérítési díjak 2024-2025 (pdf) és a hallgatók által fizetendő egyéb díjak

Tájékoztató az állami ösztöndíjjal támogatott képzés feltételeiről

Teremkódok:

Tájékoztató az átsorolás rendjéről (pdf)

Diákhitel →