2025 szeptemberétől a szociális szolgáltatásmenedzsment (SZSZM) szakirányú továbbképzési szakot a tantervéet átdolgozva és továbbfejlesztve integrált szociális szolgáltatási menedzsment mesterképzésként (ISZSZM) indítjuk. További információkat az új mesterképzés oldalán olvashatnak.

További információ:

Horkai Viktória
1125 Budapest, Kútvölgyi út 2.
E-mail: horkai.viktoria@emk.semmelweis.hu
Telefon: +36 20 663 2033
Fax: +36 1 488 7610


Információk a Szociális szolgáltatásmenedzsment (SZSZM) szakirányú továbbképzésről

A képzés ebben a formában már nem indul.

Programvezető: Dr. Szócska Miklós
Képzési forma: részidős, levelező
Képzés hossza: 3 félév
Képzés díja: 150 000 Ft/félév

A szociális területen diplomát szerzők száma az utóbbi évtizedben tizedére esett vissza, miközben a professzionálisan működő szociális szolgáltatások iránti fokozódó társadalmi igény és az ehhez kapcsolódó összetett követelményrendszer korszerű, magas szintű szakmai, vezetői és menedzsment tudást igényel a terepen dolgozó szakemberektől.

Erre reagálva az új szakirányú továbbképzés célja a szociális szolgáltatások területén jelentkező irányítói, vezetői, szervezői feladatok támogatása, azok hatékony és innovatív ellátására való felkészítés, korszerű ágazati és menedzsment ismeretek, technikák gyakorlatorientált átadása, vezetői szemlélet formálása.

A programra olyan jelentkezőket várunk, akik legalább alapszintű szakon szereztek oklevelet a bölcsészettudományi, a társadalomtudományi, a jogi- és igazgatási, a gazdaságtudományi, valamint az orvos- és egészségtudományi területek valamelyikén, de mindenekelőtt elkötelezettek a szociális szakma alapértékei, célkitűzései mellett.

Célunk, hogy a hallgatók a képzés teljesítésével képessé váljanak
  • egy szociális szervezet tevékenységeit, szolgáltatásait az igénybevevők szükségleteihez igazítani;
  • a szociális ágazaton belüli társszakmák aktoraival való együttműködések aktív kialakítására, közös megoldások fejlesztésére;
  • a szociális ágazaton belüli szinergiák felismerésére és kiaknázására;
  • az ágazati jövőkép keretei között egyes szolgáltatások jövőbeni működési lehetőségeinek áttekintésére;
  • szolgáltatási szintű stratégia és jövőkép megfogalmazására, illetve annak tervszerű megvalósítására, irányítására;
  • saját intézményi környezetük elemzésére, a szervezeti működésben a kritikus pontok és fejlesztési célok, teendők meghatározására, valamint saját intézményükben a kritikus folyamatok azonosítására, elemzésére és optimalizálási javaslatok megfogalmazására;
  • a gazdasági folyamatokra vonatkozó elméletek és módszerek alapján a tények részletes elemzésére, alapvető összefüggések feltárására.
Amit kínálunk:
  • Hiteles, lelkes és motivált oktatói csapat, akik nem csak tanítják, de csinálják is.
  • Egyéni és csoportos szakmai támogatás a képzés egész időtartama alatt.
  • Jógyakorlatok, megoldási alternatívák.
  • Újszerű oktatási formák és módszertanok.
  • Kapcsolat és hálózatépítési lehetőségek.
  • Fejlődési, fejlesztési esélyek.
  • Konkrét, érvényes és friss szakmai és vezetői ismeretek.

Korszerű ágazati és menedzsment ismeretek, technikák átadásával, az adott szakterület elismert, neves szakembereinek közreműködésével biztosítjuk a fejlődés és felkészülés lehetőségét.

Jelentkezési feltétel
  • Az alábbi képzési területek valamelyikén legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevél: bölcsészettudomány, társadalomtudomány, jogi, gazdaságtudományok, orvos- és egészségtudomány, hitéleti, államtudományi, pedagógusképzés.
A felvételinél előnyben részesülnek a
  • szociális és egészségügyi területen munkatapasztalattal rendelkező pályázók.

! A képzés ebben a formában már nem indul.


Oktatásmódszertan az SZSZM képzésen

A munka mellett végezhető képzés során a hallgatók egy félév alatt 12-14 oktatási napon vesznek részt. A közös alkalmak során átadjuk a szükséges elméleti tudást, amit a hallgatók valós életen alapuló esettanulmányokon és gyakorlatorientált, otthoni feladatokon keresztül mélyítenek el. Ezek során rengeteg új kérdéssel szembesülnek, amelyekre az oktatási napokon együtt találjuk meg a választ. Éppen ezért fontosnak tartjuk a rendszeres, aktív jelenlétet az órákon.

A program során a hallgatók intézményi látogatásokon vesznek részt. A megszerzett ismereteket a szükséges aláírásokkal, vizsgákkal, szakmai gyakorlattal, a kötelező szakdolgozat elbírálásával, valamint a záróvizsga során ellenőrizzük.

A képzés során érintett témakörök:
  • Szociális szolgáltatások rendszere és stratégiák
  • Szociális szervezet keretei és folyamatai
  • Szociális szervezet vezetése
  • Fenntartható finanszírozás
  • Szociális innováció
  • Gyakorlati projektek
  • Vezetői technikák elsajátítása
Bizalmi szempontok

Az oktatás eredményességének egyik fontos kritériuma, hogy a Központ munkatársai, a képzést végző oktató és a résztvevők között bizalmi viszony alakuljon ki. Az oktatás során, a képzési forma jellegéből adódóan számos bizalmas információ kerül az oktató és a hallgatók birtokába. Ezek bizalmas kezelése alapvető fontosságú a program sikeréhez, ezért minden hallgatónktól elvárjuk, hogy ilyen típusú információkat osztálytermen kívülre ne vigyenek. Természetesen oktatóink és a Központ munkatársai számára egyaránt kötelező a tudomásukra jutott információk bizalmas kezelése.


SZSZM képzésünkről mondták

A 2020/2021 tanév Szociális szolgáltatásmenedzsment szakirányú továbbképzés hallgatóinak félévi értékelése szerint

Az oktatók:

– Az oktatók felkészültsége kiemelkedő, az órák interaktívak, a beszélgetések őszinte légkörben folynak.

– Munkájuk hasznos, segítőkész. Órájuk színes. Szakmai felkészültség naprakész, és magasszintű.

 – Véleményem szerint az oktatók rendkívül felkészültekszéles körű tapasztalatokkal rendelkeznek a szociális szakmában, nagyon hitelesek.

Az oktatási tartalom:

– Nagyon jók a csoportmunkák. Sok új ismeretet szerzek, melyeket jól tudok hasznosítani.

– A házi feladatok elkészítéséhez mindig kutatómunka kapcsolódik. Már több évtizede tanulok, de ilyen színvonalas képzésben még nem vettem részt. Nagyon örülök, hogy jelentkeztem.

– Ahogyan haladunk előre időben, egyre jobban egymásra épül és mélyül a tartalom.

– A tartalom, a tananyag bőséges, alapvetően jól adaptálható.

A képzésszervező kollégák munkája:

– Nagyon segítőkészek és probléma esetén megoldás központúak.

– Felkészültek. Támogatók. Jelen vannak. Várakozásaimat messze felülmúlják.

– A képzésszervező kollégák maximálisan hallgatóbarátok.

– A képzésszervezés professzionális szintű. Szükség szerint elérhetők, segítőkészek a kollégák. Jó gondolat, hogy minden hallgatónak lett egy Mentora, aki végig kiséri  a képzés idején és a nehézségeken átsegíti, de a sikerekben is erősíti.

Üzenet a következő évfolyamra jelentkezőknek:

– Nagyon sokat lehet tanulni, és a munka során hasznosítani.

 – Naprakész tudás hiteles oktatóktól, élménytanulással

– A tettrekészséged rendelkezésre állását tovább tudod fejleszteni ezen a képzésen; széleskörű tudást, tapasztalásokat gyűjthetsz a szociális területről.

– Szakmailag tartalmas, jó hangulatú órákkal, és érdekes, elgondolkodtató házi feladatokkal zajlik a képzés.

– Kapcsolatépítési szempontból sem utolsó egy ilyen képzésen való részvétel. Mióta ide járok, egészen más szemüvegen keresztül látom a problémákat. 

– A képzés térítési díja szerintem méltányos és megéri, nincs túlárazva. Korrekt tartalom korrekt áron.

Bővebben

Szociális szolgáltatásmenedzsment (SZSZM) szakirányú továbbképzésen végzett hallgatók mondták