Feketéné dr. Szabó Éva, stratégiai és fejlesztési rektorhelyettes

Születési hely, idő: 
Tapolca, 1964. május 7.

Felsőfokú tanulmányok:

  • ELTE Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Doktori Iskola (1998 –  2005)
  • ELTE Bölcsészettudományi Kar, pedagógia szakos előadó (1987 –  1990)
  • MPANNI, konduktor szak (1982 –  1986)

Szakmai előmenetel:

2020 –   Stratégiai és fejlesztési rektorhelyettes
2017 –   Általános dékánhelyettes (PAK)
2017 –   Konduktív Pedagógiai Központ igazgatója (PAK)
2014 –  2017 Általános rektorhelyettes (PAF)
2012 – 2014 Oktatási rektorhelyettes (MPANNI)
2011 –  főiskolai tanár (MPANNI)
2010 – 2012 Mb. ált. és oktatási rektorhelyettes (MPANNI)
2008 – Konduktív Pedagógiai Intézet igazgatója (MPANNI)
2008 – Szakfelelős (tanító szak) (MPANNI)
2006 –  2011

Főiskolai docens (Konduktív pedagógiai Tanszék) (MPANNI)

2000 –  2006

Főiskolai adjunktus (Konduktív Pedagógiai Tanszék) (MPANNI)

1995 –  2000

Főiskolai tanársegéd (Konduktív Pedagógiai Tanszék) (MPANNI)

1986 –  1992

Konduktor (MPANNI)

1982 –  1986

Konduktor gyakornok, konduktor jelölt (MPANNI)

 

Oktatói tevékenységek:

Oktatott tantárgyak:

  • Motoros diszfunkciók (I. évfolyam)
  • A kommunikáció fejlesztése (III. évfolyam tanító és óvoda szakirány)
  • Folyamatos szakmai gyakorlat (tanító és óvoda szakirány)
  • Tanítási gyakorlat (tanító szakirány)

Szabadon választott tantárgyak:

  • Az integráció gyakorlata
  • Filmfeldolgozások neurológiai kórképek esetében
  • Esetelemzések (pedagógiai esetelemzések)
  • Segédeszközök

Oktatási, oktatás-fejlesztési, kutatási feladatok:

  • A konduktív pedagógia elméleti tárgyai tartalmi megújításának ösztönzése, oktatásának fejlesztése
  • Szakmai protokollok fejlesztése
  • Publikációs tevékenység támogatása, koordinálása, feltételek, körülmények biztosítása
  • A folyamatos szakmai gyakorlat alakítása, megújítása, monitorozás a gyakorlatban részt vevő oktatók, konduktorok, bizottságok, hallgatók bevonásával
  • Folyamatos kapcsolattartás a konduktív nevelést megvalósító konduktorok széles körével (csoportvezetők, gyakorlatvezetők, módszertani csoportvezetők stb.)
  • A konduktív nevelési gyakorlattal kapcsolatos kutatások ösztönzése, ennek érdekében együttműködés a kar minden oktatójával, minden egységével. Részvétel a K+F projektek szakmai anyagának kidolgozásában, illetve szaktanácsadás, szakértés a szakmai anyagok tekintetében
  • Szakfelelősként, intézetigazgatóként, évfolyamfelelősként a konduktor alapszak tantárgyainak, ill. gyakorlatainak folyamatos monitorozása, a változtatási, fejlesztési javaslatok összehangolása
  • Terminológiai egyeztetés a társszakmákkal, intézményen belül és kívül
  • A konduktor MA követelményrendszerének, tudástartalmának, tananyag kidolgozásának ösztönzése, biztosítása
  • Az órarend elkészítésének felügyelete, prioritások biztosítása
  • A harmadik specializáció szakmai tartalma és tananyaga kidolgozásának támogatása, részvétel a tananyag-fejlesztő tevékenységben
  • Képzési és kimeneti követelmények kidolgozása (harmadik specializáció MA)
  • A hallgató általi oktatói értékelés szempontjainak kidolgozása, az értékelés kivitelezésének folyamatos támogatása

Nemzetközi képzésben, továbbképzésben végzett oktatói tevékenységek:

  • Gyakorlatvezetői és szaktanácsadói feladatok: Málta, Belgium, Németország, Spanyolország, Egyiptom, Egyesült Királyság, Brazília, Kína
  • Külföldi oktatási feladatok: Belgium, Izrael, Spanyolország, USA

Tudományos tevékenység:

  • Orthopéd műtétek előfordulása cerebrálparetikus gyermekek körében (összehasonlító vizsgálat)
  • A grafomotoros képességek jelentősége az integráló nevelésben
  • Orthopéd műtétek előfordulása cerebrálparetikus gyermekek körében
  • A hallgatók általi oktatói értékelés szempontjainak kidolgozása
  • Módszertani film készítése: A cerebrálparetikus gyermekek íróeszköz-használata
  • A komduktor hallgatók felkészítése a cerebrálparetikus gyermekek sikeres intgráló nevelésére
  • Grafomotoros fejlesztés lehetőségei (tananyag-fejlesztés)
  • Grafomotoros fejlesztés lehetőségei cerebrálparetikus gyermekek esetében a konduktív nevelés eszközeivel
  • Kutatási téma: Integrációs nevelési gyakorlat
  • Módszertani/bemutató film: Cerebrálparetikus gyermekek tünetei

Pályázati tevékenység:

  • Apertus pályázat távoktatási tananyag kidolgozása (Pető Feladattár szerkesztése, Képes konduktív nevelési szótár elkészítése)
  • HEFOP 2.1.2.: A sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésének támogatása intézményi együttműködés keretében a közoktatás területén (elméleti és gyakorlati tantárgyelemek kidolgozása)
  • HEFOP 3.3.1.: A felsőoktatás tartalmi és szerkezeti fejlesztése (tantárgyi programok készítője)
  • Grundtvig pályázat (MPANNI részéről szakmai tanácsadó)
  • Leonardo pályázat (MPANNI állandó képviselője öt résztvevős európai pályázat keretében a konduktív nevelés minőségi sztenderdjeinek kidolgozására folyamatos egyeztetés mentén)
  • TÁMOP 5.4.4. Szociális képzések fejlesztése, szakemberek képzése, továbbképzése (részvétel)
  • Comenius program: Evidence-based conductive practice (szakértő az MPANNI/ PAF képviseletében)

Nyelvismeret:

  • Angol középfokú nyelvvizsga
  • Német lektorátusi vizsga

Részvétel belső bizottságok munkájában, közéleti feladatok

  • Diákjóléti Bizottság tagja
  • Film-stratégiai Bizottság elnöke
  • Gyakorlati Képzési Bizottság tagja
  • Fegyelmi Bizottság tagja
  • Tudományos Bizottság tagja
  • Minőségfejlesztési Munkacsoport (vezető)
  • Szenátusi tagság (oktatói képviselet)
  • Konduktor MA képzés előkészítő munkacsoport vezetője
  • Évfolyamfelelős (III. évfolyam)

Szakmai társasági tagság

  • A Konduktív Pedagógiai Rendszer Nemzetközi Pető András Társasága (elnök)
  • Európai Konduktorok Egyesülete (ECA, alelnök)
  • Magyar Pedagógiai Társaság (Konduktív Pedagógiai Szekció elnöke)
  • Országos Rehabilitációs Társaság
  • Magyar Konduktorok Egyesülete
  • Tanító- és Óvóképző Dékáni Kollégium (tag)

Szakmai elismerések

2006 Az év konduktor oktatója
2005 Konduktív Nevelésért Érdemrend
1997 Főigazgatói Dicséret
1989 Miniszteri Dicséret

 

 

← Vissza a vezető tisztségviselőkhöz…