Az Sclerosis Multiplex egy olyan neurodegeneratív, idegrendszeri megbetegedés, melynek következtében az egyének mozgásállapota esetenként ugyan eltérő gyorsasággal, de folyamatosan romlik. A progressziót megállítani természetesen nem tudjuk, de igyekszünk az adott állapotot minél tovább fenntartani, a romló tendenciát lassítani.
A progrediálás ellenére nem mondunk le a fejlesztés lehetőségéről. Célunk, hogy megtanítsuk azokat a mozgásformákat, mozdulatsorokat, megoldásokat, amelyekkel pácienseink minél tovább önellátóak, munkaképesek, teljes életet élő emberek maradhassanak.
A konduktív pedagógia a tanulási képességekre alapoz.
Egy megváltozott életben új szokásokat, napirendet, életritmust kell kialakítani. Alkalmazkodni kell a progresszió által folyton változó állapothoz, meg kell tanulni, hogy ebben a helyzetben is a legtöbbet hozzák ki magukból, lehetőségeikből. Ezért mindig az adott tünetekből indulunk ki, minden csoportunk programja kiterjed a sérülés által okozott összes funkciózavar rehabilitációjára. A 2 órás komplex program összeállításakor természetesen figyelembe vesszük az S.M. olyan speciális sajátosságait is, mint például a fáradékonyság, ezért a foglalkozások során egyensúlyt teremtünk a terhelés és az aktív pihenés között.
Az emberek többsége reálisan látja állapotát, olyan célokat tűz ki maga elé, amelyeket kitartó munkával képes megvalósítani és mi ezekben igyekszünk pácienseinket maximálisa támogatni. De a program csak akkor teljes, ha kihat a nap minden szakaszára, az egyén egész életére. Ezért fontos, hogy tudatosan alkalmazzák az foglalkozások alkalmával megtanultakat, mert azok nem csupán mozdulatsorok, hanem hasznos cselekvésekké összerakható panelek.