Részletek
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Projektmódszer az oktatási gyakorlatban (angol nyelven) |
tematikus továbbképzés |
workshop |
előadó és gyakorlatvezető oktatók |
Nagyvárad téri Elméleti Tömb |
Bevezetés
Ez a foglalkozás kifejezetten a Semmelweis Egyetem oktatói számára készült, és célja, hogy felvértezze Önt azokkal az ismeretekkel és készségekkel, amelyekkel hatékonyan alkalmazhatja a projektalapú tanulást (PjBL) a tanítási gyakorlatában.
A program célja:
A képzés célja, hogy ösztönözze az oktatókat a projektalapú tanulás integrálására a tanítási gyakorlatukba az orvos- és egészségtudományok oktatásában. A workshop végére a résztvevők képesek lesznek felismerni a PjBL alapelveit, megérteni a különbséget a PjBL és a projektek elvégzése között, és hatékonyan elősegíteni a PjBL foglalkozásokat.
A workshop témái és módszerei
A workshop felépítése három különálló modulból áll: 1) a PjBL alapelveinek és előnyeinek megértése; 2) a PjBL fázisai és 3) értékelési módszertan PjBL környezetben.
A résztvevőknek különböző tevékenységekben kell részt venniük, amelyek a három modul között oszlanak meg. Ez lehetővé teszi számukra, hogy a gyakorlatban alkalmazzák a tanultakat.
A workshop angol nyelven kerül megrendezésre.
A workshopot megelőző feladatok
A workshopra való felkészüléshez javasoljuk, hogy végezze el a következő, a foglalkozást megelőző tevékenységeket:
- Bevezetésként kérjük, olvassa el a következő cikket: „Project-based learning approach to increase medical student empathy„, hogy betekintést nyerjen a projektalapú tanulás orvosi oktatásban való alkalmazásába.
- Gondolja át jelenlegi tanítási gyakorlatát, és határozza meg, hogyan szeretné beépíteni a projektalapú tanulást.
- Fogalmazzon meg olyan kérdéseket a cikk és a saját reflexiói alapján, melyeket feltehet a workshop során. Ezzel elősegíti az interaktív párbeszédet és biztosítja, hogy a tartalom megfeleljen egyéni igényeinek és tapasztalatainak.
A workshop után
Használja ki a workshop során szerzett ismereteket és készségeket a projektalapú tanulásnak a tanítási gyakorlatába való integrálásához. Forduljon hozzánk bátran, ha további segítséget és támogatást szeretne kapni a PjBL tantervbe történő integrálásához.
A program jellege:
12 órás blended képzés (2 óra felkészülés, 8 óra interaktív workshop, 2 óra feladatmegoldás)
Időpont:
2024. március 18. 8:00-16:00
2024. november 13. 8:00-16:00
Helyszíne: Alumni B terem (NET)
Programfelelős és kapcsolattartó: Dayana Sánchez
Programterv
időpont |
topic |
téma |
08:00-08:30 |
Arrival and registration |
érkezés és regisztráció |
08:30-08:45 |
Introduction of the workshop |
bevezetés, a workshop megnyitása |
08:45-09:15 |
Understanding the principles and benefits of PjBL |
a PjBL alapelveinek és előnyeinek megértése |
09:15-10:00 |
PjBL vs doing projects |
PjBL vs. projektek |
10:00-10:15 |
Break |
szünet |
10:15-11:00 |
Phases of PjBL |
a PjBL szakaszai |
11:00-12:00 |
Useful resources to plan a project (project walls) |
hasznos források a projekt tervezéséhez (projektfalak) |
12:00-12:45 |
Lunch break |
ebédszünet |
12:45-13:30 |
Assessment in PjBL settings |
|
13:30-14:15 |
Rubrics to assess projects |
rubrikák a projektek értékelésében |
14:15-14:30 |
Break |
szünet |
14:30-15:15 |
Brainstorming session: project ideas |
brainstorming: projekt ötletek |
15:15-15:45 |
Debriefing and feedback |
összegzés és visszajelzés |
15:45-16:00 |
Wrap-up of the workshop |
a workshop zárása |