Az egyetem célja az, hogy olyan hallgatókat képezzen, akik nemcsak magas szintű szakmai tudással rendelkeznek, hanem arra is képesek, hogy elviseljék az orvosi hivatással járó stresszt, képessé váljanak arra, hogy úgy birkózzanak meg az orvoslással járó nehéz érzelmi terhekkel (sikertelenség, tragédiák, halál, haldoklás, nehéz betegek), hogy közben empatikusak tudjanak maradni, és ne égjenek ki.

Miben segít minket az orvosi személyiségfejlesztés tantárgy?

  1. Segít rátalálni saját tanulási stílusunkra, és így segít növelni a tanulási teljesítményt.
  2. Olyan technikákat mutat, amelyek begyakorlásával az egyetem alatti és utáni stresszt kezelni tudjuk.
  3. Megmutatja, hogyan maradjunk hatékonyak és őrizzük meg egyensúlyunkat akkor, ha elárasztanak minket a negatív érzelmek.
  4. Segít abban, hogy hatékonyabban tervezzük a karrierünket, és megtaláljuk a kurrikulumban a készségfejlesztési lehetőségeket a hat év alatt.

Az aláírás feltétele, az aktív részvétel az órák 75%-án, illetve egy beadanó (minimum egy, maximum két oldal), amiben visszajelzést kérünk a hallgatótól arról mely részét tartotta  a tanultaknak leghasznosabbnak. A beadandóban az alábbi kérdésekre kell válaszolni:

  1. Hogyan váltak be a félév során a tanulási típusának választott tanulási technikák?
  2. Milyen stresszkezelő technikák segítették a leginkább?
  3. Megjelentek-e helyzetek, ahol stabilizáló technikákat lehetett kipróbálni?
  4. Hogyan tervezi a jelenlegi karrierterve szempontjából a készségek használatát és további erősítését a következő hat év alatt?