Az egyetem munkatársai által beadott védőoltások száma - 2022. június 27.
532799 Összes oltás

Az idei évben is — 2022. május 11-14-ig — megrendezésre került a 29. Marosvásárhelyi Tudományos Diákköri Konferencia, ahol a Semmelweis Egyetem Tudományos Diákköri hallgatói is megmérethették magukat. Ezen a konferencián számos orvostudományi szekció, gyógyszerészeti szekció került megrendezésre, viszont kiemelten fontosnak tartottam mint konduktív pedagógiát tanuló hallgató a szemléletünket és kutatásainkat bemutatni, illetve ezzel is alátámasztani hivatásunk fontosságát. Témavezetőm, dr. Pintér Henriett segítségével az Anyanyelvet és Kommunikációt Támogató Kutatási Műhely keretein belül több, mint két éve folytatjuk a vizsgálatainkat.

                           A Konferencia helyszíne, a marosvásárhelyi Kultúrpalota

A poszterszekcióban Pedagógusok véleménye a fonológiai tudatosságról és szülői programokról írásbeli kikérdezés alapján című munkámat mutattam be. A konduktív pedagógiai tanulmányaimon belül a fonológiai tudatosság fejlesztésére irányulóan végzem jelenlegi kutatásomat, melyben kurrens szerepet kapott a gyermek-szülő kapcsolat és a szülők motiválása. Hosszútávú célunk, egy olyan beszédfejlesztő módszer, vagyis „szülői program megalkotása”, ahol a szülő a gyermekével együtt végezheti a fejlesztést, anélkül, hogy az óvodapedagógus ezen időszak alatt jelen lenne. Az említett óvodapedagógus-szülő-gyermek hármas felállás arra helyezi a hangsúlyt, hogy az óvodapedagógus mint támogató, segítő személy legyen jelen a „szülői programban”. Az imént felsorolt gondolatmentet erősítettem meg a konferencián való részvételem során, melyet poszter szekcióba soroltak. A poszterszekcióban összesen hét marosvásárhelyi hallgató vett részt, és személyemben én voltam a nyolcadik előadó, aki a Semmelweis Egyetemen belül a Pető András Kart képviselte. A zsűritagok és a hallgatók érdeklődéssel követték végig témánk gyermekcentrikusságát, kreatív ötleteit, eddigi eredményeit, illetve a további terveinket. A bírálóbizottság visszacsatolása alapján a kérdések elsősorban a „szülői program” tervezésére és a szülők motivációjára irányult. Örömünkre szolgál, hogy a díjátadó ünnepségen a kutatási témánk és tervezett programunk különdíjban részesülhetett.

 

                          A Konferencia különdíja

            Összességében a Konferencián való részvétel bizonyította, és megerősítette milyen fontos a hivatásunk, a szemléletmódunk, és gyermekek iránti szeretetünk. Megtiszteltetés volt egyetemünket képviselni.

Haga Orsolya, SE-PAK III. évfolyamos hallgató, a Marosvásárhelyi Tudományos Diákköri Konferencia Különdíjban részesülő hallgatója

Dr. Pintér Henriett