A Semmelweis Egyetem Tudományos Diákköri Konferenciájának (SE TDK konferencia) Konduktív pedagógia és neveléstan szekciójára került sor 2024. február 7-én a Nagyvárad téri Elméleti Tömbben. A szekció, amelynek munkálatait online is lehetett követni, egyben a Pető András Kar tavaszi tudományos üléssorozatának első eseménye volt.

A rendezvény keretében öt hallgató mutatta be tudományos diákköri munkájának eredményeit. Bátorfi Júlia és Gazdag Flóra IV. éves hallgatók a konduktori szakmára és a konduktorképzésre vonatkozó hallgatói nézeteket vizsgálták Túri Ibolya főiskolai docens, a PAK tudományos dékánhelyettese irányításával. Bátorfi Júlia a hallgatók konduktorképzésről és jövőképről alkotott nézeteit vizsgáló kutatását mutatta be, Gazdag Flóra pedig azt vizsgálta, hogyan látják a gyakorló és a leendő konduktorok saját kompetenciáikat az autizmus spektrumzavar tekintetében. Surányi Sára IV. éves hallgató dr. Pintér Henriett főiskolai docens tudományos irányításával vett részt a nyelvfeldogozási zavarokkal küzdő atipikusan fejlődő gyermekek hallás utáni szövegértésének tesztelésében, a konferencia keretében pedig az előkészületi munkálatok eredményeit mutatta be. Balázs Zsuzsa, a PAK kihelyezett illyefalvi képzésének IV. éves hallgatója az élettörténet-interjú módszerével kutatta, milyen pozitív változásokat indíthat el egy család életében a sérült gyermek érkezése; témavezetője Valentné dr. Albert Éva Mária főiskolai adjunktus. Matányi Rita II. éves hallgató Hollósy Helga oktató irányításával frissen elkezdett, a szülői vezetési modell összehasonlító vizsgálatán alapuló kutatásának kezdő lépéseit osztotta meg a szekció közönségével.

Galéria

11kép
Bátorfi Júlia
A szekció I. díját Bátorfi Júlia IV. éves hallgató nyerte el, őt a zsűri a 2025-ös OTDK-n való részvételre is jelölte. II. díjban részesült Surányi Sára IV. éves hallgató, akinek a 2025-ös OTDK-n való részvételére a zsűri szintén javaslatot tett, a szekció III. díját pedig Gazdag Flóra IV. éves hallgató nyerte el.

Gratulálunk a résztvevőnek és a díjazottaknak, és köszönjük mind a hallgatók, mind az oktatók színvonalas tudományos munkáját!