Dramatikus Szimuláció Kutatócsoport

 

A kutatócsoportunk által kifejlesztett szimulációs oktatási módszer, a DSBME (Drama and Simulation Based Medical Education) a széles körben használt SBME (Simulation Based Medical Education) realitásának növelését célozza. Az új módszer valósághűségének vizsgálatát Tobii szemmozgáskövető szemüveg segítségével mérjük – kiegészítve a kutatást NASA Task Load Index (NASA TLX) kérdőívvel és utólagos interjúkkal. A kutatás a DSBME, illetve az SBME Advanced Life Support (ALS) gyakorlatokon résztvevő hallgatói csoportok több aldimenzió mentén történő összemérésével valósul meg szimulációs helyzetekben.

A csapatvezető tekintetének követése Tobii szemmozgáskövető szemüveg segítségével a Szimulációs Tanszéki Csoportban fejlesztett DSBME szimulációs oktatási módszer alkalmazása közben

 

Együttműködő partnerek:

Semmelweis Egyetem AITK, Klinikai Szimulációs Tanszéki Csoport, Budapesti Műszaki Egyetem, Ergonómia és Pszichológia Tanszék, Szociológia- és Kommunikáció Tanszék

 

Kutatócsoport vezetői:

  1. Dr. Fritúz Gábor
  2. Dr. Blaskó Ágnes PhD

 

Kutatók:

Szabó Bálint

Pulay Márk

Geszten Dalma

Babicsné Horváth Mária

Dr. Kapui Réka

 

Elkészült TDK dolgozat:

Bulla Gréta Flóra: A nem-technikai készségek oktatásmódszertani integrációjának vizsgálata

A dráma- és szimulációalapú egészségügyi képzési módszer (DSBME) hatékonyságának vizsgálata

 

Publikációk:

Blaskó, Á., Komlós, K., Fritúz, G., & Gál, J. (2017). How to enhance psychological fidelity in simulation-based medical education. Medical Education51(11), 1179–1179. https://doi.org/10.1111/medu.13432Fritúz, 

G., Blaskó, Á., Kasos, K., Varga, K., Eke, C., & Gál, J. (2018). Comparision of psychological fidelity of drama and simulation based medical education (DSBME) and simulation based medical education (SBME) – A study design. Resuscitation130, e85. https://doi.org/10.1016/j.resuscitation.2018.07.175

Fritúz, G., Pulay, M. Á., Blaskó, Á., Szabó, B., Geszten, D., Babicsné-Horváth, M., Kapui, R., & Gál, J. (2020). Use of mobile eye-tracking glasses to measure the fidelity of simulation based medical education during ALS scenario teaching. Resuscitation155, S20. https://doi.org/10.1016/j.resuscitation.2020.08.065