Pénzügyek (tájékoztató I. és II. éves hallgatóknak)
A befizetendő díj (félévi önköltségi díj, különeljárási díj) a Neptun rendszerben tanulmányi ügyintéző által kerül kiírásra és hallgatói felületen a „Pénzügyek” menüpontban található.
A befizetendő díj (félévi önköltségi díj, különeljárási díj) a Neptun rendszerben tanulmányi ügyintéző által kerül kiírásra és hallgatói felületen a „Pénzügyek” menüpontban található.
- Magánszemély által fizetendő összegről a befizetést követően a rendszer automatikusan a hallgató nevére generál számlát (tehát nem kell számlakérő nyomtatványt kitöltenie), mely megtekinthető/letölthető pdf-ben a „Pénzügyek – Számlák” menüpont alatt.
- Intézményi / egyéni vállalkozói részben vagy egészben történő befizetés esetén az önköltség befizetése előtt a megadott határidőig számlakérő nyomtatványt kell kitöltve megküldeni az alábbi e-mail címre:
neptun.penzugyiosztaly@semmelweis.hu
Az elkészített számla megtekinthető/letölthető pdf-ben a a Neptun rendszer „Pénzügyek – Számlák” menüpont alatt.
Intézményi / egyéni vállalkozói befizetés csak a kiállított számlán található bankszámlára történő átutalással rendezhető – ebben az esetben ne utaljon gyűjtőszámlára!
Amennyiben a SZÁMLA IGÉNYLŐ a megadott határidőig nem érkezik meg, úgy fizetési határidő lejártakor a számla a hallgató nevére és címére lesz automatikusan kiállítva, amely számlán utólag nem áll módunkban módosítani.
Intézményi / egyéni vállalkozói befizetéshez számlakérő nyomtatvány letölthető: SE_szamlakero_nyomtatvany
A hatályos jogszabályok szerinti online számla adatszolgáltatás miatt minden Neptunban történő kiíráshoz számlát kell kiállítani, mely számlának az adatszolgáltatás keretében a jogszabályban meghatározottak szerint be kell kerülni a NAV felületére.
A szabályos adatszolgáltatás miatt a Neptunban a céges számlákhoz kapcsolódó befizető szervezetek rögzítésekor a rendszer összeköttetésbe került a NAV adatbázisával, így automatikus ellenőrzést végez a szervezet rögzítésekor.
Viszont ezt az ellenőrzést a hallgatói webes felületen nem lehet bekapcsolni, csak az adminisztrációs felületen.
Csak abban az esetben, ha nem intézményi vagy egyéni vállalkozói befizetés történik.
A befizetést követően a rendszer automatikusan kiállítja a számlát a hallgató nevére, mely ezt követően nem módosítható. (Tehát aki számlát szeretne cég vagy intézmény nevére, az a „számla kiállítás” menüpontban leírtak szerint járjon el a befizetés előtt!)
- bankkártyával (nem céges!) a Neptun rendszeren keresztül (Pénzügyek – Befizetés menüpontban)
- gyűjtőszámlára történő utalással. A gyűjtőszámlára érkezett összeget hozzá kell rendelni a kiírt tételhez, mely csak ezt követően lesz „teljesített” státuszú.
A gyűjtőszámla használatának jellemzői (csak abban az esetben használható, ha nem intézményi vagy egyéni vállalkozói befizetés történik):
- Az utalt összeg a következő munkanapon jelenik meg a Neptunban, mely a hallgató Neptun kódja szerint kerül a Neptunba szabad egyenlegként, amíg azt nem kapcsolja össze kiírással, az összeget a hallgató vissza is tudja indítani a saját számlaszámára, illetve egy a gyűjtőszámlán szabad egyenleget is tarthat a felmerült költségekre.
- Az átutalt összeg csak akkor kerül a gyűjtőszámlára, ha utaláskor a megjegyzés/közlemény rovatba bekerül az „NK-” felirat és utána közvetlenül a Neptun-kód pl.: NK-123ABC
- A gyűjtőszámlára utalt összeggel még teendője van: a kiírást össze kell kapcsolni a rendelkezésre álló egyenleggel.
- Az összekapcsolást úgy tudja a hallgató elvégezni, ahogy egy Simplepay befizetést, azzal a különbséggel, hogy amellett választható lehetőségként megjelenik a gyűjtőszámlás fizetési mód is a kiválasztható lehetőségek között a Befizetés funkció kiválasztását követően. A gyűjtőszámlás fizetési módot választva az egyenlegén rendelkezésre álló összegből tudja a kiírás összegét kiegyenlíteni.
Fontos tudnivalók:
- az egyes gyűjtőszámlákra csak az adott devizanemben lehet utalni. HUF-ra forintot, EUR-ra EUR-t, USD-re USD-t.
- Visszautalni csak azonos devizanemben, és devizás gyűjtőszámla esetében csak IBAN formátumban megadott számlaszámra lehetséges, míg a HUF gyűjtő esetén csak háromszor nyolc számjegyű, magyar (GIRO) számlaszámra.
- A HUF-os gyűjtőszámláról csak HUF-ban, az EUR gyűjtőszámláról csak EUR-ban, az USD gyűjtőszámláról csak USD-ben kiírt tételek egyenlíthetők ki.
- A HUF, EUR és USD gyűjtőszámlák között nincs átjárhatóság (tehát a Hallgató nem teheti meg, hogy a bármely devizás gyűjtőszámlán lévő szabad egyenlegét átvezeti a forintosra és fordítva sem).
Bankszámla megnevezése |
Száma |
Pénzneme |
IBAN szám |
SWIFT (BIC) kód |
HUF-os gyűjtőszámla |
11784009-22236720 |
HUF |
HU36117840092223672000000000 |
OTPVHUHB |
EUR-os gyűjtőszámla |
11763842-00882880 |
EUR |
HU11117638420088288000000000 |
OTPVHUHB |
USD-s gyűjtőszámla |
11763842-00883018 |
USD |
HU69117638420088301800000000 |
OTPVHUHB |
Egyetemünkön csekken vagy készpénzben történő fizetés nem lehetséges.
Intézményi vagy egyéni vállalkozói befizetés esetén a megadott határidőre megküldött számlakérő nyomtatvány (lsd. Számla igénylése menüpont) alapján elkészített számlán szereplő bankszámla számra (mely nem azonos a gyűjtőszámlával!) kell az önköltséget befizetni – megjegyzésben a számla sorszáma, a hallgató neve/neptun kódja szerepeljen.
A befizetésnek mindig a kiállított számla alapján kell történnie – több befizető esetében a számláknak megfelelően külön utalást kell indítani.
Az elkészített számla megtekinthető/letölthető pdf-ben a „Pénzügyek – Számlák” menüpont alatt. Aláírt, papír alapú számlát abban az esetben küld a Pénzügyi Igazgatóság, amennyiben ezen igény a számlakérő nyomtatványon kitöltésre került.
Egyetemünkön csekken vagy készpénzben történő fizetés nem lehetséges.
Befizetés határideje a „Határidők” menüpontban szakonként feltüntetve.
Az átutalásról, befizetésről szóló igazolást kérjük a személyes beiratkozáskor leadni, további félévek során e-mail-ben a képzés tanulmányi ügyintézője részére megküldeni.
Kérjük az önköltség befizetésével kapcsolatos fenti feltételek pontos betartását, mivel a Semmelweis Egyetem erre vonatkozó – alábbiak szerinti – hatályos szabályzati előírásai alapján ezek elmulasztása esetén a felvételt nyert jelentkezővel nem létesíthető hallgatói jogviszony, illetve az érintett nem kezdheti meg tanulmányait.
„A magyar nyelvű költségtérítéses képzésben részt vevő hallgató beiratkozásának, ill. a tanulmányok folytatására való bejelentkezés feltétele, hogy a hallgató a kar által – az erre vonatkozóan a hallgatóval kötött megállapodásban – meghatározott önköltséget befizesse és annak hivatalos igazolását a Kar Dékáni Hivatalában/Hallgatói Információs Irodájában/Képzésért felelős oktatási-kutatási szervezeti egységben bemutassa.” [Semmelweis Egyetem Szervezeti és Működési Szabályzat III. könyv III. 12. rész A magyar nyelvű költségtérítéses képzésben részt vevő hallgatók egyes jogairól és kötelezettségeiről szóló szabályzat 3. § (3)]
„(6) Az önköltséges (költségtérítéses) képzésben részt vevő hallgató az önköltséget (költségtérítést) a beiratkozás, illetve a bejelentkezés előtt köteles megfizetni.” [Semmelweis Egyetem Szervezeti és Működési Szabályzat III. könyv III.4. rész Térítési és Juttatási Szabályzat, a 23. § [Az önköltség megállapítása, megfizetése és visszatérítése] (6)]
Diákhitel igénylése: https://www.diakhiteldirekt.hu/