Részletek

a program címe

a program jellege

a program formája

célcsoport

helyszín

Projektmódszer az oktatási gyakorlatban (angol nyelven)

tematikus továbbképzés

workshop

előadó és gyakorlatvezető oktatók

Nagyvárad téri Elméleti Tömb

Bevezetés

Ez a foglalkozás kifejezetten a Semmelweis Egyetem oktatói számára készült, és célja, hogy felvértezze Önt azokkal az ismeretekkel és készségekkel, amelyekkel hatékonyan alkalmazhatja a projektalapú tanulást (PjBL) a tanítási gyakorlatában. 

A program célja:

A képzés célja, hogy ösztönözze az oktatókat a projektalapú tanulás integrálására a tanítási gyakorlatukba az orvos- és egészségtudományok oktatásában. A workshop végére a résztvevők képesek lesznek felismerni a PjBL alapelveit, megérteni a különbséget a PjBL és a projektek elvégzése között, és hatékonyan elősegíteni a PjBL foglalkozásokat.

A workshop témái és módszerei

A workshop felépítése három különálló modulból áll: 1) a PjBL alapelveinek és előnyeinek megértése; 2) a PjBL fázisai és 3) értékelési módszertan PjBL környezetben.

A résztvevőknek különböző tevékenységekben kell részt venniük, amelyek a három modul között oszlanak meg. Ez lehetővé teszi számukra, hogy a gyakorlatban alkalmazzák a tanultakat.

A workshop angol nyelven kerül megrendezésre.

A workshopot megelőző feladatok

A workshopra való felkészüléshez javasoljuk, hogy végezze el a következő, a foglalkozást megelőző tevékenységeket:

  1. Bevezetésként kérjük, olvassa el a következő cikket: „Project-based learning approach to increase medical student empathy„, hogy betekintést nyerjen a projektalapú tanulás orvosi oktatásban való alkalmazásába.
  2. Gondolja át jelenlegi tanítási gyakorlatát, és határozza meg, hogyan szeretné beépíteni a projektalapú tanulást.
  3. Fogalmazzon meg olyan kérdéseket a cikk és a saját reflexiói alapján, melyeket feltehet a workshop során. Ezzel elősegíti az interaktív párbeszédet és biztosítja, hogy a tartalom megfeleljen egyéni igényeinek és tapasztalatainak.

A workshop után

Használja ki a workshop során szerzett ismereteket és készségeket a projektalapú tanulásnak a tanítási gyakorlatába való integrálásához. Forduljon hozzánk bátran, ha további segítséget és támogatást szeretne kapni a PjBL tantervbe történő integrálásához.

A program jellege:

12 órás blended képzés (2 óra felkészülés, 8 óra interaktív workshop, 2 óra feladatmegoldás)

Időpont:

2024. március 18. 8:00-16:00

2024. november 13. 8:00-16:00

Helyszíne: Alumni B terem (NET)

BELÉPÉS A MOODLE-FELÜLETRE 

JELENTKEZÉS

Programfelelős és kapcsolattartó: Dayana Sánchez

Programterv

időpont

topic

téma

08:00-08:30

Arrival and registration

érkezés és regisztráció

08:30-08:45

Introduction of the workshop

bevezetés, a workshop megnyitása

08:45-09:15

Understanding the principles and benefits of PjBL

a PjBL alapelveinek és előnyeinek megértése

09:15-10:00

PjBL vs doing projects

PjBL vs. projektek

10:00-10:15

Break

szünet

10:15-11:00

Phases of PjBL

a PjBL szakaszai

11:00-12:00

Useful resources to plan a project (project walls)

hasznos források a projekt tervezéséhez (projektfalak)

12:00-12:45

Lunch break

ebédszünet

12:45-13:30

Assessment in PjBL settings

 

13:30-14:15

Rubrics to assess projects

rubrikák a projektek értékelésében

14:15-14:30

Break

szünet

14:30-15:15

Brainstorming session: project ideas

brainstorming: projekt ötletek

15:15-15:45

Debriefing and feedback

összegzés és visszajelzés

15:45-16:00

Wrap-up of the workshop

a workshop zárása