A Moodle és a Zoom rendszer sikeres használatához a következő lépéseket ajánljuk kedves hallgatóinknak.

 

1. A Moodle-be való belépéshez SeKA-hozzáférés (Semmelweis Egyetem Központi Azonosító) szükséges. A SeKA-hozzáférés minden hallgatónak automatikusan elkészül, így kérjük, nézze meg, hogy be tud-e lépni és emlékszik-e a jelszavára. -> SeKA-útmutató 

Be tudok lépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 3. pontra

Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 2. pontra

 

2. Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba

Amíg SeKA-hozzáférésre várakozik (ügyfélszolgálatunk itt érhető el), a következő dolgokat teheti meg a Zoom programban, mely az online órák és értekezletek megtartására szolgál.

Meghívást elfogadni és megbeszéléshez becsatlakozni bármiféle regisztráció nélkül is lehet, itt tehát nem probléma az egyetemi hozzáférés hiánya (kivéve a Moodle-ből indított Zoom-megbeszéléseket, ahol szükséges a SeKA-azonosító).

Megbeszélés indításához viszont szükség van regisztrációra. Ha még nincs SeKA-hozzáférésünk, egy sima regisztrációval a Zoom honlapján létrehozhatunk egy ingyenes fiókot, ezzel pedig képesek leszünk maximum 40 perces videohívások indítására. 40 perc után kiküldhetünk egy újabb linket a beszélgetőtársaknak, és rövid szünet után folytható a megbeszélés. -> Zoom-útmutató

 

3. Be tudok lépni a SeKA-fiókomba

Ha már van a SeKA-hozzáférése, a semmelweis.zoom.us honlapon be tud jelentkezni, ezzel létrejön az egyetemi Zoom-fiókja. Fontos, hogy hallgatóknak csak alapszintű (Basic) licencet tudunk beállítani, a magasabb szintű licenc a 40 percesnél hosszabb megbeszélések indítására csak az oktatóknak és a többi egyetemi munkatársnak biztosított.

Az oktatók kétféleképpen hívhatják meg Önt egy Zoom-konzultációra: vagy egy link kiküldésével, vagy a tantárgy Moodle-kurzusában a Zoom-aktivitás segítségével. Kérem, böngéssze át Zoom-útmutatónkat a rendszer megismeréséhez.

Ezután lépjen tovább a 4. pontra.

 

4. Moodle az egyetem e-learning rendszere, ahol az oktatók minden egyes tantárgynak külön felületet hozhatnak létre, tananyagokat és feladatokat oszthatnak meg a hallgatókkal, valamint Zoom-megbeszéléseket hozhatnak létre. A Moodle-rendszer az itc.semmelweis.hu honlapon érhető el SeKA-bejelentkezéssel. Kérem, lépjen be a rendszerbe az alábbi útmutató segítségével.

A Moodle-rendszer működését megismerheti az alábbi kurzusba belépve (az “Iratkoztasson be” gombra kattintva).

Ezután lépjen tovább az 5. pontra.

 

5. A Moodle-be való belépéssel hozzáférést kapott a felvett tantárgyaihoz. Ezt a következőképpen ellenőrizheti: a bal oldali menüben a Kurzusaim menüpont alatt találhatók felsorolva a kurzusai (tantárgyai).

 

Hasonlóképpen megtalálhatja őket az Irányítópult menüpont alatt a bal oldali menüben.

Kérem, ellenőrizze, hogy a megfelelően van-e hozzárendelve a kurzusokhoz. Ha nem, írjon e-mailt a segitseg@e-learning.semmelweis.hu e-mail-címre, és említse meg levelében a következőket: Kurzus neve, az Ön Neptun-kódja és a kurzus linkje (kikeresve a tantárgyak közül a főoldalon, pl. ilyen formában: https://itc.semmelweis.hu/moodle/course/view.php?id=580). Munkatársunk ezután hamarosan hozzárendeli Önt a kért felülethez.

Ezután lépjen tovább a 6. pontra.

 

6. Ha bármikor elakad a folyamatban vagy technikai kérdései lennének, kérem, lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal. 

Kellemes tanulást kívánunk!