Az általános tájékoztató (IV. emeleti osztályokra vonatkozó) letölthető ide kattintva | A részletes tájékoztató letölthető ide kattintva |
TÁJÉKOZTATÓ AZ ANESZTEZIOLÓGIAI ÉS INTENZÍV TERÁPIÁS KLINIKA KÖZPONTI INTENZÍV OSZTÁLYÁN GYÓGYKEZELT BETEGEK HOZZÁTARTOZÓI RÉSZÉRE
Tisztelt Hozzátartozók!
Teljes mértékben megértjük a hozzátartozóik iránt érzett aggodalmukat, és tiszteletben tartjuk a tájékoztatáshoz való jogukat. Annak érdekében, hogy munkatársaink minden figyelme és energiája a betegeink, az Önök hozzátartozói gyógyítására irányulhasson, tisztelettel kérjük Önöket, hogy az alábbi fontos tudnivalók betartásával segítsenek:
Telefonos tájékoztatás
Telefonos tájékoztatást orvosaink 13:00-14:00 óra között tudnak adni hozzátartozójával kapcsolatban (Keleti Intenzív Osztály: 06 1 459 1500 / 61993 m. / 61994 m. / 61995 m., Nyugati Intenzív Osztály: 06 1 459 1500 / 62170 m. / 62171 m). Ha ebben az időszakban telefonál, és az osztályokon dolgozó orvos az adott pillanatban nem vesz részt betegellátásban, telefonon tud tájékoztatást adni a beteg által megjelölt legközelebbi hozzátartozónak.
Kérjük, hogy egy betegről naponta legfeljebb egy alkalommal kizárólag a beteg által megjelölt (legközelebbi) hozzátartozója érdeklődjön (kérjük, hogy családon belül egyeztessenek a telefonos kapcsolattartóval).
Adatvédelmi okok miatt telefonon keresztül azonosítás nélkül semmiféle beteggel kapcsolatos konkrét információt nem adhatunk ki.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a tájékoztató orvoskollégára akár több vonal is várakozhat, illetve szükség lehet munkájára a betegellátásban, így türelmét kérjük. Ezen az időszakon kívül orvosaink teljes figyelmüket a betegek, így az Ön hozzátartozójának gyógyításának szentelik, és az idő nagy részében védőruhát kell viselniük – mindezek miatt nem tudják felvenni a telefont.
Kinek adható tájékoztatás az intézményben fekvő betegekről?
A jelen járványügyi helyzetre való tekintettel, bár korlátozottan, de lehetőség van telefonon tájékoztatást adni az egyes betegek állapotáról. A tájékoztatásra kijelölt hozzátartozót a beteg jelöli meg, a tájékoztatható hozzátartozó neve bekerül az orvosi dokumentációba. Amennyiben a beteg a tájékoztatható hozzátartozó kijelölésére állapota miatt nem képes, úgy – a legközelebbi hozzátartozó (együtt élő házastárs, gyermek, szülő, testvér) tájékoztatható. Kiskorú vagy korlátozottan cselekvőképes személy esetén elsősorban a törvényes képviselőt tájékoztatjuk. Emiatt kérjük, hogy betegünk állapota felől csak abban az esetben érdeklődjön, ha Ön a dokumentálhatóan igazolt, erre kijelölt hozzátartozó.
Tájékoztatást a kijelölt hozzátartozó részére kettős azonosítást követően tudunk adni (a beteg és a hozzátartozó TAJ-számát és születési évét kell megadni).
Milyen gyakran érdeklődhetek?
A nagy beteglétszámra és a védőfelszerelés használatával járó terhekre való tekintettel kérjük, hogy lehetőség szerint telefonon csak a megadott időpontban nagyon indokolt esetben érdeklődjék kollégáinktól.
Hogyan, mikor lehet beteget látogatni?
A Semmelweis Egyetem valamennyi klinikáján aktuálisan teljes látogatási tilalom van érvényben, mely alól felmentés csak kritikus állapotú beteg esetén adható, és csak a legközelebbi, illetve a beteg által kijelölt hozzátartozó számára, ennek részletes szabályait Házirendünk tartalmazza. Mindezek, valamint osztályunk járványügyi profilja miatt csak igen korlátozottan van lehetőség személyes látogatásra a következő időpontokban:
Hétfőn, csütörtökön és vasárnap 1700-1800 időszakban, mely időpontok a járványhelyzet függvényében a biztonságos betegellátás érdekében módosulhatnak, erről a telefonos tájékoztatás során érdeklődjék.
Az engedélyezett látogatók számára a szükséges védőfelszerelést Klinikánk biztosítja. A védőfelszerelés szakszerű használatáról oktatásban részesül a látogató, ennek tényét aláírásával is elismeri. A beteghez nem tudnak közvetlenül bemenni, nem tudnak vele közvetlenül beszélni, mivel csak a kórterem ajtajáig engedhetjük Önöket a jelentős fertőzésveszély és az egyidejűleg jelen lévő többi beteg ellátása, betegjogai miatt.
Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a védőfelszerelések miatt egy látogatás alkalmával, csak egy hozzátartozót tudunk beengedni, ezért, és a járványügyi helyzetre tekintettel kérjük, hogy a kórházba is csak egy hozzátartozó érkezzen. Amennyiben az utazáshoz ez nem oldható meg, úgy a többi hozzátartozó az épületen kívül szíveskedjen várakozni. Mindemellett kiemelten kérjük, hogy kontakt VAGY igazoltan koronavírussal fertőzött vagy bármilyen fertőző betegségben szenvedő személy –az egyéb járványügyi előírásokkal összhangban- ne jöjjön látogatóba, mert fokozottan veszélyezteti az ellátást végző szakembereket. (! kontakt az a személy, aki a fertőzöttel közeli kapcsolatban volt)
Lehet-e csomagot küldeni vagy hozni?
Kérjük, hogy hozzátartozójuk részére semmilyen csomagot ne küldjenek, és ne hozzanak. Az intenzív osztályon kezelt betegeknek a nyílt osztályon megszokott alapvető felszerelésekre (mint pl. hálóing, papucs, szemüveg, telefon, stb.) nincs szükségük, emellett pedig minden, a beteg ellátásához szükséges tisztasági felszerelést biztosítunk. A beteg áthelyezése előtt értesítjük Önöket, így a hozzátartozójuk részére összeállított csomagot már a fogadó intézetbe vihetik. Éber hozzátartozójuk részére levelet, fényképet, rajzot behozhatnak, ezeket kollégáink készséggel eljuttatják a betegeinknek.
Ha kérdésük van a levél tartalmi összeállításával kapcsolatban, vagy úgy érzik, Önöknek is támogatásra van szükségük, forduljanak bizalommal Klinikánk pszichológusához, Naszvadi Emmához a 06 20 670 1665 telefonszámon, H-K-Sz: 09:00-12:00 óra között.
Köszönjük, hogy együttműködésükkel segítik munkánkat!
Budapest, 2020. december 2.
Prof. Dr. Gál János | Dr. Élő Gábor |
klinikaigazgató | minőségbiztosítási igazgatóhelyettes |