Az egyetem munkatársai által beadott védőoltások száma - 2023. január 29.
545342 Összes oltás

Semmelweis Egyetem

EGÉSZSÉG- ÉS TUDOMÁNYKOMMUNIKÁCIÓ I-II.

AZ INNOVÁCIÓS KÖZPONT szabadon választható kurzusa

A Semmelweis Egyetem Innovációs Központja a 2022/23-as tanévben Egészség- és tudománykommunikáció I-II. címmel egyedülálló, hiánypótló kurzust indított annak érdekében, hogy a leendő orvosok, gyógyszerészek, egészségügyi szakemberek és kutatók elsajátíthassák a hiteles, bizonyítékokon alapuló, közérthető XXI. századi információátadást.

A kurzus célja, hogy választ adjon az alábbi kérdésekre, amelyekkel a mai, egyre nagyobb mértékben digitalizálódó környezetben mindenki találkozik tanulmányai, kutatásai, munkája során:  

  • Hogyan adhatóak át egészséggel, betegséggel kapcsolatos információkat szakmai és laikus közönségnek úgy, hogy az valóban célba jusson;
  • Miként teremthető kapcsolat a leendő páciensekkel a közösségi média és az online sajtófelületek használatával;
  • Hogyan magyarázható el közérthetően a kutatómunka pályázatíráskor, interjúhelyzetben, tudományos konferencián vagy a barátoknak, családtagoknak;
  • Mire jó a tudománykommunikáció és mit tehetünk az álhírek ellen;
  • Mit értünk a tudományos- és a tudománykommunikációhoz kapcsolódó jogi önvédelem alatt az online térben;
  • Milyen jogi, etikai határai vannak az egészségkommunikációnak a közösségi médiában.

A kurzus során a tudománykommunikációban jelenleg is aktívan részt vevő, dolgozó szakemberek mutatják be tapasztalataikat, megoldásaikat.

Az első félév előadásain elhangzottak alapján a második félév során projektfeladatok támogatják a

 minél inkább gyakorlati megközelítést.

A képzés és az előadások témakörei:

  • Tudományos vs. tudománykommunikáció;
  • Egészségügyi tudománykommunikáció a közösségi médiában és interjúhelyzetben;
  • Egészségügyi edukáció szakzsargonmentesen – Hogyan fordítsuk le a szaknyelvet köznyelvre;
  • A social media története, működése és hatása a világra;
  • Tudománykommunikációs trendek és módszerek;
  • Színpadra szánt tudománykommunikáció, a személyes történet ereje;
  • A közösségi média jelenlét pszichológiai oldala;
  • Jogi önvédelem az online térben;
  • Kié a tudomány? Gyorstalpaló a szellemi alkotások jogából;
  • Tudománykommunikáció a TikTokon: hogy mondjunk el tudományos eredményt egy percben;
  • A tudomány és az áltudomány kommunikációja;
  • A valóság móduszai – Post-truth és a hit ereje.