A Moodle és a Zoom rendszer sikeres használatához a következő lépéseket ajánljuk kedves oktatóinknak. A linkek megnyitásához kérjük, kattintson rá a képre!
1. A Moodle-be való belépéshez SeKA-hozzáférés (Semmelweis Egyetem Központi Azonosító) szükséges. Igényeljen SeKA-hozzáférést vagy ha már rendelkezik vele, nézze meg, hogy be tud-e lépni és emlékszik-e a jelszavára. -> SeKA-útmutató
Be tudok lépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 3. pontra
Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba -> lépjen tovább a 2. pontra
2. Nem tudok belépni a SeKA-fiókomba
Amíg SeKA-hozzáférésre várakozik (ügyfélszolgálatunk itt érhető el), a következő dolgokat teheti meg a Zoom programban, mely az online órák és értekezletek megtartására szolgál.
Meghívást elfogadni és megbeszéléshez becsatlakozni bármiféle regisztráció nélkül is lehet, itt tehát nem probléma az egyetemi hozzáférés hiánya (kivéve a Moodle-ből indított Zoom-megbeszéléseket, ahol szükséges a SeKA-azonosító).
Megbeszélés indításához viszont szükség van regisztrációra. Ha még nincs SeKA-hozzáférése, egy sima regisztrációval a Zoom honlapján létrehozhat egy ingyenes fiókot, ezzel pedig képes lesz maximum 40 perces videohívások indítására. A videohívás 40 perc utáni folytatásához már előre kiküldhet egy újabb linket a diákoknak/munkatársaknak, és rövid szünet után folytatható a konzultáció vagy értekezlet.
Ha egy munkatársa már rendelkezik egyetemi, azon belül is prémium Zoom-hozzáféréssel, az ő segítségével képes lehet 40 percesnél hosszabb, korlátlan időtartamú videohívások lebonyolítására. Ehhez arra van szükség, hogy a munkatársa megszervezze a meetinget, majd a kezdetekor mindketten belépjenek oda, és a munkatársa átadja Önnek a host-jogot („Make co-host”). Ezután korlátlan ideig folytathatja a konzultációt, azonban a munkatársa az időtartama alatt más konzultációt nem indíthat. -> Zoom-útmutató
3. Be tudok lépni a SeKA-fiókomba
Ha megvan a SeKA-hozzáférése, a semmelweis.zoom.us honlapon be tud jelentkezni, ezzel létrejön az egyetemi Zoom-fiókja. Ellenőrizze, hogy alapszintű vagy prémium licence van (Profile -> User type -> Basic or Licensed). A prémium licenccel maximum 300 fő részére korlátlan idejű megbeszéléseket tarthat, míg az alapszintű jogosultsággal is képes maximum 40 perces megbeszéléseket szervezni legfeljebb 100 fő részére.
A prémium licencek megfogyatkozása miatt sajnos már csak kivételes esetekben, korábbi licencek visszamondása esetén tudunk ilyen jellegű hozzáférést kiosztani. Ha van olyan munkatársa, akinek már nem szükséges a prémium fiók, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunknak, és átadjuk Önnek a hozzáférést. A prémium jogosultság átadásához fontos, hogy rendelkezzen SeKA-fiókkal, és hogy legalább egyszer bejelentkezzen a semmelweis.zoom.us honlapon.
Ha munkatársa nem tudja Önnek átadni prémium hozzáférését, enélkül is képes lehet 40 percesnél hosszabb videohívások lebonyolítására. Ehhez arra van szükség, hogy prémium hozzáférésű munkatársa megszervezze a meetinget, majd a kezdetekor mindketten belépjenek oda, és a munkatársa átadja Önnek a host-jogot („Make co-host”). Ezután korlátlan ideig folytathatja a konzultációt, azonban a munkatársa az időtartama alatt más konzultációt nem indíthat.
Kérem, böngéssze át Zoom-útmutatónkat a rendszer megismeréséhez.
Ezután lépjen tovább a 4. pontra.
4. A Moodle az egyetem e-learning rendszere, ahol az oktatók minden egyes tantárgynak külön felületet hozhatnak létre. A kurzusokon belül tananyagokat és feladatokat oszthatnak meg a hallgatókkal, Zoom-megbeszéléseket indíthatnak és egyéb interaktív, játékos tartalmakat tehetnek közzé. A Moodle-rendszer az itc.semmelweis.hu honlapon érhető el SeKA-bejelentkezéssel. Kérem, lépjen be a rendszerbe az alábbi útmutató segítségével.
A Moodle-rendszer használatáról ebbe a kurzusba belépve („Iratkoztasson be” gombra kattintva) tudhat meg többet.
Ha szeretné kipróbálni a Moodle funkcióit, megteheti az alábbi oktatói gyakorlófelületen.
Ezután lépjen tovább az 5. pontra.
5. A Moodle-be való belépéssel nem feltétlenül kapott szerkesztő tanári hozzáférést saját tantárgyai szerkesztéséhez. Ezt a következőképpen ellenőrizheti: a bal oldali menüben a Kurzusaim menüpont alatt találhatók felsorolva azok a kurzusok (tantárgyak), amelyeket szerkeszthet.
Hasonlóképpen megtalálhatja őket az Irányítópult menüpont alatt a bal oldali menüben.
Már hozzá vagyok rendelve a tantárgyamhoz mint Szerkesztő tanár -> lépjen tovább a 7. pontra
Még nem vagyok hozzárendelve a tantárgyamhoz mint Szerkesztő tanár -> lépjen tovább a 6. pontra
6. Amennyiben még nincs hozzárendelve a tantárgyához mint szerkesztő tanár, három eset állhat fent.
6. a) Ha már akad olyan oktatótársa, aki szerkesztő tanár az adott kurzusban, ő is hozzáadhatja Önt a tantárgyához az alábbi útmutató segítségével.
6. b) Ha még egyik munkatársa sem szerkesztő tanár az adott kurzusban, akkor forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, és hozzárendeljük a kurzushoz.
6. c) Előfordulhat, hogy a tantárgy még egyáltalán nem rendelkezik felülettel a Moodle-ben. Ezt le tudja ellenőrizni úgy, hogy a Moodle kezdőoldalán, a Kurzuskategóriák feletti keresőbe beírja a kurzus nevét, vagy lejjebb görgetve, a megfelelő szervezeti egységet kiválasztva megkeresi a felkínált tantárgyak közül. Ha a tantárgy még nincs létrehozva, az alábbi programmal lehet elkészíteni a kurzust a Moodle-ben:
Ha a fenti felületen valamilyen oknál fogva nem tudná létrehozni a tantárgyát (például speciális kurzus vagy nem találja a listában), ezen a tantárgyi űrlapon kérelmezheti annak elkészítését. Ebben az esetben munkatársunk fogja létrehozni a tantárgyat.
Ha létrejött a kurzusa és az Ön szerkesztő tanári jogosultsága, lépjen tovább a 7. pontra.
7. Amennyiben már hozzá van rendelve a tantárgyához mint szerkesztő tanár, nekikezdhet feltölteni a tananyagokat a felületre. Az alábbi felületen megtanulhatja, hogyan kell használni a Moodle funkcióit.
Hallgatók hozzárendelése: Az alábbi útmutató segítségével hozzáadhatja a hallgatókat a kurzushoz. Amennyiben a tantárgylétrehozó felülettel hozta létre a kurzust, ez automatikusan megtörténik.
További szerkesztő tanárok hozzáadása: Ha akad még olyan munkatársa, akit hozzá szeretne rendelni a kurzushoz mint szerkesztő tanárt, megteheti az alábbi útmutató segítségével.
A Zoom használatát most már összekötheti a Moodle-lel, és beilleszthet egy Zoom-aktivitást a felületre az alábbi útmutató segítségével. Ez azt jelenti, hogy nem szükséges a hallgatóknak külön linket kiküldeni a megbeszélések időpontjáról, mert közvetlenül innen is elérhetik majd az órákat, továbbá csak SeKA-hozzáféréssel rendelkező személyek léphetnek be a konzultációra.
Kérjük, lépjen tovább a 8. pontra.
8. A Moodle e-learning rendszer és a Zoom videokonferencia-szoftver mellett oktatástechnológiai szolgáltatásunk harmadik eleme a Kaltura, mely egyszerre videótárhely és interaktív videók készítésének eszköze.
A Kalturával azért is érdemes megismerkedni, mert a Zoom-tárhely tehermentesítése érdekében az elkészült videókat (előadások, gyakorlatok, oktatóvideók) a Kalturába minden esetben szükséges feltölteni.
A SeKA-hozzáféréssel elérhető honlapon számos oktatóvideót tettünk közzé a Moodle, a Zoom, a Kaltura, valamint a QR-kódos OMHV működéséről.
Kérjük, lépjen tovább a 9. pontra.
9. További segédanyagok
- Ha bármikor elakad a folyamatban vagy oktatásmódszertani/technikai kérdései lennének, kérem, lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal.
- Rendszeresen szervezünk oktatástámogatási programokat, ahol többek között a Moodle és a Zoom rendszer működését is bemutatjuk oktatóinknak.
- Ha szeretne értesülni eseményeinkről, pedagógiai témájú konferenciákról vagy a Moodle újdonságairól, kérjük, iratkozzon fel hírlevelünkre.
- Honlapunkon további segédanyagokat talál az E-learning menüpontban, például a különböző online alkalmazásokkal kapcsolatban.
- Facebook-oldalunkon szintén folyamatosan teszünk közzé oktatásmódszertani anyagokat, eseményeket.
Kellemes munkát kívánunk!