A Pető András Karon „Az év dolgozata” verseny 2002-ben indult útjára. Célja olyan szakdolgozatok bemutatása, melyek a hazai pedagógia, gyógypedagógia és konduktív pedagógia egy adott témájának szintézisét adják, illetve magas hozzáadott értékkel rendelkező és tudományosan megalapozott kutatásokról számolnak be.
A verseny küldetése elsősorban a hallgatói és témavezetői tudományos munkák elismerése a Karon, illetve olyan konduktorhallgatók támogatása, akik a konduktív pedagógiai szakterületén szívesen folytatnának empirikus kutatásokat, hozzájárulva ezzel a szakma elméleti elmélyítéséhez.
A verseny menete
A versenyen résztvevő szakdolgozatok kiválasztására a dolgozatokat bíráló opponensek javaslata alapján kerül sor, így azokat a bírálójuk javasolhatja „Az év dolgozata” jelöltségre. A szakdolgozatok beérkezését követően a Verseny zsűritagjai által ún. előszűrésen vesznek részt a jelölésre került munkák, amely során értékelésre kerül a szakirodalom feldolgozásának minősége, valamint az empirikus kutatás és az eredmények közlésének színvonala. Az előszűrésen eredményesen részt vett és a versenyre bekerült dolgozatok szerzői szóbeli prezentációi keretében ismertetik kutatásaikat, s vitatják meg a dolgozatot.