Az Országos Tudományos Diákköri Konferencián a Semmelweis Egyetem Pető András Karának hallgatói idén is színvonalas előadásokkal bővítették a kutatási témákat, valamint szélesítették saját tudományos látóköreiket.
A Tanulási- Tanításmódszertani ésTudástechnológiai Szekció Szekcióban Haga Orsolya, a Kar IV. éves hallgatója mutatta be tudományos munkáját. A TDK dolgozatait az előadások bemutatása előtt értékelték: Haga Orsolya dolgozatára pozitív visszacsatolás érkezett; különösen kiemelték a kutatói munka fontosságát és annak kiterjesztését. Az előadást Orsolya a Szekción belül a Gyógypedagógia és Infokommunikáció Tagozat keretében mutatta be; előadásának címe Tipikus és atipikus gyermekek szülei számára alkalmazható, szülőket ösztönző, otthon, családi környezetben végezhető anyanyelvi foglalkozások adaptálása. A cím önmagában is utal a téma érintett fő területeire, azonban fontos megemlíteni, hogy jelenleg olyan validitásvizsgálat tervezésén dolgoznak a kutatócsoportban, amelyben a szülők motivációs ösztönzőit és tényezőit tárhatják fel.

Az eddigi kutatásaik alapján jelentősen befolyásolta a szülők motivációját a Covid19 pandémiás helyzet, amely a pedagógusokat és a családokat új kihívások elé állította. A neveléstudomány jelen helyzetre „kultúraváltás” fogalmaként reagált, melyben mi is keressük a válaszokat, azokat a módszereket, amelyek az otthoni foglalkozásokhoz a szülő-gyermek között ismét örömteli pillanatokat válthat ki. A Szekcióban nem csak a Pető András Kar hallgatója tett megállapításokat, javaslatokat, hanem megannyi kutatási terület is vizsgálja a pandémiás helyzet után megváltozott tanulási körülmények utóhatásait. A Szekcióban említést tettek a gyógypedagógián belül alkalmazható mesterséges intelligencia fejlesztő programok használatára, projektmunkák bemutatására, otthoni televíziós és okoseszköz szokások feltárására.

A kutatási témák hasonló problémafelvetésekkel keresték azokat a lehetőségeket melyek a tipikus és atipikus fejlődésmenetű gyermekek családját segítheti. Az előadások sorra kiemelték a szülői szerepek fontosságát és a szülők együttműködését, támogatását a gyermekek fejlesztésében.
Összességében a tudományos tagozatban a szakmai együttműködés hatalmas teret kapott, az előadások színvonalában és meghallgatásában azt tapasztaltuk, hogy a jövőben további hangsúlyt kell fektetni a pedagógusoknak arra, hogyan hozzák vissza ismét a szülőket a megváltozott tanulási körülményekből egy újra felépülő tanulási rendszerbe.