„Az édes, sós, elszívható, megiható élvezeti cikkek a hozzájuk kapcsolódó addikció kialakulásán keresztül eredményeznek betegségterheket. Az ebből hasznot húzó iparágak létérdeke a minél engedékenyebb szabályozás fenntartása, elérése. Például a dohányipar folyamatosan kísérletezik olyan alternatív dohánytermékek kifejlesztésével, amelyekkel ellensúlyozhatja a cigarettafogyasztás visszaesését. Jelenleg a – hagyományos dohányterméknél jóval kedvezőbb szabályozás alá eső – hevített dohánytermékekkel próbálja meg a kormányzat mellett a társadalmat és a lakosságot gyakran megtévesztve a piacát meg- és az addikciót fenntartani.” – mondta Joó Tamás egészségügyi közgazdász az M1 Ma reggel című műsorában.
Az EMK szakértőjével a dohányzás káros társadalmi és gazdasági hatásairól beszélgettek a hevített dohánytermékeknél tervezett 50%-os adóemelés kapcsán.
A teljes interjú az alábbi linken érhető el:
Nagyobb mértékben emelkedik az új típusú dohánytermékek adója a cigarettáénál