Május 21-én került megrendezésre az Év dolgozata verseny, ahol a végzős hallgatók legkiválóbb szakdolgozataikat mutatták be. A versenyen nyolc tehetséges hallgató adott számot munkájáról, szakmai tudásáról és kutatási eredményeiről.

Az eseményt dr. Tenk Miklósné dr. Zsebe Andrea, a Pető András Kar dékánja nyitotta meg, majd bemutatkoztak a hallgatók.

  • Kiss Kíra Laura előadásában bemutatta, hogyan fejleszthetők az atipikus fejlődésmenetű gyermekek gondolkodási műveletei mesemondás segítségével, különös tekintettel az elemi következtetésre és a mesemondás minőségének hatásaira. (Témavezető: dr. Pintér Henriett | Anyanyelvi Nevelést és Kommunikációt Támogató Kutatási Műhely)
  • Kovács Johanna a beszéd- és meseintervenciók validitásvizsgálatát mutatta be nem vagy alig beszélő, atipikus fejlődésű gyermekek körében, kiemelve az ismételhetőség és a szemantikai relációk felismerésének vizsgálatát. (Témavezető: dr. Pintér Henriett | Anyanyelvi Nevelést és Kommunikációt Támogató Kutatási Műhely)
  • Oláh Dorottya, aki alsó tagozatos tanulók sajátos nevelési igényű gyermekekkel kapcsolatos tapasztalatait vizsgálta, különös figyelmet fordítva a szemléletformáló pedagógiai programok hatására bekövetkező attitűdváltozásokra. (Témavezető: Kapcsándy Gabriella | Társadalmi Integrációt és Foglalkoztatást Támogató Kutatási Műhely)
  • László Noémi a fogyatékosság megítélésének történelmi és teológiai kontextusát elemezte a Katolikus Egyház történetében, bemutatva, hogy az egyházi tanítások miként hatottak a fogyatékossággal élők megítélésére és ellátására.
    (Témavezető: Hodász Kata | Történeti Kutatások Műhelye)
  • Lakó Liza elméleti és történeti elemzésen keresztül tárta fel a konduktív nevelés fogalmának fejlődését és értelmezésének változásait Pető András és Hári Mária munkássága alapján. (Témavezetők: dr. Balogh Brigitta, dr. Földesi Renáta | Történeti Kutatások Műhelye)
  • Simkó Rita Fruzsina Dienes Valéria orkesztikai rendszerén keresztül vizsgálta a mozdulat szerepét az emberi fejlődésben, és feltárta, hogy milyen kapcsolódási pontok léteznek az orkesztika és a konduktív pedagógia között. (Témavezető: dr. Balogh Brigitta | Történeti Kutatások Műhelye)
  • Takács Martin kutatásában egy funkcionális állapotfelmérő mérőeszköz standardizálásának lehetőségeit vizsgálta a korai fejlesztés területén, különös tekintettel a kvantitatív értékelésre és a fejlődés kimutathatóságára. (Témavezető: dr. Vissi Tímea | Standardizált Mérések Kutatási Műhelye)
  • Bleszák Nóra a parasportokban, különösen a kézilabdában részt vevő sportolók motivációit és az eltérő szabályrendszerek hatásait vizsgálta, rámutatva a támogatás és az elfogadás szerepére a sportolói élményekben. (Témavezető: Valentné dr. Albert Éva | Egészségkutatás, Sport és Életminőséget Támogató Kutatási Műhely)

A pályamunkákat értékelő zsűri tagjai voltak: dr. Frank Tamás főiskolai adjunktus (SE PAK HTI), dr. habil. Szilárd Zsuzsanna főiskolai tanár (SE PAK HTI), dr. Túri Ibolya főiskolai docens (SE PAK KPI), valamint dr. Vissi Tímea főiskolai adjunktus (SE PAK KPI).

A zsűri döntése alapján a következő hallgatók részesültek elismerésben:
Az első helyezést Lakó Liza nyerte el dolgozatával. Megosztott második helyezést ért el Oláh Dorottya és Takács Martin. A harmadik helyezést László Noémi kapta. A zsűri különdíjjal jutalmazta Simkó Rita Fruzsinát.

Az esemény nemcsak lehetőséget adott a hallgatóknak kutatásaik bemutatására, hanem inspiráló visszajelzésekre is alkalmat teremtett. A Kar ezúton is gratulál minden résztvevőnek a magas színvonalú előadásokhoz és a tudományos munkához!