Projekt megnevezése: A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése
Projekt azonosító száma: VEKOP-8.6.3-16-2017-00005
Támogatás összege: 270 000 000 Ft
Támogatás intenzitása: 100%
Projekt megvalósításának kezdete: 2018.01.01.
Projekt fizikai befejezése: 2019.12.31.
Konzorcium vezetője: Budapesti Vendéglátóipari és Humán Szakképzési Centrum jogutódlást követően Semmelweis Egyetem
Konzorciumi tagok:
Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum
Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
PROJEKT RÖVID BEMUTATÁSA
Projekt elsődleges célja a végzettség nélküli iskolaelhagyás és lemorzsolódás csökkentése, a szakképző iskolák kulcskompetenciáinak megerősítése, az alapkészségek fejlesztésére alkalmas eszközrendszer bővítése, a szakképzés eredményesebbé tétele és ez által a köznevelési rendszer méltányosságának, valamit a gazdaság versenyképességének növelése.” pályázat által.
CÉLOK
- alapkészségek fejlesztése céljából tanulócsoportok létrehozása, működtetése a tanulói létszám legalább 5%-a számára, kb. 69 csoport
- a tanulócsoportokban résztvevők tanulmányi eredményeinek javulása,
- a végzettség nélküli iskolaelhagyók beiratkozott tanulókhoz viszonyított arányának szinten tartása, javulása, a korai iskolaelhagyás arányának 10% alá szorítása,
- a kompetencia-alapú képzésekhez készített tananyagok alkalmazását célzó képzések biztosítása a Centrum pedagógusai számára.
- A LEGO robot pedagógia program alkalmazásához szükséges tárgyi és humán infrastruktúra biztosítása,
- egy Digitális Közösségi Alkotóműhely kialakítása és működtetése,
- a Centrum biztosítja a projektmenedzser, a pénzügyi menedzser meglétét, a szakmai munkák ellátását segítő humánerőforrást
- külső szolgáltató közreműködésével biztosítjuk a közreműködők szakmai felkészültségét.
TEVÉKENYSÉGEK
Helyzetértékelés
- intézményi szintű helyzetértékelés elkészítése: az egyes tagintézményekben, valamint a Centrumban dolgozó illetékes kollégák munkacsoportot alkotnak Szakképzési Centrum (10 fő) és tagintézményi szinten (5 fő) is, majd az NSZFH GINOP-6.2.2 projekt által kiadott módszertan alapján külső szolgáltató közreműködésével elkészítik az intézményi szintű felmérést. (Összesen 45 fő)
Cselekvési terv kidolgozása
- a cselekvési terv kiterjed valamennyi, a felhívásban nevesített területre
- a 9. osztályos tanulók körében készségfelmérés
- a felmérés eredményeinek figyelembevételével az alapkészségek fejlesztése céljából tanulócsoportokat alakítunk ki;
- adaptáljuk a kialakított a tanulói készségek és képességek fejlődését nyomon követő mérési-értékelési keretrendszert;
- a mérési eredményekre alapozott egyéni fejlesztési terveket állítunk össze,
- biztosítjuk az intézményi és egyéni szintű pedagógiai fejlesztéshez, felkészítéshez szükséges pedagógus továbbképzéseket;
- a tanulócsoportokban résztvevő diákok számára külső szolgáltató közreműködésével mentorálást biztosítunk, melynek keretében a szolgáltató:
- az iskolán kívüli kezdeményezésekre, együttműködési lehetőségekre is építő rendszeres, tervezett, egyéni igényekre reagáló személyre szabott fejlesztést, pedagógiai és életvezetést segítő szakmai támogatást ad, egyéni és csoportos mentoráláshoz is
- a tanulócsoportokat működtető pedagógusokkal folyamatosan együttműködik.
- a kialakított tanulói csoportok eredményeiről, tapasztalatairól folyamatosan, legalább félévente összegzést készítünk a GINOP-6.2.2-VEKOP-15 projekt felhívás keretében kialakított iránymutatás alapján.
Pedagógus továbbképzések
- a továbbképzések szervezése során a pedagógusok mellett a Centrum és a tagintézmények vezetői számára vezetői továbbképzést szervezünk.
- intézményi szinten a vezetők továbbképzése mellett további 97 pedagógus képzésbe vonására
A projekt keretében létrehozott szakmai dokumentumok:
- Megvalósíthatósági tanulmány Megvalosíthatosagi_tanulmany_2017
- Helyzetértékelési dokumentum Helyzetfelmeres_2018
- Cselekvési terv Cselekvesi_terv_2018
- Cselekvési terv értékelése és felülvizsgálata 8.6.3 Cselekvési terv értékelése és felülvizsgálata 8.6.3 Cselekvési terv értékelése és felülvizsgálata
- Zárótanulmány Zarotanulmany_2019