1.  

Státusz: módosítás
Jogszabály címe: 2023. évi LIII. törvény Magyarország 2024. évi központi költségvetésének megalapozásáról

A Nemzeti Egészségügyi és Orvosképzésért Alapítványról, a Nemzeti Egészségügyi és Orvosképzésért Alapítvány és a Semmelweis Egyetem részére történő vagyonjuttatásról szóló 2021. évi XX. törvény módosítása
Megjelent: MK 100. szám 2023.07.06.
Hatály: 2023. 11.01.

A Nemzeti Egészségügyi és Orvosképzésért Alapítványról, a Nemzeti Egészségügyi és Orvosképzésért Alapítvány és a Semmelweis Egyetem részére történő vagyonjuttatásról szóló 2021. évi XX. törvény 5.  §-a a következő (1b) bekezdéssel egészül ki:

„(1b) Az  Nvtv. 13. § (3) bekezdése és a Vtv. 36. § (1) bekezdése alapján, az Nftv.-ben meghatározott oktatási, tudományos kutatási és betegellátási feladatok ellátását szolgáló, a  3. mellékletben foglalt táblázat 58. sorában meghatározott, Budapest 38239 helyrajzi számú ingatlan ingyenesen, a tulajdonosi joggyakorló könyveiben szereplő nyilvántartási értéken történő átvezetéssel az  Egyetem tulajdonába kerül átadásra.

Az ingatlan tulajdonjogát az Egyetem a terhekkel együtt szerzi meg.”

(2) A Nemzeti Egészségügyi és Orvosképzésért Alapítványról, a Nemzeti Egészségügyi és Orvosképzésért Alapítvány és a Semmelweis Egyetem részére történő vagyonjuttatásról szóló 2021. évi XX. törvény 5. §-a a következő (5a) bekezdéssel egészül ki: „(5a) Az (1b) bekezdés szerinti ingatlanjuttatásra tekintettel az  ingatlanjuttatással egyidejűleg az  (1b)  bekezdés szerinti közfeladat ellátásával kapcsolatos jogok és kötelezettségek, e  körben a  feladatok ellátásához szükséges eszközök tekintetében a  vagyoni jogok és kötelezettségek a jogutód Egyetemre szállnak át. A  feladat ellátásával összefüggő hatósági engedélyek jogosultja a feladat átvételének időpontjától az Egyetem klinikai központja.”

A Nemzeti Egészségügyi és Orvosképzésért Alapítványról, Nemzeti Egészségügyi és Orvosképzésért Alapítvány és a Semmelweis Egyetem részére történő vagyonjuttatásról szóló 2021. évi XX. törvény 3. alcíme a  következő 6/A–6/C. §-sal egészül ki:

„6/A.  § A Dél-pesti Centrumkórház – Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet jogutódja a Merényi Gusztáv telephely (a továbbiakban: Merényi telephely) traumatológiai járó- és fekvőbeteg-szakellátása tekintetében az  Egyetem.

A  Merényi telephely traumatológiai járó- és fekvőbeteg-szakellátását 2023. november 1. napjától az Egyetem klinikai központja látja el.

6/B. § Az 5. § (1b) bekezdése szerinti ingatlan tekintetében a tulajdonváltozás ingatlan-nyilvántartásba történő bejegyzésére alkalmas háromoldalú szerződést a tulajdonosi joggyakorló és a Dél-pesti Centrumkórház – Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet köti meg az Egyetemmel. 6/C.  § A Merényi telephelyet érintő, európai uniós forrásból finanszírozott, folyamatban lévő vagy fenntartás alatt álló projektje vonatkozásában a  Dél-pesti Centrumkórház – Országos Hematológiai és Infektológiai Intézet jogutódja az Egyetem. E projektekkel összefüggő jogok és kötelezettségek az Egyetemet illetik meg, illetve terhelik.

Az Egyetem köteles az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló kormányrendelet alapján a változást az érintett irányító hatóság részére bejelenteni.”

141. § A Nemzeti Egészségügyi és Orvosképzésért Alapítványról, a Nemzeti Egészségügyi és Orvosképzésért Alapítvány és a Semmelweis Egyetem részére történő vagyonjuttatásról szóló 2021. évi XX. törvény 4. alcíme a  következő 7/A. §-sal egészül ki:

„7/A. § A Magyarország 2024. évi központi költségvetésének a  megalapozásáról szóló 2023. évi LIII. törvénnyel megállapított 5.  § (1b)  bekezdése és 6/A–6/C.  § szerinti feladatátadással, illetve jogutódlással az  egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény 4. § b) pontja szerinti egészségügyben dolgozó – az  egészségügyi szolgálati jogviszonyról szóló 2020. évi C. törvény 1.  § (3)  bekezdés b)  pontjában meghatározott – egészségügyi szolgálati jogviszonya e  törvény erejénél fogva, 2023. november 1-jei hatállyal –  ideértve a  határozott idejű jogviszonyt is – a  munka törvénykönyve szerinti munkaviszonnyá alakul át. Az átalakulás során létrejövő munkaviszony tekintetében próbaidő nem köthető ki, és a jogviszonyt folyamatosnak kell tekinteni. A jogviszony átalakulása a) nem szakítja meg az egészségügyi szolgálati jogviszonnyal kapcsolatos igények elévülését, b) nem érinti az e § szerinti időpontban hatályban lévő határozott idejű áthelyezést, valamint c) nem érinti a jogviszony időtartamát, valamint a munkaidő mértékét.”

2.  

Státusz: módosítás
Jogszabály címe: Egyes felsőoktatással, szakképzéssel és felnőttképzéssel összefüggő törvények módosításáról szóló 2022. évi LIX. törvény módosítása
Megjelent: MK 100. szám 2023.07.06.
Hatály: 2023. 07.07.

Az egyes felsőoktatással, szakképzéssel és felnőttképzéssel összefüggő törvények módosításáról szóló 2022. évi LIX. törvény 105. § (7) bekezdésében a „2024. január 1-jén” szövegrész helyébe a „2025. január 1-jén” szöveg lép.

3.  

Státusz: módosítás
Jogszabály címe: A panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény módosítása
Megjelent: MK 100. szám 2023.07.06.
Hatály: 2023. 07.07.

A panaszokról, a  közérdekű bejelentésekről, valamint a  visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény 1. 17.  §-ában a „csak akkor kell alkalmazni” szövegrész az „az 1. melléklet szerinti európai uniós jogi aktus végrehajtására vagy az annak való megfelelés érdekében kiadott jogszabály vagy az Európai Unió általános hatályú, közvetlenül alkalmazandó, 1. melléklet szerinti kötelező jogi aktusa hatálya alá tartozó esetekben csak akkor kell alkalmazni” szöveggel, 2. 18. § (3) bekezdésében a „közösen is létrehozhatják.” szövegrész a „közösen, illetve az erre jogosult más foglalkoztatóval is létrehozhatják. A (2) bekezdés szerinti foglalkoztatók, amelyek legfeljebb 249 személyt foglalkoztatásra irányuló jogviszony keretében foglalkoztatnak, a  belső visszaélés-bejelentési rendszert közösen, illetve az erre jogosult más foglalkoztatóval is létrehozhatják.” szöveggel, 3. 19. § (2) bekezdésében az „összeférhetetlenségi és” szövegrész az „összeférhetetlenségi szabályokat, valamint az (1) bekezdés szerinti” szöveggel, és 4. 22. § (4) bekezdésében az „összeférhetetlenségi és” szövegrész az „összeférhetetlenségi szabályokat, valamint a 19. § (1) bekezdése szerinti” szöveggel lép hatályba.

4.  

Státusz: módosítás
Jogszabály címe: A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény módosítása
Megjelent: MK 100. szám 2023.07.06.
Hatály: 2023. 07.07.

(1) A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 87/A. § (1) bekezdése a következő n) ponttal egészül ki: (E törvény alkalmazásakor közalkalmazotti jogviszonyban töltött időnek kell tekinteni) „n) az egészségügyi szolgálati jogviszonyban” (töltött időt.)

(2) A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 87/A. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki: „(6) A  37.  § (5)  bekezdés a) pontjától eltérően azon egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személy esetén, akinek az  egészségügyi szolgálati jogviszonya azért kerül megszüntetésre, mert jogszabály alapján az  őt foglalkoztató egészségügyi szolgáltató egyes ingatlanüzemeltetési feladatait a Kormány rendeletében kijelölt központi logisztikai szerv veszi át, majd egészségügyi szolgálati jogviszonya megszüntetését követő 180  napon belül a Kormány rendeletében kijelölt központi logisztikai szervvel közalkalmazotti jogviszonyt létesít, a végkielégítésre jogosító időt az egészségügyi szolgálati jogviszonyról szóló 2020. évi C. törvény 22. § (2) bekezdése szerinti esetben az ott meghatározott időtartammal csökkentett mértékben kell figyelembe venni.”

5.  

Státusz: módosítás
Jogszabály címe: A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény módosítása
Megjelent: MK 100. szám 2023.07.06.
Hatály: 2023. 07.07.

Törvény eltérő rendelkezése hiányában a helyi önkormányzat által biztosított járóbeteg-szakellátás nyújtására az  egészségbiztosítás keretében csak költségvetési szervként működő egészségügyi intézménnyel köthető finanszírozási szerződés.”

31. § A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 30. §-a a következő (1b) és (1c) bekezdéssel egészül ki: „(1b) A  computer tomográf, valamint a  mágneses rezonancia vizsgálatok alkalmazási körébe tartozó képalkotó diagnosztikai eljárások (a továbbiakban együtt: CT-MRI vizsgálat) egészségbiztosítás keretében történő végzésére az (1) bekezdésnek megfelelő

a) állami fenntartású egészségügyi szolgáltatóval, b) az egységes egészségügyi állami irányítás részét képező, a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványokról szóló törvény szerinti klinikai központtal,

c) egyházi jogi személy tulajdonában álló vagy fenntartásában működő egészségügyi szolgáltatóval,

d) önkormányzati fenntartású egészségügyi szolgáltatóval, valamint

e) hiánypótló állami szolgáltatást nyújtó magántulajdonú egészségügyi szolgáltatóval köthető finanszírozási szerződés.

(1c) Az egészségbiztosítási ellátás keretében diagnosztikai célból kizárólag az (1b) bekezdésnek megfelelő egészségügyi szolgáltató által közvetlenül elvégzett CT-MRI vizsgálat végezhető, a finanszírozási szerződésben ezen eljárások tekintetében közreműködő igénybevétele – az (1b) bekezdés szerinti szolgáltatók által biztosított közreműködés kivételével – a tárgyi és személyi feltételek biztosítása érdekében nem köthető ki.”

Az egészségbiztosító e törvénynek a Magyarország 2024. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2023. évi LIII. törvénnyel megállapított 30.  § (1a) bekezdésének nem megfelelő egészségügyi szolgáltatóval megkötött finanszírozási szerződését az egészségügyi államigazgatási szerv tájékoztatása alapján 2024. június 30. napjával megszünteti.

Ezen finanszírozási szerződés alapján az egészségbiztosító elszámolásra köteles.

(20) Az egészségbiztosítás keretében e  törvénynek a  Magyarország 2024. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2023. évi LIII. törvénnyel megállapított 30.  § (1a)  bekezdésének meg nem felelő, a  helyi önkormányzat által biztosított járóbeteg-szakellátás 2024. június 30-áig nyújtható. Az egészségügyi államigazgatási szerv hivatalból jár el a működési engedélyek visszavonása, kiadása és módosítása, valamint a  szakellátási kapacitások és területi ellátási kötelezettség megállapítása, módosítása tekintetében.”

A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 82. §-a a következő (21)–(27) bekezdéssel egészül ki: „(21) Az  egészségbiztosító e  törvénynek a  Magyarország 2024. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2023. évi LIII. törvénnyel megállapított 30.  § (1b)  bekezdésének nem megfelelő egészségügyi szolgáltatóval megkötött finanszírozási szerződését az  egészségügyi államigazgatási szerv tájékoztatása alapján 2024. november 1-jével megszünteti.

Ezen finanszírozási szerződés alapján az  egészségbiztosító elszámolásra köteles.

(22) 2024. május 1-jét követően CT-MRI vizsgálat egészségbiztosítás keretében történő végzésére irányuló új finanszírozási szerződést kizárólag e  törvénynek a  Magyarország 2024. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2023. évi LIII. törvénnyel megállapított 30.  § (1c)  bekezdése szerinti feltételek megléte esetén köthető.

Az egészségbiztosítás keretében e törvénynek a Magyarország 2024. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2023. évi LIII. törvénnyel megállapított 30.  § (1c)  bekezdésének meg nem felelő egészségügyi szolgáltatás 2024. november 1-jéig nyújtható. (23) Az  egészségügyi államigazgatási szerv hivatalból eljár, amennyiben a  (21) és (22) bekezdésben foglaltak végrehajtása során az  érintett egészségügyi szolgáltatók működési engedélyének visszavonása, módosítása, valamint a  szakellátási kapacitások és területi ellátási kötelezettség megállapítása, módosítása, a  tevékenység végzésére jogosító működési engedélyének kiadása, módosítása válik szükségessé. (24) E  törvénynek a  Magyarország 2024. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2023. évi LIII.  törvénnyel megállapított 30.  § (1c)  bekezdésének nem megfelelően nyújtott egészségügyi szolgáltatás esetén a finanszírozott egészségügyi szolgáltató finanszírozási szerződésének módosítását 2024. augusztus 1-jéig kezdeményezi az  egészségbiztosítónál. A kérelemhez az egészségügyi szolgáltató csatolja az egészségügyi államigazgatási szerv által kiadott működési engedélyét, vagy annak módosítását arról, hogy kérelme az e törvényben foglalt feltételeknek megfelel. (25) A finanszírozási szerződést a (24) bekezdés szerinti kérelem alapján az egészségbiztosító 2024. november 1-jei hatállyal módosítja. A kérelem benyújtásának hiányában, vagy annak elutasítása esetén a finanszírozási szerződés módosításával, vagy annak megszüntetésével az egészségbiztosító a (21) bekezdés szerint jár el. (26) A  finanszírozott egészségügyi szolgáltató kérelme alapján, ellátási érdekből az  egészségbiztosításért felelős miniszter – legfeljebb 2025. november 1-jéig – engedélyezheti a  30.  § (1b) és (1c)  bekezdésének meg nem felelő egészségügyi szolgáltatás egészségbiztosítási ellátás keretében történő nyújtását. Az ellátási érdek fennállását az egészségbiztosításért felelős miniszter – az egészségügyi államigazgatási szerv és az egészségügyi szolgáltatás irányításáért felelős szerv javaslatára figyelemmel, a kérelmező egészségügyi szolgáltatónak a finanszírozott egészségügyi szolgáltatás tekintetében fennálló, az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló törvény szerint megállapított ellátási kötelezettsége alapján, legfeljebb annak keretei között – állapítja meg. Az ellátási érdek fennállta esetén a (22)–(24)  bekezdésben foglaltakat az  engedélyben foglalt finanszírozási mérték, és határidő tekintetében az engedélyben foglaltak szerinti eltéréssel kell alkalmazni. (27) Az egészségügyi szolgáltató a  (26)  bekezdés szerinti kérelmét, indokolással ellátva 2024. május 1-jéig nyújthatja be az egészségbiztosításért felelős miniszterhez. Az ellátási érdek fennállásáról az egészségbiztosításért felelős miniszter 2024. július 1-jéig dönt. Az ellátási érdek fennállásának szempontjait és a kérelem benyújtásának részletes szabályait a Kormány rendeletben határozza meg. A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény a következő 82/X. §-sal egészül ki: „82/X.  § (1) Ha jogszabály alapján az  egészségügyi szolgáltató egyes ingatlanüzemeltetési feladatait a  Kormány rendeletében kijelölt központi logisztikai szerv látja el, úgy az  egészségügyi szolgáltató az e feladatok ellátására engedményezi a 2022. évi finanszírozásból a  központi logisztikai szerv feladat- és hatásköréről szóló kormányrendelet szerinti ingatlanüzemeltetési szolgáltatásokra fordított összeg figyelembevételével – az  egészségbiztosításért felelős miniszter által az  államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben – meghatározott forrást a központi logisztikai szerv javára. Az e § szerinti engedményezéskor a 35. § (1) bekezdésben meghatározott mérték túlléphető és a 35. § (1) bekezdéstől eltérően a fenntartó jóváhagyása nem szükséges. (2) Az  egészségügyi szolgáltató, amely 2024. október 31-én hatályos, e  törvénynek a  Magyarország 2024.  évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2023. évi LIII. törvénnyel megállapított 30.  § (1b) és (1c)  bekezdésének meg nem felelő finanszírozási szerződés alapján finanszírozott egészségügyi szolgáltatóként CT-MRI vizsgálatot végzett, és ezen vizsgálatok egészségbiztosítás keretében történő végzésére való jogosultságát e törvénynek a Magyarország 2024. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2023. évi LIII. törvénnyel megállapított 82.  § (21) és (22)  bekezdése, valamint (26) és (27)  bekezdése szerint megállapított jogosultsági határidő lejártával veszíti el, állami kártalanításra jogosult. Az állami kártalanítás a  jogosultat a  finanszírozási szerződés megszűnését vagy módosítását közvetlenül megelőzően meghatározott mérték és időtartam alapján a  jogosultság megszűnésének hiányában őt megillető finanszírozás erejéig, de legfeljebb a  (3)  bekezdés szerint meghatározott összeg mértékéig illeti meg.

(3) A kártalanítás mértéke megegyezik az egészségügyi szolgáltató egészségbiztosítás keretében történő CT-MRI vizsgálatok végzésére való jogosultságának a (2) bekezdés szerinti megszűnését megelőző három üzleti év – ha a működését később kezdte meg, az adott évek – megszűnt jogosultság szerinti gazdasági tevékenységéből származó, adózott eredménye átlagának összegével.

A  kártalanítás mértékét az egészségbiztosításért felelős miniszter állapítja meg.

6.  

Státusz: módosítás
Jogszabály címe: Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény módosítása
Megjelent: MK 100. szám 2023.07.06.
Hatály: 2023. 07.07.

Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 152. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki: „(4) A helyi önkormányzat járóbeteg-szakellátást nyújtó egészségügyi intézményt kizárólag költségvetési szervként hozhat létre és működtethet.”

Az  Egészségbiztosítási Alapból finanszírozott és az  egészségügyi szolgáltatás irányításáért felelős szerv fenntartása alá tartozó aktív fekvőbeteg-ellátást költségvetési szervként nyújtó vármegyei intézmények (a továbbiakban: vármegyei kórházak) vagyonkezelői joga, valamint vagyonkezelési szerződése e törvény erejénél fogva 2024. január 1. napjával megszűnik azon állami tulajdonú ingóságok tekintetében, amelyek a  vármegyei kórházak Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (a továbbiakban: KEF) által átvételre kerülő ingatlanüzemeltetési feladatainak ellátását szolgálják. Az  e  bekezdés szerinti ingóságok vagyonkezelői joga ingyenesen, e  törvény erejénél fogva 2024. január 1. napjával a  KEF-re, mint vagyonkezelőre száll át, és az  ingóságok a  Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (a továbbiakban: MNV Zrt.) mint vagyonkezelésbe adó között fennálló vagyonkezelési szerződés hatálya alá kerülnek. (2) Az  (1)  bekezdés szerinti vagyonkezelői jog megszűnésével érintett, jogszabály alapján nem az  MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alatt álló ingóságok tekintetében a  tulajdonosi joggyakorló tulajdonosi joggyakorlása e törvény erejénél fogva 2024. január 1. napjával megszűnik. (3) Az  (1)  bekezdés szerinti ingóságok tekintetében 2024. január 1. napjától az  MNV Zrt. gyakorolja a  tulajdonosi jogokat és teljesíti a tulajdonos kötelezettségeit. (4) Az  a  tulajdonosi joggyakorló, amelynek a  tulajdonosi joggyakorlása a  (3)  bekezdés szerint megszűnik, az államháztartási számviteli nyilvántartások rendezése céljából legkésőbb a tulajdonosi joggyakorlása megszűnése időpontját követő 30 napon belül átadja az MNV Zrt. részére az (1) bekezdés szerinti ingóságokat. (5) Az  ingóságok (4)  bekezdés szerinti átadására – az  ingóságoknak a  tulajdonosi joggyakorlás megszűnésének a  (2)  bekezdés szerinti időpontját megelőző napon érvényes bruttó nyilvántartási értékét, az  elszámolt terv szerinti és terven felüli értékcsökkenést, az  elszámolt értékvesztést, továbbá a  kapcsolódó értékhelyesbítést és időbeli elhatárolást is tartalmazó – tételes, aláírt mennyiségi és értékbeni leltár vármegyei kórházak és KEF által közösen történő felvétele mellett kerül sor. A tételes nyilvántartási adatokat és értékeket tartalmazó leltár alapján az ingóságokat az MNV Zrt. a leltár megküldését követően a vagyonnyilvántartásban rögzíti

A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 30. §-a a következő (1b) és (1c) bekezdéssel egészül ki: „(1b) A  computer tomográf, valamint a  mágneses rezonancia vizsgálatok alkalmazási körébe tartozó képalkotó diagnosztikai eljárások (a  továbbiakban együtt: CT-MRI vizsgálat) egészségbiztosítás keretében történő végzésére az (1) bekezdésnek megfelelő a) állami fenntartású egészségügyi szolgáltatóval, b) az egységes egészségügyi állami irányítás részét képező, a  közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványokról szóló törvény szerinti klinikai központtal, c) egyházi jogi személy tulajdonában álló vagy fenntartásában működő egészségügyi szolgáltatóval, d) önkormányzati fenntartású egészségügyi szolgáltatóval, valamint ) hiánypótló állami szolgáltatást nyújtó magántulajdonú egészségügyi szolgáltatóval köthető finanszírozási szerződés. (1c) Az  egészségbiztosítási ellátás keretében diagnosztikai célból kizárólag az  (1b)  bekezdésnek megfelelő egészségügyi szolgáltató által közvetlenül elvégzett CT-MRI vizsgálat végezhető, a  finanszírozási szerződésben ezen eljárások tekintetében közreműködő igénybevétele – az  (1b)  bekezdés szerinti szolgáltatók által biztosított közreműködés kivételével – a tárgyi és személyi feltételek biztosítása érdekében nem köthető ki.

7.  

Státusz: módosítás
Jogszabály címe: Az egészségügyi szolgálati jogviszonyról szóló 2020. évi C. törvény módosítása
Megjelent: MK 100. szám 2023.07.06.
Hatály: 2023. 07.07.

A törvény hatálya kizárólag – ide nem értve a  munkavállalói résztulajdont – az  állami és az  önkormányzati fenntartású egészségügyi szolgáltatóra, annak fenntartójára, az egységes intézeti gyógyszertári szolgáltatás keretében működtetett gyógyszertár működtetőjére, valamint az állami vagy önkormányzati fenntartású egészségügyi szolgáltatónál egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személy (a  továbbiakban: egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személy) jogállására terjed ki.

törvény hatálya kizárólag – ide nem értve a  munkavállalói résztulajdont – az  állami és az  önkormányzati fenntartású egészségügyi szolgáltatóra, annak fenntartójára, az  egységes intézeti gyógyszertári szolgáltatás keretében működtetett gyógyszertár működtetőjére, valamint az állami vagy önkormányzati fenntartású egészségügyi szolgáltatónál egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személy (a  továbbiakban: egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személy) jogállására terjed ki.

az egységes intézeti gyógyszertári szolgáltatás keretében működtetett gyógyszertár főgyógyszerészének, szakgyógyszerészének, gyógyszerészének és szakdolgozójának egészségügyi szolgálati jogviszonya tekintetében az együttes munkáltatói jogkörgyakorlás eseteit és részletes szabályait.

Az egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló személy egészségügyi szolgálati jogviszonya az e törvény hatálya alá tartozó egészségügyi szolgáltató és a  Kjt. hatálya alá tartozó központi logisztikai szerv közötti áthelyezéssel is megszüntethető, ha az  őt foglalkoztató egészségügyi szolgáltató egyes ingatlanüzemeltetési feladatait a Kormány rendeletében kijelölt központi logisztikai szerv veszi át.

A törvény módosítás rendelkezik az egészségügyi szolgálati jogviszony keretén belül a végkielégítésről is.

A további részletszabályokat a törvény tartalmazza.