A Semmelweis Egyetem kiemelten fontos feladatának tartja a betegek és hozzátartozóik (a továbbiakban: Beteg) tájékoztatáshoz fűződő jogának teljes körű gyakorlását, az orvos-beteg kapcsolatban az eredményes betegellátáshoz szükséges információ áramlásának biztosítását. A betegtájékoztatóval széleskörű ismereteket szeretnénk nyújtani a betegtájékoztatási gyakorlatról a betegek jogairól és kötelességeiről illetve a Házirendről.
A tájékoztató célja, hogy hasznos információkkal segítsük az Ön intézménybeli ellátását, csökkentsük az Önben rejlő esetleges bizonytalanságot és kiszolgáltatottság érzését. Az ellátáshoz szükséges tudnivalók rendelkezésre állása egyaránt fontos a beteg (hozzátartozó) és az intézmény munkatársai számára is, az ellátás így valósítható meg eredményesen, hatékonyan és biztonságosan.
Köszönjük, hogy a HÁZIREND betartásával segíti munkánkat és betegtársai gyógyulását!
Járóbeteg házirend letölthető teljes verzió (pdf)
JÁRÓBETEG HÁZIREND KIVONAT
Jelen kivonattal szeretnénk tájékoztatni Önt az Intézmény alapvető működési sajátosságairól, a belépés és benntartózkodás szabályairól.
A részletes házirendet megtalálhatja a portán, és honlapunkon, (ld. letölthető teljes verziók)
Tájékoztatjuk, hogy Intézményünk területén megfigyelő rendszer működik. Ezzel kapcsolatban bővebb információt a portán elhelyezett tájékoztatóból kaphat.
I. Alapelvek
A fekvő/ járó egészségügyi ellátást igénybe vevő, a beteg hozzátartozója, látogatója és bármely az Intézmény területére belépő személy (a továbbiakban: Beteg) az egészségügyi szolgáltatás igénybevételekor köteles tiszteletben tartani a vonatkozó jogszabályokat és a házirendet az Intézmény teljes területén.
A beteg – képességei és ismeretei szerint – köteles az ellátásában közreműködő egészségügyi dolgozókkal együttműködni.
A beteg és hozzátartozói kötelesek tiszteletben tartani más betegek jogait, saját jogaik gyakorlása során.
Az Intézmény területére tilos fegyvert, vagy – a jogszabályban meghatározott – közbiztonságra különösen veszélyes eszközt, élőállatot – a vonatkozó rendeletben meghatározott „segítő kutya” kivételével – behozni.
Az épületben tilos görkorcsolyával, gördeszkával, kerékpárral és egyéb hasonló eszközzel közlekedni.
II. Panaszkezelés
Betegjogi képviselő – részletes információk ide kattintva érhetők el.
Tájékoztatjuk, hogy az egészségügyi személyzetet munkavégzés közben ért fenyegetés közfeladatot ellátó személy elleni erőszaknak minősül.
III. A belépés és a benntartózkodás rendje
Amennyiben ambuláns/járóbeteg ellátásra érkezett kérjük, jelentkezzen a regisztrációnál (földszinten található), ahol minden további információt megkap a szolgáltatásaink igénybevételének módjáról és feltételeiről.
Az előjegyzéssel nem rendelkező betegek ellátása nem érkezési sorrendben történik. A vizsgálatra jelentkezőket súlyosság szerinti látjuk el, a mentővel érkező betegek is prioritást élveznek. Ezért és mert a klinikára érkező betegek száma előre nem kalkulálható előfordulhatnak több órás várakozási idők is.
Kérjük, csak a kezelése, vizsgálata céljából meghatározott területen, illetve az Intézmény várójában tartózkodjon.
IV. Ruhatár
Az Intézetben ruhatár nincs. Értékek megőrzésére a II. emeleti, gazdasági irodában van lehetőség, a váróban hagyott tárgyakért felelősséget a Klinika nem vállal.
V. Betegfogadási rend
Az Intézet általános ambulanciája hétfőtől csütörtökig 8-16-ig, pénteken 8-14-ig nyújt ellátást előjegyzéssel illetve előjegyzés nélküli formában, a megengedett kapacitás függvényében.
Az új betegek regisztrációja 7-12-ig történik. A sürgős eseteket munkaidőben folyamatosan ellátjuk.
Előjegyzés a 061/2352180-as számon kérhető munkanapokon 12-15 óra között.
Általános bőrgyógyászati ellátást beutaló nélkül is igénybe lehet venni, azonban szakrendeléseinkre előjegyzés és beutaló szükséges, melynek módja a klinika honlapján és a részletes házirendben is megtalálható.
14 éven aluli gyermekek a beteget lehetőség szerint ne kísérjék kivéve, ha a gyermek rendelésre érkeztek.
VI. Behozandó egészségügyi és személyes dokumentumok
Ellátásához kérjük, hozza magával az Ön kötelező azonosításához szükséges személyes iratokat:
- személyi azonosító igazolvány, ennek hiányában jogosítvány, útlevél,
- lakcímkártya,
- TAJ kártya vagy Európai Egészségbiztosítási Kártya,
- ellátásának biztonságos megtervezéséhez szükséges egészségügyi dokumentációt:
- beutaló, korábbi zárójelentések, ambuláns lapok,
- leletek, vizsgálati eredmények (laboratóriumi leletek, röntgen lelet, CT, MR vizsgálat lelete és CD képanyaga)
- közgyógyellátási igazolvány (ha van)
- szedett gyógyszereinek listáját, adagolását és egyéb gyógyszernek nem minősülő táplálékkiegészítők, vitaminok stb. listáját.
VII. A beteg távozása
Elbocsátása előtt az alábbi dokumentumokat kapja kézhez:
- ambuláns lap, ha szükséges szakorvosi javaslat
- receptek az újonnan beállított gyógyszerekről.
VIII. Kép és hangfelvétel készítése
Az Intézetben állókép, mozgókép vagy hangfelvétel készítése a Kommunikációs és Rendezvényszervezési Igazgatóság engedélye nélkül szigorúan tilos.
IX. Dohányzás
Dohányzásra a kapubejárótól számított 5 méteres körzeten kívül, illetve az udvaron található kijelölt dohányzóhelyen van lehetőség.
X. Lakossági fertőző hulladékok átvétele
Fenti hulladékok (pl: injekciós tű, fecskendő stb.) átvétele hétköznap, munkaidőben a földszinti regisztrációs pultnál történik.
XI. Egyéb rendelkezések
Kérjük, hogy az Intézet csendjét őrizze meg, ne zavarja betegtársai nyugalmát. Kérjük, ügyeljen az intézet rendjére, tisztaságára, saját és betegtársai gyógyulása érdekében.
A klinika berendezéseinek nem megfelelő kezelése, használata, rongálása esetén az intézet kártérítési igénnyel él.
Amennyiben rendkívüli eseményt észlel, jelezze az Intézet munkatársainak, a portaszolgálatnak, vagy hívja a nap 24 órájában az Egyetem Központi Diszpécser- és Járőrszolgálatát a 06-20/663-2000-es telefonszámon!
Büfé az udvarban található. Gyógyszertár és Gyógyászati segédeszköz bolt Intézetünkben nincs.
Budapest, 2023. április 26.