Nemrégiben rendezték meg a Semmelweis Egyetem Pető András Kar Pedagógiai Intézetének, valamint a kar utazó-konduktori munkaközösségének közös szakmai találkozóját – immár hatodik alkalommal – Székesfehérvárott több helyszínen. A szakmai nap témája Kórkép kaleidoszkóp, a különleges kórképek ellátása sorozat keretében a kevert specifikus fejlődési zavarok (BNO F83) konduktív pedagógiai ellátása volt.

A rendezvény kezdetén Mészárosné Török Zsuzsanna EGYMi intézményvezető és Makk Ádám PAK EKPMI intézményvezető köszöntötték a résztvevőket a Rákóczi Óvodában, ahol 30 éve konduktor közreműködésével indult el az óvodai integráció Székesfehérváron.

A köszöntőket követően, az Arany János EGYMI utazó konduktora, Nyiriné Godó Andrea bemutató habilitációs foglalkozásán a rendezvénybe szakmai partnerként bekapcsolódó Rákóczi Utcai Óvoda 6 éves, sajátos nevelési igényű, kevert specifikus fejlődési zavarral küzdő gyermek fejlesztését tekinthették meg a résztvevők. A továbbiakban Mernyeiné Tőke Gyöngyi gyógypedagógus szakértői bizottsági tapasztalatait osztotta meg a kevert specifikus fejlődési zavarok diagnosztikájának nehézségeiről és a fejlesztés irányairól tartott előadásában.

A Kórkép Kaleidoszkóp programrészben felkért konduktorok, Perge Krisztina, az SE Pető András EKPMI utazó-konduktori intézményegység vezetője, valamint Kocsis Laura, Balogh Adrienn utazókonduktorok esetbemutatásai nyomán az egybegyűltek átfogó képet kaphattak arról, hogyan adaptálható a konduktív pedagógia módszertana a különböző életkorú, kevert specifikus fejlődési zavar diagnózisú gyermekek, tanulók fejlesztés során.  Eredményeket, nehézségeket, szakmai javaslatokat fogalmaztak meg a résztvevő konduktorok a bemutatott esetek és fejlesztési tapasztalatok alapján.

Mátyásiné Kiss Ágnes, a SE Pető András Pedagógiai intézetének igazgatója programzáró összegzésében a szakmai napot eredményesnek ítélte, megállapítva, hogy a konduktív pedagógia adaptációja sikeres az integrációt segítő utazó konduktív ellátásban. Kiemelte az együttműködés, párbeszéd fontosságát az egyes szakterületek szakemberei között a kiemelt figyelmet igénylő gyermekért végzett munka hatékonyságának növelésében.

A szervezők fontosnak tarják, hogy az anyaintézmény tematikus szakmai találkozók szervezésével hozzájáruljon a hazai konduktív nevelési rendszer folyamatos bővüléséhez, minőségének emeléséhez.

Mátyásiné Kiss Ágnes