Betűméret: A A A

Orvosi kommunikáció kutatócsoport

Vezető: Dr. Pilling János, PhD, egyetemi docens

E-mail:

Tagok:
Dr. Balog Piroska, PhD, egyetemi adjunktus
Dr. Hegedűs Katalin, PhD, habil. egyetemi docens
Dr. Kollár János, PhD, egyetemi docens
Sándor Imola, klinikai szakpszichológus
Dr. Stauder Adrienne, PhD, egyetemi docens
Dr. Tóth Mónika Ditta, egyetemi adjunktus

Kutatási terület

A kutatócsoport célja az orvosi kommunikáció különböző aspektusainak vizsgálata, különös tekintettel a betegoktatásra, a terápiás együttműködés fejlesztésére, a szomatizáló betegekkel való kapcsolatra, a betegbiztonság kommunikációs vonatkozásaira, az egészségügyi team-en belüli kommunikációra és az interkulturális kommunikációra. Az interperszonális kommunikáció kutatása mellett a kutatócsoport foglalkozik az orvosi kommunikáció új oktatási módszereinek vizsgálatával is.

Az elmúlt 5 év legfontosabb publikációi

Földesi E, Hauser P, Hegedűs K: Az orvosi kommunikáció sajátosságai a gyermekonkológia területén, különös tekintettel a palliatív ellátásra. ORVOSI HETILAP 169 : 9 pp. 323-329. , 7 p. (2020)

Fritz Ádám, Tóth Mónika Ditta, Susánszky Éva: A gyógyszerész kapuőr szerepe a depresszió felismerésében és az öngyilkosság megelőzésében – 1. rész. GYÓGYSZERÉSZET 64 : 1-4 pp. 1-4. , 4 p. (2020)

Fritz Ádám, Dr. Tóth Mónika Ditta, Dr. Susánszky Éva: A gyógyszerész kapuőr szerepe a depresszió felismerésében és az öngyilkosság megelőzésében – 2. rész. GYÓGYSZERÉSZET 64 pp. 275-279. , 5 p. (2020)

Sándor Imola, Pilling János (2016): Tévhitek az orvosi kommunikációról. Orvosi Hetilap, 157 (17): 644-648.

Pilling János, Erdélyi Kamilla (2016): Az egészségügyi kártérítési perek kommunikációs vonatkozásai. Orvosi Hetilap, 157 (17): 654-658.

Stauder Adrienne, Eörsi Dániel, Pilling János (2016): Az orvos–beteg kommunikáció jelentősége a szomatizáló páciensek ellát
ásában. Orvosi Hetilap, 157 (17): 664-668.

Kollár János (2016): Kommunikáció az egészségügyi teamen belül: orvosok és szakdolgozók. Orvosi Hetilap, 157 (17): 659-663.

Kollár J, Babusa B, Stauder A, Pilling J, Cserepes R, Czeglédi E (2016): Improving teaching efficiency on Medical Universities – A comparative study of Hungarian and foreign medical university students’ feedbacks regarding learning by KOLLAR method. Journal Of Contemporary Medical Education 4:(1) 1-7

Kollár János (2015): Társasjátékok az orvosképzésben. Lege Artis Medicinae, 25 (06-07): 296-299.