Horizon Results Booster: Hogyan egyengethető az innováció útja a piacig és azon túl?

  1. október 5-én egy webinárium keretén belül lezajlott a Horizon Result Booster, az Európai Bizottság által kedvezményezetteknek kínált szolgáltatás ismertetése. A szolgáltatás célja, hogy:
  • növelje projekt kihasználási potenciálját;
  • javítsa a piacra jutás esélyét, segítsen a terjesztési és kiaknázási stratégiának a megvalósításában;
  • biztosítsa a kutatási és innovációs projekt eredményeinek hatékony továbbítását a döntéshozók, az ipar és a társadalom számára.

A szolgáltatás három részből áll:

  1. Portfólióterjesztési- és használati stratégia: az eredmények portfóliójának kidolgozása és a hatékony terjesztési és kiaknázási stratégia kialakítása. Az szolgáltatás három modulból tevődik össze:
  • A modul: Célja a K + I projektek eredményeinek portfóliójának azonosítása és létrehozása (pályázatok csoportoktól és egyéni projektektől).
  • B modul: Portfólióterjesztési terv tervezése és végrehajtása; egy közös azonosító: közös videó rövid és adatlap készítése; online kapacitásépítés a csapat terjesztési készségeinek javítása érdekében; a közös terjesztési tevékenységek végrehajtásának támogatása.
  • C modul: A projektek meglévő hasznosítási stratégiájuk javítása; különleges igények kielégítése.
  1. Üzleti terv kidolgozása: hogyan lehet további finanszírozást biztosítani a terv végrehajtásához.
  2. Ugrás a piacra: előkészület a kereskedelmi forgalomba hozatalhoz, mely 6 típusra osztható:
  • Elindulás (képzés arról, hogyan kell bemutatni a hasznosítható eredményeket a potenciális befektetőknek, üzleti partnereknek és más érintett feleknek);
  • Támogatás és útmutatás a szellemitulajdon-védelemhez (magyarázat a szellemi tulajdon-menedzsment különböző módozatairól és eljárásairól; ajánlások a több speciális szolgáltatás használatához);
  • Képzés az innovációmenedzsmentről (betekintés az innovációmenedzsment különböző dimenzióiba: hogyan kapcsolódnak egymáshoz, hogyan alkalmazhatók különböző kontextusokban és hogyan használhatók fel szervezetek átalakítására);
  • Üzleti szolgáltatások (kereskedelmi tervek készítése a már kifejlesztett és tesztelt termékekre/szolgáltatásokra, jól kidolgozott kihasználási stratégiákkal; az üzleti terv megvalósíthatóságának felmérése; induló vállalkozások/spin-offok létrehozása teljes üzleti modellel és kereskedelmi tervekkel);
  • A kiaknázási lehetőségek megvizsgálása (támogassa a megfelelő üzleti modell kiválasztását a piacra gyakorolt nagyobb hatás érdekében; megoldások keresése magas TRL-szinten);
  • Hozzáférés a nem EU-s finanszírozáshoz (a rendelkezésre álló finanszírozási lehetőségek azonosítása; annak meghatározása, hogy melyik finanszírozás felel meg a kedvezményezett célkitűzéseinek; a különböző lehetőségek rangsorolásának megértése).

Az utolsó szekcióban a szervezők a résztvevők által feltett kérdésekre adnak választ, hogy a tájékoztatás a legteljeskörűbb legyen.

A HRB-re való jelentkezés ingyenes és nyilvános, a http://www.horizonresultsbooster.eu címen érhető el.

A teljes webinárium itt elérhető:

Hogyan kerüljük el a H2020 projekteknél a személyi költségekkel kapcsolatos elszámolási hibákat?

  1. szeptember 30-án lezajlott a Horizon 2020-as projektekkel kapcsolatos személyi kiadásokról szóló, háromrészes webinárium.

Az első részben ismertetésre került a személyi kiadás fogalma, kalkulációja képletek segítségével, továbbá bemutattak néhány speciális kiadási példát is.

A második rész a személyi kiadások feltüntetésénél keletkező hibák elkerüléséről szólt. A szabályzat félreértelmezése, a figyelem hiánya és a szándékosság szintén közrejátszhatnak a hibák keletkezésénél, a hibáknak pedig következményei vannak (mint például a támogatási összeg szuboptimális felhasználása, esetleg visszatérítése).

Webinárium lévén, az ismertetett javaslatok mellett a hallgatók kérdezési lehetőséggel élhettek a harmadik részben. Több, korábban nem részletezett kérdés érkezett, melyekre az előadók igyekeztek válasszal szolgálni, hogy átfogó képet kapjanak a felhasználók.

A webinárium teljes egészében az alábbi linken visszanézhető:

A Funding & Tenders Portal új funkciókkal bővült

Az Európai Bizottság és más uniós szervek által kezelt finanszírozási programok és pályázatok résztvevőinek és szakértőinek elektronikus pályázati felülete, a Funding & Tenders Portal új funkciókkal bővült.

A 2021. szeptember 28-án tartott webináriumból kiderül,

  • hogyan tudjuk létrehozni és szerkeszteni a személyes profilunkat (a megfelelő kitöltés után a felhasználó összes információja, mint a publikációk és a kompetenciák egy helyen lesznek, így átláthatóságot biztosít, a kitöltött adatok alapján pedig könnyen kapcsolatba léphetnek velünk a további felhasználók, lehetővé téve a finanszírozás egyénekre gyakorolt hatásának nyomonkövetését), kezelni a szervezeti fiókunkat (leírás és kulcsszavak hozzáadása/törlése, érdeklődés kifejezése);
  • miként használhatjuk a projektpartner-keresőt (felhasználók és szervezetek egyaránt feltüntethetik az érdeklődésüket egy téma iránt, melyhez csatlakozhatnak további partnerek, ezért szükséges a megfelelő kitöltés, hogy a két fél egyszerűbben megtalálja egymást);
  • valamint hasznos tippeket kapunk az új funkciók használatáról, a zaklatások, visszaélések elkerüléséről (az Európai Bizottság sosem fogja kérni a felhasználókat, hogy pénzügyi információkat nyújtsanak be e-mailben; a portálon keresztül küldött üzeneteket ugyanolyan körültekintéssel kell kezelni, mint a rendszeres e-maileket, különösen, ha mellékletekről és hiperhivatkozásokról van szó; kapcsolatfelvételkor ne küldjön általános üzeneteket, hanem legyen a lehető legpontosabb és legkonkrétabb) és az API-integrációról.

A webinárium az alábbi linken visszanézhető: