A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi területen egyre nagyobb igény van a vezetők folyamatos szakmai megújulását, tudatos és hatékony irányí­tóként való tevékenykedését, kompetencia-tudatosságának fejlesztését biztosí­tó képzési rendszer kialakí­tására. A vezetőképzés új rendszere arra készí­ti fel az ágazat intézményvezetőit, hogy képesek legyenek saját vezetői szerepüket és az általuk irányí­tott intézmények/szolgáltatások munkáját, szerepét rendszerszemléletben értelmezni, és a szakmai feladatok irányí­tásához a hatályos jogszabályi környezetben elmélyült, korszerű ismereteket szerezzenek.

TOVÁBB

Két kulcs érték: TUDATOSSÁG – GYAKORLATIASSÁG

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 92/D. § (2) bekezdése értelmében 2018. január 1-től a személyes gondoskodást nyújtó szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi tevékenységet végző, vezetői megbízással rendelkező személyek képzésének rendszere átalakításra került. Az új képzési rendszerben a vezetői megbízás feltétele az alap vezetőképzésen (90 óra) vagy mester vezetőképzésen (120 óra), majd kétévenként megújító képzésen (16, ill. 24 óra) való részvétel.

Szociális szolgáltatásmenedzsment

2021 februárjában az országban elsőként indítottuk el az új szakirányú képzést. Aktív kutatási és innovációs egyetemi háttérrel, az aktuális ágazati helyzetre reagáló, gyakorlatorientált oktatási anyagokkal, új szemléletű oktatói csapattal vártuk a jelentkezőket. A harmadik évfolyam 2024 júniusában zárta a képzést.
 
A szakirányú képzés tapasztalatait felhasználva bővítettük a tudásanyagot, így 2025 februárjában indítjuk az integrált szociális szolgáltatásmenedzsment mesterképzési szakot. A mesterképzésben a fókusz már nem csak szűken a szociális szolgáltatások rendszerére irányul, hanem a humán terület egészébe nyúló hatására és lehetőségére.
 

TOVÁBB

A vezetőképzésbe bekapcsolódó szereplők tudásának tényleges gyakorlati haszna abban az esetben jelentkezik, ha az intézményi, konkrét problémák megoldásában tudják alkalmazni a megszerzett tudást és az az ellátás minőségében is jelentkezik. Az intézményi menedzsment fejlesztő programok keretében a kiválasztott intézményekben olyan, a gyakorlati problémákon alapuló képzések indulnak el, amelyek végső célja változtatási projektek beindítása és sikeres végigvitele.

TOVÁBB

Az EFOP 3.8.2.-16 Szociális humán erőforrás fejlesztése című projekt ahhoz, a Kormány által kitűzött célhoz kíván hozzájárulni, hogy a minőségi közszolgáltatásokhoz való jobb hozzáférés érdekében javuljon a szolgáltatások elérhetősége, a közszolgáltatásokat nyújtó humán erőforrás minősége és csökkenjen a munkaerő hiánya, illetve hatékonyabbá váljon az ellátások megszervezése.

TOVÁBB

 

 

Aktuális események:

Socio Summit 2024 – 2024. október 18. – ELTE Bibó István Szakkollégium

További információért kérjük látogasson el Facebook oldalunkra!: https://www.facebook.com/szocvez

 

Az SZVK csapata a COVID időszaka alatt is elkötelezett volt a szociális területen dolgozó szakemberek támogatásában. Olyan eszköztárat állítottunk össze és osztunk meg, amelyet a vészhelyzetben előállt új vezetői kihívások során, és más sürgős helyzetek esetén reméljük, hogy használni tudnak.

TOVÁBB

Értesüljön Ön is a Semmelweis Egyetem Szociális Vezetőképző Tudásközpont újdonságairól, eseményeiről, képzéseiről!

TOVÁBB

Általános információk:

Telefon: +36 20 825 0508

Email: szocialisvezetokepzes@emk.semmelweis.hu

Ügyfélfogadási idő:

Hétfő-péntek: 13:00-15:00 óra

1125 Budapest, Kútvölgyi út 2.

A Gyakran Ismételt Kérdések segítenek tájékozódni a szociális vezetőképzési kötelezettség megítélésében. A szociális vezetőképzési kötelezettség nem minden vezetői munkakörben dolgozó szakembert érint. Azon vezetők, akik szociális szakvizsgájuk okán szakmai továbbképzésre kötelezettek, kínálunk minősített továbbképzést.

TOVÁBB

Egy képzés értékét, hasznosságát illetően mindig azok megítélése a leghitelesebb, akik elvégezték, és a terepen próbára is tudják tenni az itt kapott impulzusokat, eszközöket, szempontokat. Az alábbiakban a mesterszintű vezetőképzést elvégzett hallgatóink projektmunkáiból emeltünk ki néhány, a képzésünkre vonatkozó gondolatot, a teljesség igénye nélkül.

TOVÁBB