A Semmelweis Egyetem Pető András Kar Tudományos Diákköri Konferenciája

 

A konferenciára 2024. november 28-án, a Pető András Tudományos és Szakmai Szimpózium keretében kerül sor.

Jelentkezési határidő: 2024. november 10. 23 óra 59 perc

 

A jelentkezés feltételei:

  • A hallgató a Semmelweis Egyetem Pető András Kara Tudományos Diákkörének tagja, és TDK-tagságát a kutatóhely a Tudományos Diákköri Tanácsnak bejelentette. (A hallgatók erre vonatkozóan dr. Balogh Brigitta tehetséggondozásért felelős dékáni megbízottól tudnak információt kérni a balogh.brigitta.zsuzsanna@semmelweis.hu címen.)
  • A hallgató a konferencia félévében felvette a Neptun rendszerben a három, TDK-munkára vonatkozó tárgy egyikét (SZKP520, SZKP521 vagy SZKP522), vagy az előző félévekben már teljesítette mind a három említett tárgyat, vagy EKÖP-ösztöndíjas (miközben az EKÖP-ösztöndíj természetesen nem zárja ki a TDK-tárgyak felvételét sem).
  • A bejelentett előadásoknak legfeljebb két szerzője és két témavezetője lehet.
  • A 2025-ös OTDK-ra jelölést szerző hallgatók vállalják, hogy előadásukból az OTDK illetékes szekciói által előírt feltételeknek megfelelő pályamunkát (írott dolgozatot) készítenek és töltenek fel az OTDK elektronikus rendszerébe az ott megjelölt határidőig (2024. december – 2025. január).

 

A jelentkezés módja:

  • Jelentkezni egy absztrakt és egy kutatási terv benyújtásával lehet a balogh.brigitta.zsuzsanna@semmelweis.hu és a pulay.mark.agoston@semmelweis.hu címekre.
  • Az absztrakt felépítése: bevezetés, célkitűzés, módszer, eredmények, következtetések; terjedelme max. 2500 karakter szóközökkel együtt.
  • A kutatási tervnek meg kell felelnie a 2023 őszén szakdolgozati témát választott hallgatók számára kiadott, „Kari Szabályzat a szakdolgozat elkészítéséhez és értékeléséhez” című dokumentum 23. oldalán található 2. számú mellékletnek (azaz kutatásiterv-mintának; elérhetősége: https://semmelweis.hu/pak/files/2023/10/SE-PAK-Szakdolgozati_utmutato_2023-1.pdf), és a kutatás témavezetőjének, valamint a kutatást gondozó kutatási műhely vezetőjének is jóvá kell hagynia. A jóváhagyás igazolható a kutatási terv témavezető és műhelyvezető általi aláírásával (ez esetben a hallgató egy aláírt és aztán beszkennelt kutatási tervvel pályázik), vagy úgy, hogy a témavezető és a műhelyvezető egy külön ímélben jelzi a támogatását (az ímélt ugyanazokra a címekre küldik, mint a pályázó a jelentkezését).
  • Amennyiben a TDK-konferencián bemutatni kívánt kutatás a hallgató szakdolgozati kutatásának a része, nem szükséges módosítani a hallgató által már előzetesen leadott szakdolgozati kutatási tervet, de az absztraktból ki kell derülnie, hogy a hallgató a nagyobb kutatás melyik részét fogja bemutatni a TDK-konferencián.
  • A jelentkezéseket a Pető András Kar Tudományos és Kutatásetikai Bizottsága értékeli, és dönt a TDK-konferencia keretében való bemutathatóságukról. Az értékelés eredményéről (azaz előadásuknak a TDK-konferenciára való befogadásáról) a hallgatók legkésőbb 2024. november 15-ig kapnak értesítést.
  • A TDK-konferenciára befogadást nyert hallgatók a konferencián bemutatásra kerülő prezentációt 2024. november 19-ével bezárólag elküldik a balogh.brigitta.zsuzsanna@semmelweis.hu és a pulay.mark.agoston@semmelweis.hu címekre; ezt megelőzően a prezentációt a témavezetőnek jóvá kell hagynia.

 

A TDK-konferencia lefolyása:

  • A TDK-konferenciára befogadást nyert hallgatók fejenként 10-12 percben mutatják be kutatásukat, amit 5-10 perc vita követ.
  • A bemutatott kutatást és az előadás minőségét szakmai zsűri pontozza a jelen kiírás mellékletében megadott szempontok szerint.
  • A szakmai zsűri tagjai olyan (a SE PAK-on vagy más felsőoktatási intézményben dolgozó) oktatók vagy kutatók lehetnek, akik neveléstudományi vagy a konduktív neveléshez szorosan kötődő más szakterületen szereztek PhD-fokozatot, vagy ilyen profilú PhD-képzésben vesznek részt. Nem lehet a zsűri tagja olyan oktató, aki valamelyik, a TDK-konferencia során bemutatott kutatás témavezetője.
  • A 2025-ös OTDK-ra jelölést szerző hallgatók vállalják, hogy előadásukból az OTDK illetékes szekciói által előírt feltételeknek megfelelő pályamunkát (írott dolgozatot) készítenek és töltenek fel az OTDK elektronikus rendszerébe az ott megjelölt határidőig (2024. december – 2025. január).

 

Melléklet. A bemutatott kutatások értékelésének szempontjai

  1. Koherencia: Az előadás a tartja-e magát a megadott kutatási témához? Összhangban áll-e a téma, a kérdésfeltevés, a kutatási módszerek, a megvalósítás és a következtetések?
  2. Világosság és struktúra: pontosan meg vannak-e fogalmazva a célok; látszik-e, hogy hogyan szolgálják a módszerek a célokat; lehet-e követni, hogyan következnek a következtetések az elvégzett vizsgálatokból?
  3. Relevancia: a vizsgált kutatási probléma releváns-e, fontos-e, érdemes-e foglalkozni vele; a hipotézisek/feltételezések valódi problémát/kérdést jelentenek-e (vagy ellenkezőleg, mondvacsináltak, netán evidenciák?)
  4. Elméleti beágyazottság: megfelelő szakirodalomra hivatkozik-e az előadó, és megalapozott módon használja-e fel azt a téma kidolgozása során (látszik-e, hogy tudja, mit miért csinál)
  5. Megbízhatóság és érvényesség: a kutatási dizájn teljesíti-e a megbízhatóság követelményét; kutatása során alkalmaz-e az előadó eljárásokat az érvényesség biztosítására (vagy ellenkezőleg, benyomásokra, ill. kvantitatív adatok esetén leíró statisztikára hivatkozó benyomásokra hagyatkozik)?
  6. Önállóság, kreativitás, eredetiség: amennyire az az előadásból megállapítható, mennyire végzett a jelölt önálló munkát, vagy mennyire szorítkozott mechanikus műveletek elvégzésére; hordoz-e a munka olyan egyéni jegyet, ami a jelölt saját hozzájárulása ahhoz a területhez, amelyen dolgozott?
  7. Nyelvi-formai minőség: megfelelően, szabatosan használja-e a szakterület terminológiáját; kifogástalan-e a prezentáció során megjelenő szöveg helyesírása, illetve nyelvileg kellően szabatos, világos, választékos-e;
  8. Előadásmód: az előadás során az előadó szépen, gördülékenyen, árnyaltan fogalmaz-e; kommunikál-e a közönségével, és kommunikációja a műfajhoz mérten kellően szuggesztív-e; nonverbális jelzései a megértést szolgálják-e.
  9. Válaszadási készség: megérti-e az előadó a kérdéseket; az elhangzott kérdésekre válaszol-e, és érdemben válaszol-e; nyitott-e az észrevételekre; meg tudja-e védeni az álláspontját; tényleges vagy látszólagos kommunikációt folytat-e.