A Semmelweis Egyetem Pető András Kara már alapításának kezdetétől fogva nagy hangsúlyt fektet a gyakorlatorientált képzés megvalósítására.
A konduktori hivatás elsajátításához szükséges ismeretek és képességek kialakításában az elméleti tárgyak oktatása mellett az eredményes konduktorképzés kulcseleme a gyakorlati képzés, ezért hallgatóink már az első pillanattól kezdve szakmai gyakorlatot is végeznek.
A hallgatók a négy tanulmányi év alatt megismerkednek az idegrendszeri eredetű mozgássérülés valamennyi típusával, az egyes korosztályok sajátosságaival, a mozgássérült gyermekek és felnőttek komplex intézeti és integrált nevelésének lehetőségeivel, tevékenyen részt vesznek a nevelési-oktatási és fejlesztési folyamatukban. Így hallgatóink tapasztalatszerzés útján ismerik meg és ismerik fel a konduktív pedagógiai elmélet és gyakorlat kapcsolatát, összefüggéseit, felkészülhetnek választott hivatásukra.
A gyakorlati képzés tartalmaz konduktív pedagógiai gyakorlatokat és a specializációnak megfelelő óvodai, iskolai vagy pedagógiai rehabilitációs gyakorlatokat, melyek lehetnek egyéni és csoportos megfigyelések, hospitálások valamint folyamatos jellegű szakmai gyakorlatok.
Kapcsándy Gabriella – óvodai gyakorlatok (OPGY)
Gál Franciska – iskolai gyakorlatok (TPGY)
Szabó Gábor – pedagógiai rehabilitációs gyakorlatok (PRGY)
1. SEMMELWEIS EGYETEM (SE) PETŐ ANDRÁS KAR (PAK) KONDUKTÍV PEDAGÓGIAI KÖZPONT (KPK)
- SE Pető András Gyakorló Óvoda
- SE Pető András Rehabilitációs és Egészségügyi Ellátási Osztály (PAREEO)
- SE Pető András Egységes Konduktív Pedagógiai Módszertani Intézménye (EKPMI)
- Gyakorló Pedagógiai Szakszolgálat
- Gyakorló Konduktív Általános Iskola és Kollégium
- Konduktív Gyakorló Szakiskola Intézményegység
- Utazó Konduktori Szolgálat
2. INTÉZMÉNYEN KÍVÜLI TANÍTÁSI MÓDSZERTANI GYAKORLÓHELYEK
3. INTÉZMÉNYEN KÍVÜLI ÓVODAI MÓDSZERTANI GYAKORLÓHELYEK
4. INTÉZMÉNYEN KÍVÜLI PEDAGÓGIAI REHABILITÁCIÓS MÓDSZERTANI GYAKORLÓHELYEK
KAPCSOLÓDÓ DOKUMENTUMOK, TÁJÉKOZTATÓK
Gyakorlati képzés tájékoztatója