A Semmelweis Egyetem Egészségügyi Közszolgálati Kar saját fejlesztésű szociális szolgáltatásmenedzsment szakirányú továbbképzése (SZSZM) országosan is egyedülálló.  Immár a második évfolyam hallgatói zárták sikeresen a képzést. A jellemzően már most is szociális területen dolgozó 21 frissen diplomázott hallgató új szemléletmóddal folytatja irányítói, vezetői és szervezői feladatait a szociális szolgáltatások területén.

Az Egészségügyi Menedzserképző Központ oktatási programjaiban nagy hangsúlyt kapnak az  interaktív előadások, egyéni és csoportos munkák, esettanulmányok és a hallgatók saját tapasztalatai. Korszerű ágazati és menedzsment ismeretekre, technikákra épülő, gyakorlati megoldásokat segítő vezetői eszköztárat visznek magukkal a hallgatók.

Az SZSZM képzés második évfolyamának államvizsgáján 21 hallgató vett részt. Közülük ketten az első évfolyamból most tudtak csatlakozni, mert a menekültügyi válság miatt kialakult helyzetben kellett  helytállniuk és nem tudták a szakdolgozatukat megírni. A végzős hallgatók prezentáció formájában bemutatták a szakdolgozatukban leírt témájukat a vizsgabizottságnak, majd egy-egy tételt húztak a szociális szolgáltatások különböző területeiről. Mindenki teljesítette a követelményeket és sikeresen államvizsgázott. 

“A szak létezése lényeges szerepet tölt be az egészségügyi és szociális tudományterületek interdiszciplináris megközelítésében és a kapcsolódó közszolgáltatások összehangolt fejlesztésében. Több végzett hallgatónkkal továbbra is kapcsolatban maradunk, közös publikációkat, cikkeket és prezentációkat tervezünk. Szívesen létrehoznánk egy kutatócsoportot is a szociális munkások tématerületeinek vizsgálatára az egészségügyi és a szociális ágazatban.” – mondta Dr. Ádám Szilvia egyetemi adjunktus, a program vezetője.

A végzett hallgatók több témája közzétételre is érdemes mind a hasznosíthatósága, mind az új megközelítése miatt. Kiváló példa erre az a szakdolgozat és projektmunka, ahol szervezetátalakítás keretében a humánerőforrás  profilozása is megtörtént validált mérőeszköz segítségével. A kérdőívekből kiderült, hogy 4-5, általuk influenszereknek nevezett kolléga dolgozik a csapatban, de többségük a formális szervezeti keretekben nem olyan munkakörben dolgozik, ahol feladat és hatáskör tükrözné ezt a szerepet. A legjelentősebb változás a karbantartóval történt, akit a kérdőív eredményeit látva beiskoláztak és az első tapasztalatok alapján mentálhigiénés szakembernek kiváló lesz. 

Ilyen és hasonló jógyakorlatok, megoldási alternatívák, újszerű oktatási formák és módszertanok jelentek meg a képzésen, mindig szem előtt tartva a szociális szolgáltatások területén jelentkező irányítói, vezetői, szervezői feladatok támogatását, azok hatékony és innovatív ellátására való felkészítést, valamint a vezetői szemlélet formálást. Korszerű ágazati és menedzsment ismeretek, technikák átadásával, az adott szakterület elismert, neves szakembereinek közreműködésével biztosítottuk a fejlődés és felkészülés lehetőségét.

Galéria

8kép