Munkatársunk, dr. Ádám Szilvia és szerzőtársa az Education Sciences 2024 júniusában megjelent 14. évfolyamának 6. számában közzétett kutatásának célja annak vizsgálata volt, hogy a matematikai képességek és a gondolkodási folyamatok hogyan befolyásolják a teljesítményt, különös tekintettel a matematikai szorongás szerepére.

A Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata (DPV) teszt segítségével felmérték, hogy a tanulók képességei mennyire felelnek meg a matematika tanulási követelményeinek, figyelembe véve a nemi és szociális-gazdasági háttérváltozókat.

Az eredmények azt mutatják, hogy bár a matematikai képességek szorosan összefüggenek a teljesítménnyel, a matematikai szorongás sokszor gátolja a tanulási sikereket, különösen a lányok esetében és alacsonyabb szociális-gazdasági háttérrel rendelkező diákoknál.

Ennek gyakorlati jelentősége abban áll, hogy a teszt segítségével az oktatás jobban igazítható a tanulók egyéni szükségleteihez, csökkentve a szorongást és javítva ezáltal a matematikai teljesítményt.