Angol nyelvű

Harden’s Blog

Ronald M. Harden a glasgowi egyetemen szerezte orvosi diplomáját, majd endokrinológusként dolgozott, mielőtt az egyetemi oktatás felé fordult. Több mint 400 tanulmányt publikált vezető folyóiratokban, melyekben új megoldásokat dolgozott ki az oktatás, a curriculumtervezés és a vizsgáztatás területén. A Practical Guide for Medical Teachers című könyv társszerzője számos díjat nyert, köztük a Karolinska Institutet Prize for Research in Medical Education kitüntetését, melyet gyakran az orvosképzés Nobel-díjaként emlegetnek. Jelenleg az AMEE (An International Association for Medical Education) főtitkára, a Medical Teacher folyóirat szerkesztője és két egyetem professzora.

Blogjában lényegretörően foglalja össze az orvosképzés újdonságait, legyen szó technikai fejlődésről, az előadások szerepéről vagy pedagógiai kutatásokról, biztosítva ezzel az olvasók folyamatos naprakészségét.

Centre for Teaching Support & Innovation (University of Toronto)

A Torontói Egyetem honlapja számos hasznos segédletet kínál az érdeklődő oktatóknak, többek között olyan témákról, mint az aktív tanulás módszerei, online kurzusok tervezése vagy a tanítási filozófia meghatározása.

MedEdPORTAL 

Ingyenesen olvasható tanulmányok az orvos- és fogorvosképzés résztvevőinek: óratervek, esetleírások, csapatépítő feladatok és tippek előadások tartásához.

Academic Medicine

Az 1926 óta megjelenő folyóirat cikkeinek nagy része ingyenesen elérhető az interneten, többek között olyan témákban, mint az orvosképzés, szervezeti működés vagy kutatás. A folyóiratot az Amerikai Orvosegyetemek Szövetsége gondozza.

Medical Education

A brit Association for the Study of Medical Education (ASME) által kiadott folyóirat a tükrözött osztályteremtől kezdve a digitális megoldásokig számos modern témát lefed, miközben új megközelítésből vizsgálja a hagyományos kérdéseket, például hogy mitől jó egy tanár.

MedEdWorld

Az International Association for Medical Education (AMEE) által működtetett honlap többek között konferenciákkal, webináriumokkal, szakmai bloggal és fórummal segíti az orvosegyetemi oktatók közösségét.

Edutopia

A George Lucas Oktatási Alapítvány által létrehozott honlap kutatások és jó gyakorlatok alapján mutatja be, melyek az innovatív oktatás jellemzői. A rövid cikkek és videók leginkább a közoktatásban tanítóknak szólnak, de az egyetemi oktatók is sokat tanulhatnak a megoldásokból. “Nagyon könnyű azt mondani, hogy az oktatásnak fejlődnie kell, de hogy hogyan, az már egy igen nehéz kérdés” – mondja a rendező-producer. Az Edutopia minden héten színvonalas hírlevelet küld az érdeklődő oktatóknak.

Magyar nyelvű

Felsőoktatás Nemzetközi Fejlesztéséért Díj – Módszertani Ötletgyűjtemény

A Tempus Közalapítvány által létrehozott adatbázisban a Felsőoktatás Nemzetközi Fejlesztéséért Díj felhívásra beadott pályázatok leírásait találjuk. Az oktatási módszerek mellett tippeket olvashatunk a projektek más intézményekben való adaptálására, valamint megtaláljuk a kapcsolattartók nevét és elérhetőségét is.

Hallgatóközpontú, rugalmas tanulás – szócikkgyűjtemény

A Tempus Közalapítvány témákra bontva szemlélteti, hogyan lehetséges az információs és kommunikációs technológiai eszközök (IKT-eszközök) segítségével támogatni a hallgatókat. A szócikkek kitérnek az elméletre és gyakorlatra egyaránt, számos alkalmazással és programmal ismertetve meg az érdeklődőt.

School Education Gateway

Az Európai Bizottság honlapja az európai közoktatásban szereplők számára kínál aktuális információkat, segédleteket, szakpolitikai állásfoglalásokat és továbbképzéseket. A webináriumok és az online képzések a felsőoktatásban dolgozók számára is hasznos segítséget nyújthatnak.

Közösségek

Innofor – oktatói fórum

A Tempus Közalapítvány által létrehozott csoport célja az innovatív oktatói műhelyeken résztvevők, felsőoktatásban oktatók közötti kommunikáció, tudáscsere elősegítése.  

Gamification [HUN]

A Gamification [HUN] csoport célja összegyűjteni azokat az embereket, akiket érdekel a játékosítás,
az ehhez kapcsolódó tudást gyűjteni és megosztani, valamint aktív szakmai és támogató közeget létrehozni.

Gamification a magyar oktatásban

Hogyan használható fel a játékosítás a mindennapi tanításban? A csoportban pedagógusok osztják meg egymással tapasztalataikat, valamint a témához kapcsolódó workshopokat és anyagokat.