- Információk a Szociális szolgáltatásmenedzsment (SZSZM) szakirányú továbbképzésről
- Oktatásmódszertan
- SZSZM képzésünkről mondták
2025 szeptemberétől a szociális szolgáltatásmenedzsment (SZSZM) szakirányú továbbképzési szakot a tantervéet átdolgozva és továbbfejlesztve integrált szociális szolgáltatási menedzsment mesterképzésként (ISZSZM) indítjuk. További információkat az új mesterképzés oldalán olvashatnak.
További információ:
Horkai Viktória
1125 Budapest, Kútvölgyi út 2.
E-mail: horkai.viktoria@emk.semmelweis.hu
Telefon: +36 20 663 2033
Fax: +36 1 488 7610
Információk a Szociális szolgáltatásmenedzsment (SZSZM) szakirányú továbbképzésről
A képzés ebben a formában már nem indul.
Programvezető: Dr. Szócska Miklós
Képzési forma: részidős, levelező
Képzés hossza: 3 félév
Képzés díja: 150 000 Ft/félév
A szociális területen diplomát szerzők száma az utóbbi évtizedben tizedére esett vissza, miközben a professzionálisan működő szociális szolgáltatások iránti fokozódó társadalmi igény és az ehhez kapcsolódó összetett követelményrendszer korszerű, magas szintű szakmai, vezetői és menedzsment tudást igényel a terepen dolgozó szakemberektől.
Erre reagálva az új szakirányú továbbképzés célja a szociális szolgáltatások területén jelentkező irányítói, vezetői, szervezői feladatok támogatása, azok hatékony és innovatív ellátására való felkészítés, korszerű ágazati és menedzsment ismeretek, technikák gyakorlatorientált átadása, vezetői szemlélet formálása.
A programra olyan jelentkezőket várunk, akik legalább alapszintű szakon szereztek oklevelet a bölcsészettudományi, a társadalomtudományi, a jogi- és igazgatási, a gazdaságtudományi, valamint az orvos- és egészségtudományi területek valamelyikén, de mindenekelőtt elkötelezettek a szociális szakma alapértékei, célkitűzései mellett.
Célunk, hogy a hallgatók a képzés teljesítésével képessé váljanak
- egy szociális szervezet tevékenységeit, szolgáltatásait az igénybevevők szükségleteihez igazítani;
- a szociális ágazaton belüli társszakmák aktoraival való együttműködések aktív kialakítására, közös megoldások fejlesztésére;
- a szociális ágazaton belüli szinergiák felismerésére és kiaknázására;
- az ágazati jövőkép keretei között egyes szolgáltatások jövőbeni működési lehetőségeinek áttekintésére;
- szolgáltatási szintű stratégia és jövőkép megfogalmazására, illetve annak tervszerű megvalósítására, irányítására;
- saját intézményi környezetük elemzésére, a szervezeti működésben a kritikus pontok és fejlesztési célok, teendők meghatározására, valamint saját intézményükben a kritikus folyamatok azonosítására, elemzésére és optimalizálási javaslatok megfogalmazására;
- a gazdasági folyamatokra vonatkozó elméletek és módszerek alapján a tények részletes elemzésére, alapvető összefüggések feltárására.
Amit kínálunk:
- Hiteles, lelkes és motivált oktatói csapat, akik nem csak tanítják, de csinálják is.
- Egyéni és csoportos szakmai támogatás a képzés egész időtartama alatt.
- Jógyakorlatok, megoldási alternatívák.
- Újszerű oktatási formák és módszertanok.
- Kapcsolat és hálózatépítési lehetőségek.
- Fejlődési, fejlesztési esélyek.
- Konkrét, érvényes és friss szakmai és vezetői ismeretek.
Korszerű ágazati és menedzsment ismeretek, technikák átadásával, az adott szakterület elismert, neves szakembereinek közreműködésével biztosítjuk a fejlődés és felkészülés lehetőségét.
Jelentkezési feltétel
- Az alábbi képzési területek valamelyikén legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevél: bölcsészettudomány, társadalomtudomány, jogi, gazdaságtudományok, orvos- és egészségtudomány, hitéleti, államtudományi, pedagógusképzés.
A felvételinél előnyben részesülnek a
- szociális és egészségügyi területen munkatapasztalattal rendelkező pályázók.
! A képzés ebben a formában már nem indul.
Oktatásmódszertan az SZSZM képzésen
A munka mellett végezhető képzés során a hallgatók egy félév alatt 12-14 oktatási napon vesznek részt. A közös alkalmak során átadjuk a szükséges elméleti tudást, amit a hallgatók valós életen alapuló esettanulmányokon és gyakorlatorientált, otthoni feladatokon keresztül mélyítenek el. Ezek során rengeteg új kérdéssel szembesülnek, amelyekre az oktatási napokon együtt találjuk meg a választ. Éppen ezért fontosnak tartjuk a rendszeres, aktív jelenlétet az órákon.
A program során a hallgatók intézményi látogatásokon vesznek részt. A megszerzett ismereteket a szükséges aláírásokkal, vizsgákkal, szakmai gyakorlattal, a kötelező szakdolgozat elbírálásával, valamint a záróvizsga során ellenőrizzük.
A képzés során érintett témakörök:
- Szociális szolgáltatások rendszere és stratégiák
- Szociális szervezet keretei és folyamatai
- Szociális szervezet vezetése
- Fenntartható finanszírozás
- Szociális innováció
- Gyakorlati projektek
- Vezetői technikák elsajátítása
Bizalmi szempontok
Az oktatás eredményességének egyik fontos kritériuma, hogy a Központ munkatársai, a képzést végző oktató és a résztvevők között bizalmi viszony alakuljon ki. Az oktatás során, a képzési forma jellegéből adódóan számos bizalmas információ kerül az oktató és a hallgatók birtokába. Ezek bizalmas kezelése alapvető fontosságú a program sikeréhez, ezért minden hallgatónktól elvárjuk, hogy ilyen típusú információkat osztálytermen kívülre ne vigyenek. Természetesen oktatóink és a Központ munkatársai számára egyaránt kötelező a tudomásukra jutott információk bizalmas kezelése.
SZSZM képzésünkről mondták
A 2020/2021 tanév Szociális szolgáltatásmenedzsment szakirányú továbbképzés hallgatóinak félévi értékelése szerint
Az oktatók:
– Az oktatók felkészültsége kiemelkedő, az órák interaktívak, a beszélgetések őszinte légkörben folynak.
– Munkájuk hasznos, segítőkész. Órájuk színes. Szakmai felkészültség naprakész, és magasszintű.
– Véleményem szerint az oktatók rendkívül felkészültek, széles körű tapasztalatokkal rendelkeznek a szociális szakmában, nagyon hitelesek.
Az oktatási tartalom:
– Nagyon jók a csoportmunkák. Sok új ismeretet szerzek, melyeket jól tudok hasznosítani.
– A házi feladatok elkészítéséhez mindig kutatómunka kapcsolódik. Már több évtizede tanulok, de ilyen színvonalas képzésben még nem vettem részt. Nagyon örülök, hogy jelentkeztem.
– Ahogyan haladunk előre időben, egyre jobban egymásra épül és mélyül a tartalom.
– A tartalom, a tananyag bőséges, alapvetően jól adaptálható.
A képzésszervező kollégák munkája:
– Nagyon segítőkészek és probléma esetén megoldás központúak.
– Felkészültek. Támogatók. Jelen vannak. Várakozásaimat messze felülmúlják.
– A képzésszervező kollégák maximálisan hallgatóbarátok.
– A képzésszervezés professzionális szintű. Szükség szerint elérhetők, segítőkészek a kollégák. Jó gondolat, hogy minden hallgatónak lett egy Mentora, aki végig kiséri a képzés idején és a nehézségeken átsegíti, de a sikerekben is erősíti.
Üzenet a következő évfolyamra jelentkezőknek:
– Nagyon sokat lehet tanulni, és a munka során hasznosítani.
– Naprakész tudás hiteles oktatóktól, élménytanulással.
– A tettrekészséged rendelkezésre állását tovább tudod fejleszteni ezen a képzésen; széleskörű tudást, tapasztalásokat gyűjthetsz a szociális területről.
– Szakmailag tartalmas, jó hangulatú órákkal, és érdekes, elgondolkodtató házi feladatokkal zajlik a képzés.
– Kapcsolatépítési szempontból sem utolsó egy ilyen képzésen való részvétel. Mióta ide járok, egészen más szemüvegen keresztül látom a problémákat.
– A képzés térítési díja szerintem méltányos és megéri, nincs túlárazva. Korrekt tartalom korrekt áron.
Szociális szolgáltatásmenedzsment (SZSZM) szakirányú továbbképzésen végzett hallgatók mondták