Tanfolyamok

A tanulás jövője MOOC 2020

Időpont: 2020 február végétől

Készítette: Tempus Közalapítvány

Honlap és jelentkezés:

https://tka.hu/hir/13237/a-tanulas-jovoje-mooc-2020-regisztracio-hamarosan

https://forms.gle/mKQybh93GzF895Fq8

A “Tanulás jövője” a mindennapi pedagógiai gyakorlat digitális eszközökkel való támogatásáról és arról szól, hogy tanárok együttműködnek tanárokkal, tanulnak egymástól és közösen gondolkodnak a saját gyakorlatukról. Azt gondoljuk, hogy a pedagógiát nem a digitális eszközök, hanem a pedagógusok gondolkodása, szemléletformálása változtatja meg, a változás kulcsa maga a pedagógus. Ezért a kurzus arról szól, hogy hogyan és milyen célra tudjuk jól használni a technológiai eszközöket. A kurzus moduljai épp ezért nem egyes digitális eszközökhöz, hanem horizontális, mindenkit érintő témákhoz kapcsolódnak.

Kiemelt témák:

• Bevezető modul (ismerkedés, a tanulási tér megismerése)
• Kollaboratív tanulás
• Játékosítás
• Differenciálás
• Tanulási ösvények

 

“Elements of AI”- Mesterséges intelligencia online kurzus ingyenesen

Időpont: saját beosztás szerint

Készítette: Helsinki Egyetem, Reaktor technológiai tanácsadó cég

Honlap és jelentkezés:

https://www.elementsofai.com

Az Európai Tanács finn elnöksége úgy döntött, hogy ingyenesen elérhetővé teszi a mesterséges intelligencia alapjairól szóló kurzust az EU valamennyi nyelvén. A cél, hogy 2021-re az európai állampolgárok 1%-a elvégezze a tanfolyamot, és megfelelő ismereteket szerezzen a digitális átalakulás és a versenyképesség egyik kulcseleméről, a mesterséges intelligenciáról.

 

“Learning design basics: pedagogy into practice” MOOC kurzus

Időpont: saját beosztás szerint

Szervező: OpenLearning

Honlap és jelentkezés: https://www.openlearning.com/education/courses/instructional-design-effective-learning/

 

Mi motiválja a diákokat, hogyan tanulunk a leghatékonyabban és hogyan lehet maradandó oktatási élményeket tervezni? Az OpenLearning online kurzusa gyakorlatias formában ismerteti meg a pedagógia alapjait a résztvevőkkel.

A kurzust saját időbeosztás alapján, 12-15 óra alatt lehet elvégezni. A résztvevő a tanfolyam során saját oktatása során is felhasználható anyagokat készít.

 

“Foundations of Teaching Science and Engineering” MOOC kurzus

Időpont: jan. 20-tól

Szervező: Swiss Federal Institute of Technology (Lausanne)

Honlap és jelentkezés: https://www.edx.org/course/foundations-of-teaching-science-and-engineering

A természettudományos tárgyak hatékony oktatása már két évtizede a tudományos kutatások egyik fontos témája. A kurzus az eredményekre építve mutatja be azokat a módszereket, melyekkel az oktató sikeresen átadhatja tudását, az előadóteremben és a laboratóriumban egyaránt. A tanfolyamból többek között megtudhatjuk:

  • hogyan adjunk hatékony visszajelzést
  • melyek a jó csoportmunka feltételei
  • melyek az értékelés megbízható módszerei
  • és hogyan lehet a hallgatókat probléma-megoldásra és projektszemléletre tanítani

Szakirányú továbbképzések

A következő szakirányú továbbképzésekre bármely képzési területen megszerzett alap- vagy mesterszakos diplomával lehet jelentkezni. A képzésekről további információ érhető el a felvi.hu-n.

Képzés neve Intézmény Rövid leírás
felsőoktatás-pedagógia Eszterházy Károly Egyetem (Eger) A résztvevő a felsőoktatásban (és felnőttoktatásban) való oktatás tudatos felkészülésének eredményeképpen képessé válik a felsőoktatás (és felnőttoktatás) területén hatékonyabb oktatásra (előadások tartására, szemináriumok, gyakorlatok vezetésére, projektek szervezésére stb.), a saját oktatási tevékenysége elemzésére, fejlesztésére.
oktatástervezés és digitálistananyag-fejlesztés Eszterházy Károly Egyetem (Eger) A képzés célja olyan digitális tananyag- és tartalomfejlesztő szakemberek képzése, akik az ötlettől a tananyagtervezésen, kivitelezésen, megvalósításon és értékelésen át az egész fejlesztési folyamatot képesek menedzselni.
e-learning tanácsadó Debreceni Egyetem (Hajdúböszörmény) A résztvevő a tananyagelemeket a pedagógiai, módszertani követelmények alapján szerzői keretrendszerbe szervezi, rendszerezi és kiegészíti, valamint szükség esetén mediátor szerepet képes ellátni a tananyag szerzői és keretrendszerek fejlesztői között.