A 2021. április 1-től 2024. március 31-ig tartó TaSHI projekt konzorciumvezetője, és ezen belül a Disszemináció és Kommunikáció munkacsomag vezetője volt intézetünk szakértője, dr. Kovács Eszter és dr. Cserháti Zoltán. Szerzőként is közreműködött annak a jelentésnek az elkészítésében, amely gyakorlati képzési anyagokat tartalmaz.

A TaSHi projekt fő célkitűzése, hogy új értelmezést és naprakész tudást nyújtson a feladat-átruházásról/-megosztásról (task shifting), valamint az egészségügyi rendszerekben a jógyakorlatok átültethetőségéről és alkalmazásáról.

A feladatmegosztás és a kompetencia-mix innovációi hatékony módszerek, amelyek hozzájárulhatnak az eredményesebb ellátáshoz és az egészségügyi emberi erőforrások fenntarthatóságához. A kompetencia-mix innovációk a készségek, szerepek vagy klinikai tevékenységek olyan változásaira összpontosítanak, amelyek legalább két szakmát érintenek, és amelyeket az újdonság, a radikális folyamat-redesign, valamint legalább egy egészségügyi eredmény javításának szándéka jellemez.

A feladatmegosztás magában foglalja a feladatok delegálását, a szerepek (újra)megosztását az egészségügyi szakemberek között (felelősségek átruházásával vagy anélkül), valamint a feladatok áthelyezését a szakemberektől a páciensekre, azok gondozóira vagy a gépekre.

A jelentésben bemutatott „Tananyag a feladatmegosztásról az egészségügyben” és az „Eszközök és gyakorlatok gyűjteménye a feladatmegosztásban” című anyagok egy olyan kutatómunka eredményeire épülnek, amelyet a TaSHI konzorciumban végzett tanulási tervezés közös alkotófolyamata, a TaSHI Tanácsadó Testület visszajelzései, valamint az Észtországban, Olaszországban és Norvégiában végzett TaSHI kísérleti helyszínek tanulási tevékenységeinek fejlesztése, tesztelése és értékelése egészített ki.

A jelentés bemutatja az általános feladatmegosztási tananyagot, a tanulási tervezést, a tanulási eredményeket, valamint a képzési anyagok vázlatát, amelyeket három különböző ország három pilot helyszínén alkalmaztak. 

A tananyag célja négy tanulási terület: a tudás, a készségek, a kompetenciák és az attitűd fejlesztése. A tanulási terv rugalmas tanulási lehetőségeket biztosít, és elősegíti a megosztott, interprofesszionális és együttműködő tanulást.

A jelentés fő célja egy általános tananyag és gyakorlati képzési anyag biztosítása a feladatmegosztáshoz. Ismerteti továbbá a kontextus-specifikus tananyagtartalom és képzési anyagok közös fejlesztési folyamatát, a tanulási anyagot, valamint a gyakorlati képzési anyagok értékelését.

A teljes jelentés elérhető az alábbi linken: D4.3 PRACTICAL TRAINING MATERIALS AND CURRICULUM