Projekt címe | Szociális humán erőforrás fejlesztése |
Szerződés száma | EFOP-3.8.2-16-2016-00001 |
Támogatás összege (Ft) | 11 748 644 499 |
Összköltség (Ft) | 11 748 644 499 |
A projekt megvalósításának kezdete | 2016.10.01 |
A projekt fizikai befejezésének határideje | 2023.06.30 |
Konzorciumi megvalósítás | SLACHTA MARGIT NEMZETI SZOCIÁLPOLITIKAI INTÉZET |
Projekt címe | Szociális humán erőforrás fejlesztése |
Szerződés száma | VEKOP-7.5.1-16-2016-00001 |
Támogatás összege (Ft) | 2 333 000 000 |
Összköltség (Ft) | 2 333 000 000 |
A projekt megvalósításának kezdete | 2017.01.01 |
A projekt fizikai befejezésének határideje | 2023.09.30 |
Konzorciumi megvalósítás | SLACHTA MARGIT NEMZETI SZOCIÁLPOLITIKAI INTÉZET |
Az EFOP-3.8.2-16 és VEKOP 7.5.1-16 Szociális humán erőforrás fejlesztése című kiemelt projekt keretében, Vezetőképzés alprogram alatt a szociális ágazat továbbképzési rendszerének átalakítása részeként megjelent egy olyan korábban nem létező, innovatív képzés, amely kifejezetten az ágazatban dolgozó közép- és felsővezetőket készíti fel feladataik hatékonyabb végzésére. A 25/2017 (X.18) a vezetői megbízással rendelkező szociális szolgáltatást nyújtó személyek vezetőképzéséről EMMI rendelet elsőként a Semmelweis Egyetemet (SE) nevesítette a hatósági jellegű képzés szervezőjeként.
EFOP alprojekt szerződött támogatási összeg: 1,577 milliárd Ft (1.577.278.895 Ft)
Projekt megvalósítási időszak: 2016.10.01- 2022.06.30.
EFOP alprojekt megvalósítási időszaka: 2018.01.01- 2021.10.31.
EFOP projektidőszak: 2018.01.01- 2021.10.31.
VEKOP projektidőszak:
EFOP mutatószám: 2848 fő
VEKOP mutatószám: 657 fő
Az Alprogram végrehajtása az alábbi fő tevékenységek révén valósul meg:
1. Tanári magcsoport létrehozása és működtetése
2. Képzési tevékenység (Budapesten és vidéken): A vezetőképzési tevékenység jelenti az alprojekt legfőbb tevékenységét. A tevékenység járul legnagyobb mértékben hozzá a Támogató által elvárt indikátorok teljesüléséhez.
3. Disszemináció és intézményi implementáció
Disszemináció: A tevékenység célja a képzés kimeneteinek, eredményeinek, a képzés hatására létrejött jógyakorlatoknak és fejlesztéseknek széles körben történő megosztása, ágazati szintű népszerűsítése, a képzés értékeinek és eredményeinek megismertetése a szélesebb közvéleménnyel valamint az intézményi szintű implementáció.
- Benchmark: a képzés során a rendszerben meglévő jógyakorlatok azonosítása és azok terjesztése, oktatása, a tapasztalatok összegzése ágazati és intézménytípus szinten, ezek alapján esettanulmányok készítése szükséges.
- Twinning: Azonos intézménytípusokhoz tartozó szervezetek szinergiájának támogatása.
- Hálózatok kialakulásának támogatása, hálózati tanulás.
- Intézményi menedzsment fejlesztő programok: a projektben a vezetőképzésbe bekapcsolódó szereplők (emelt és alapszintű képzés) tudásának tényleges gyakorlati haszna abban az esetben jelentkezik, ha az intézményi problémák megoldásában tudják alkalmazni a megszerzett tudást és az az ellátás minőségében is jelentkezik.
4. Kutatás-elemzés
Kutatás – elemzési tevékenység: a tevékenység célja az ágazatot érintő -elsősorban nemzetközi- tudományos vizsgálatok eredményeinek áttekintése, saját adatfelvételek megszervezése, kutatási dizájn tervezése, a kutatások lebonyolítása. A kutatási tevékenység hozzájárul a vezetőképzést érintő stratégiai döntések hatékony meghozatalához, az ágazatban meglévő problémák azonosításához.
5. Szakmai konzultáció, Szakmai Konzultációs Testület
Szakmai konzultáció: a tevékenység célja, hogy az Alprogramra vonatkozóan folyamatos lehetőség és szakmai monitoring álljon rendelkezésre a szakmai előrehaladás nyomonkövetésére, szakmai értékelésre, vélemények kikérésére
- Szakmai Konzultációs Testület (SZKT) létrehozásának célja, hogy a projekt stratégia szintű előrehaladása folyamatosan monitorizálásra kerüljön és a projekt vezetése, elsősorban a stratégiai szakmai vezető a felmerülő kérdésekkel kapcsolatban konzultációs lehetőséggel rendelkezzen a szociális és a kapcsolódó terület főbb stakeholdereivel. A Testületnek olyan kormányzati, nem-kormányzati (civil) és akadémiai szereplők a tagjai (max. 10 fő), akik rendszeresen üléseznek (legalább negyedévente).
- A konzultáció speciális formáját képezik azok a Fórumok, amelyeket a létrehozott oktatási anyagok szakmai megvitatása érdekében szükséges megtartani.
Megvalósult intézménymenedzsment programok