Gyermekgyógyászati Klinika (Bókay utcai részleg) Fejlődésneurológia Ambulancia
1083 Bókay u. 54. (Alagsor- gyógytorna terem)
E-mail: fejlodesneurologia.bokay@semmelweis.hu
Telefon: 06 1 334-3186/52727-es mellék
Fejlődésneurológiai Ambulancia
Bősenbacher Tímea, konduktor-tanító, Pfaffenrot SZRT, TSMT, DSZIT terapeuta
Buzinkay Zorka, gyógytornász, (telefon: +36 30 016-4831)
Dr. Cziniel Mónika, gyermekneurológus, neonatológus szakorvos
Gadó Márta, tiflopedagógus
Dr. Mohai Katalin, gyógypedagógus, pszichológus
Szeremi Zsófia, pszichológus
Rendelés helye: | Gyermekgyógyászati Klinika Bókay utcai részleg, Ambulancia épület, Alagsor (1083 Budapest, Bókay u. 54.) | |
Előjegyzési időpont kérhető: (beutaló szükséges!) | 06 1 334-3186/52727 mellék | |
Rendelési idő: | HÉTFŐ | 09:00 – 16:00 |
KEDD | ||
SZERDA | ||
CSÜTÖRTÖK | ||
PÉNTEK |
Rendelés helye: | Gyermekgyógyászati Klinika Tűzoltó utcai részleg | |
Szakorvos: | Dr. Filiczki Gabriella, gyermekneurológus | |
Előjegyzési lehetőség: | neurologia@gyerekklinika.com | |
Rendelési idő: | KEDD | 08:00 – 13:00 |
SZERDA |
Munkánkról
Fejlődésneurológia rendelésünkön a PIC-ben (ill. a klinikán) kezelt kora-, és újszülöttek követését végezzük interdiszciplináris teamben, gyermekneurológus-neonatológus szakorvos, gyógypedagógus, konduktor, pszichológus közreműködésével.
Követjük a kisgyermekek testi és idegrendszeri fejlődését, komplexen, standard módszerekkel, játékosan vizsgáljuk a babák, és kisdedek (korrigált) korának megfelelő megismerő funkcióit, amelyek a környezet örömteli felfedezését segítik (pl.: mozgás, beszéd, gondolkodás, érzékelés, észlelés, figyelem stb.).
Már a diagnosztikai célú találkozások során maximálisan törekszünk a baba-mama, a kisgyermek család tágabb megismerésére, mellyel célunk megerősíteni a szülőket kompetenciaérzésükben, és támogatni a ráhangolódás, igényszerintiség megvalósulását az otthoni környezetben. Mindemellett egyéni, problémaspecifikus, gyakorlati feladatokat, javaslatokat, tanácsokat adunk a szülőknek a baba, kisgyermek korosztályának fejlődési szintjét megcélozva.
Találkozásaink alkalmával a szülőkkel együtt áttekintjük a korábbi szakorvosi vizitek, laborvizsgálatok leleteit, ellenőrizzük a kötelező szűrővizsgálatok és oltások megtörténtét, ill. megbeszéljük a soron következő szükséges vizsgálatokat. Tanácsokat adunk a a szoptatás, majd a hozzátáplálás során felmerülő kérdések, problémák kapcsán. Ha szükséges további szakorvosi vizsgálatokat egyeztetünk (pl: kardiológia, gasztroneterológia, képalkotó diagnosztika, infektológia stb.).
Objektivitásunkat segíti, hogy a különböző szakmacsoportok tudását egyenrangúan, sokrétűen képviseljük.
BEMUTATKOZUNK
Bősenbacher Tímea
konduktor-tanító
20 évvel ezelőtt végeztem konduktor-tanító szakon a Nemzetközi Pető Intézetben. Utam, a diplomámmal a kezemben, rögtön külföldre vezetett, ahol egy rehabilitációs klinikán szerezhettem tapasztalatot a team munka fontosságáról. Beleláthattam, hogyan dolgozik együtt konduktor, gyógypedagógus, gyógytornász és orvos a páciensek érdekében. Németországban megtanulhattam a Pfaffenrot Szinergetikus Reflexterápiát, melyet sikerült hazánkban is ismertté tennem nemcsak a sérült gyermekek körében, hanem a komplex korai fejlesztés részeként is. Minden évben örömmel adom át tudásomat konferenciákon erről az új manuális technikáról, és képzem a terapeutákat a prágai központ oktatójával közösen. 2008-ban alapítottam meg a Fejlesztő Házat, ahol minden esetben interdiszciplináris team foglalkozik a hozzánk kerülő családokkal. Tudásvágyam továbbra is hajt, így az évek során több tanfolyamon is részt vettem, hogy egy gyermek vizsgálata után minél szélesebb körben tudjak a szülőknek tanácsot adni a fejlesztési lehetőségekről. Több éve gyakorlom a konduktív pedagógiát, a szenzoros integrációs terápiát, a Pfaffenrot és Craniosacralis manuális technikát, a TSMT-t, a Kinesio Tape-et, Panat légsínterápiát, Huple programot… A diagnosztikus eljárások közül még fontos megemlítenem a SEED fejlődési skálát, GOH-GMP tesztet és a LongiKid szűrő eljárást. Mindezek birtokában és különböző szakterületen dolgozó kollégáim együttműködésével, a család jelenlétével (ehhez alkalmazkodva) tudunk valóban hatékonyak lenni az aktuális célok meghatározásában, és segíteni a fejlesztési módszerek, otthoni gyakorlatok kiválasztását. A SOTE Bókay fejlődésneurológiai ambulancián minden tudásomat bevetve igyekszem a koraszülött babák legoptimálisabb fejlődését támogatni.
Buzinkay Zorka
gyógytornász
Dr. Cziniel Mónika
gyermekgyógyász, neonatológus, gyermekneurológus szakorvos, szakmai koordinátor
25 éve dolgozom neonatológusként. Szívügyem a PIC-ben ápolt koraszülöttek és beteg újszülöttek utógondozása. Hiszem, hogy nem csak a startnál kell szívünket-lelkünket és legjobb tudásunkat beleadva átsegíteni az életkezdés nehézségein ezeket a gyerkőcöket és családjukat, hanem egész gyermekkorukat végig kell kísérni (min. 8, de inkább 18 éves korukig). Folyamatosan szemmel kell tartanunk testi, értelmi és mozgásfejlődésüket, irányt kell mutatnunk a szülőknek, hogy milyen szakemberhez forduljanak, ha bármelyik területen elakadást észlelnek. Fontos, hogy az intenzív ellátást, hazaadást követő rendszeres kontrollokon felkészült team: orvos, gyógytornász, konduktor, gyógypedagógus és pszichológus várja vissza a családokat. Segítenünk kell a szülőket, hogy ki az a felkészült fejlődésneurológus, gyermekszemész, gyermekorthopedus, gyermekkardiológus, gyermekendokrinológus, gyermek gasztroenterológus vagy gyermekpszichiáter, aki jártas a koraszülöttek speciális problémáinak felismerésében és kezelésében. Magyarországon rengeteg fejlesztőmódszer közül választhatunk, ha eltérést észlelünk a koraszülött fejlődésében, de nincs meghatározva, hogy melyik módszer, milyen kórképben, mennyi idős korban, milyen gyakran alkalmazva tudja kifejteni a legoptimálisabb hatást. Az irányelv elkészültéig (melyen gőzerővel dolgozunk) interdiszciplináris munkacsoportunk ezt a hiányt próbálja pótolni személyre szabott módon.
Gadó Márta
fejlesztési tanácsadó, tiflopedagógus
Tiflopedagógiai vizsgálat és fejlesztési tanácsadás: A látás a korai életszakasz fejlődésének meghatározó funkciója, a nagy- és finommozgás, kommunikáció, szociális készségek, sőt – a szájmozgás megfigyelésén keresztül – még a beszéd kialakulásának is fontos előfeltétele. A rossz látási funkció súlyos nehezítő, akadályozó tényező a harmonikus fejlődéshez. Ennek érdekében a koraszülött, perinatális sérülésen átesett, vagy genetikai betegség miatt fejlődésében veszélyeztetett csecsemők és kisgyermekek látási funkciójának ellenőrzésére, és szükség esetén fejlesztésére, tiflopedagógiai vizsgálat- és fejlesztési tanácsadás lehetőségét kínáljuk a Fejlődésneurológiai Ambulancián. Tiflopedagógusként, speciális, csecsemőkre adaptált látásvizsgáló módszerekkel felmérem a vizuális figyelem és a látási funkciók állapotát, és probléma esetén javaslatot adok a fejlesztéshez. Keressenek bizalommal!
Dr. Mohai Katalin
pszichológus, gyógypedagógus, logopédus, egyetemi adjunktus
Gyógypedagógus-pszichológusként közel 25 éve a tevékenységem az elmélet-gyakorlat-kutatás dinamikus egységére épül. A felsőoktatásban az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézetének oktatójaként veszek részt a gyógypedagógus-hallgatók pszichológiai és diagnosztikai ismereteinek megalapozásában. A felsőoktatás mellett elsősorban a köznevelésben vállaltam munkát; óvodában, iskolában és pedagógiai szakszolgálatban végeztem a gyermekek és családjaik szükségleteihez illesztett intervencióját, állapotfeltárását, a családok életútjának követését, tanácsadást.
Fő kutatási területem az intervenciót támogató diagnosztikus módszertan, eljárások megújítása, protokollok fejlesztése továbbá infokommunikációs technológián alapuló innovatív diagnosztikus módszer-, és tudásfejlesztés. Kutatásvezetőként számos hazai teszt és protokoll kifejlesztésében vettem részt. Doktori disszertációmat az olvasási zavarok neuropszichológiai hangsúlyú állapotmegismerésének lehetőségeiről írtam. Mind elméleti, mind gyakorlati tudásomat pedagógus-továbbképzések keretében is igyekszem átadni. Így a Gyógypedagógiai Kar Továbbképző Intézetében hosszú évek óta szakmai vezetője vagyok a ’Sindelar-Zsoldos fejlesztő program a tanulási és magatartási zavarok megelőzésére és kezelésére’ c. programnak és tanfolyamnak.
Célom, hogy lehetővé váljon a gyermekek, tanulók számára az eredményes, élvezetes és hatékony tudáselsajátítás. Mára küldetésemmé vált, hogy a tudományos tényeken alapuló pszichológiai-(gyógy)pedagógiai gyakorlat képes átható változásokat előidézni a gyermekek, családok életében.
Szeremi Zsófia
pszichológus
2006-ban végeztem az ELTE pszichológia szakán, fejlődés- és iskolapszichológia szakirányon. Az elmúlt években dolgoztam magán és állami intézményekben is, sokféle nehézséggel és háttérrel induló gyermek támogatásában vettem részt. Időközben elvégeztem a Bárczi Gyógypedagógiai Egyetem Autizmus spektrum pedagógiája szakirányát, képződtem művészetterápiában és kognitív viselkedésterápiában is. Nagy öröm számomra, hogy egy olyan magas színvonalú szakmai csapat tagja lehetek, melynek célja, hogy minden nehezített pályán induló gyermeknek megadja a megfelelő támogatást. Fejlődéspszichológiai, gyógypedagógiai felmérésekkel, autizmussal kapcsolatos nevelési tanácsadással várom a szülőket.
Szolgáltatásunk, célunk:
Az egyéni bemutatkozó oldalainkon ismertetett tudás birtokában a csecsemőket, kisgyermekeket és családjaikat elirányítjuk a legoptimálisabb fejlődés segítését célzó terápiás helyekre és korai intervenciót megvalósító intézményekhez (pl.: pedagógiai szakszolgálatok, korai fejlesztő központok, alapítványi és magánintézmények). A várakozási idő alatt pedig (ami a szakszolgálatoknál a bejelentkezéstől a fejlesztés megvalósulásáig eltelik) tanácsadással, nyomon követéssel segítjük a hozzánk fordulókat, és az általunk betanított gyakorlatokat, feladatokat végezhetik a szülők a gyermek számára ismerős, megnyugtató otthoni környezetben, a napirendhez igazodva, kihasználva a baba legaktívabb időszakait, figyelembe véve az egyéni terhelhetőséget.