A Semmelweis Egyetem Pető András Kara már alapításának kezdetétől fogva nagy hangsúlyt fektet a gyakorlatorientált képzés megvalósítására.
A konduktori hivatás elsajátításához szükséges ismeretek és képességek kialakításában az elméleti tárgyak oktatása mellett az eredményes konduktorképzés kulcseleme a gyakorlati képzés, ezért hallgatóink már az első pillanattól kezdve szakmai gyakorlatot is végeznek.
A hallgatók a négy tanulmányi év alatt megismerkednek az idegrendszeri eredetű mozgássérülés valamennyi típusával, az egyes korosztályok sajátosságaival, a mozgássérült gyermekek és felnőttek komplex intézeti és integrált nevelésének lehetőségeivel, tevékenyen részt vesznek a nevelési-oktatási és fejlesztési folyamatukban. Így hallgatóink tapasztalatszerzés útján ismerik meg és ismerik fel a konduktív pedagógiai elmélet és gyakorlat kapcsolatát, összefüggéseit, felkészülhetnek választott hivatásukra. Gyakorlatvezető konduktor személye biztosítja azt, hogy a különböző gyakorlóterületi csoportokban teljesítő hallgatók a számukra előírt követelményeket egységesen, ugyanolyan feltételrendszerben teljesíthessék.
A gyakorlati képzés tartalmaz konduktív pedagógiai gyakorlatokat és a specializációnak megfelelő óvodai, iskolai vagy pedagógiai rehabilitációs gyakorlatokat, melyek lehetnek egyéni és csoportos megfigyelések, hospitálások valamint folyamatos jellegű szakmai gyakorlatok.
Gyakorlatért felelős oktatók:
Dr. Kállay Zsófia – folyamatos szakmai gyakorlatok (KPGY)
Kapcsándy Gabriella – óvodai gyakorlatok (OPGY)
Gál Franciska – iskolai gyakorlatok (TPGY)
Dr. Vissi Tímea – pedagógiai rehabilitációs gyakorlatok (PRGY)
GYAKORLÓ INTÉZMÉNYEK
1. SEMMELWEIS EGYETEM (SE) PETŐ ANDRÁS KAR (PAK) KONDUKTÍV PEDAGÓGIAI KÖZPONT (KPK):
- SE Pető András GYAKORLÓ ÓVODA
- SE Pető András REHABILITÁCIÓS és EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÓ OSZTÁLY (PAREEO)
- SE Pető András EGYSÉGES KONDUKTÍV PEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI INTÉZMÉNYE (EKPMI)
3. INTÉZMÉNYEN KÍVÜLI TANÍTÁSI MÓDSZERTANI GYAKORLÓHELYEK
4. INTÉZMÉNYEN KÍVÜLI ÓVODAI MÓDSZERTANI GYAKORLÓHELYEK