A Jogi és Igazgatási Főigazgatóság általános bemutatása
A Jogi és Igazgatási Főigazgatóság (a továbbiakban: JIF) a Kancellár közvetlen irányítása mellett ellátja az Egyetem általános jogi (szabályozási, szerződéskötési, jogi képviseleti és egyéb jogi) és igazgatási feladatait szervezi, irányítja és felügyeli a Semmelweis Egyetem adatvédelmi és betegjogi tevékenységét.
A felsoroltakon túl a JIF feladata a belső kontrollrendszer szervezeti szintű feladatainak, a szervezeti integritást sértő események kezelésének, az integrált kockázatfelmérésnek, az összeférhetetlenségi vizsgálatokhoz és a belső visszaélés-bejelentési feladatokhoz kapcsolódó tevékenységeknek, valamint az esélyegyenlőség megvalósulásának az egyetemi szintű koordinációja, az érintett szervezeti egységek vonatkozó tevékenységének a gyakorlati támogatása.
A JIF kiemelten fontosnak tartja, hogy az egyetemi tevékenységek a hatályos előírások betartásával történjenek, ezért a szervezeti egységekkel olyan kapcsolat kialakítására törekszünk, ami ezt a napi működés szintjén is hatékonyan támogatja.
A feladatkörünkbe tartozó kérdésekben minden esetben széles körű konzultációs lehetőséget biztosítunk a hozzánk forduló szervezeti egységek vezetői és munkatársai számára egyaránt a jó gyakorlatok biztosítására és az esetleges hibák bekövetkezésének megelőzésére.
A JIF honlapján a főigazgatósági munkatársak elérhetőségein túl az egyetemi működés kiemelt dokumentumai, információi is elérhetők: alapító okirat, organogram, SZMSZ, szabályzatok, utasítások, tájékoztatók, valamint a JIF News hírlevél, ami a legfontosabb változásokról, aktualitásokról tájékoztatja az Egyetem polgárait. Ugyanitt érhetők el az Egyetem testületei által hozott határozatok, így a Szenátus határozatai is.
https://semmelweis.hu/jogigfoig/
A JIF és a szervezeti egységeinek feladat- és hatáskörét a Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza:
https://semmelweis.hu/jogigfoig/files/2024/02/SZMSZ_SZMR_I_KONYV_I_1_RESZ_Altalanos_szervezeti_es_mukodesi_rendelkezese_hatalyos_20240201.pdf – (63. §-66. §)
A Jogi és Igazgatási Főigazgatóság elérhetőségei:
főigazgató: |
Dr. Kovács Zsolt |
a Főigazgatóság elektronikus levélcíme: |
|
a Főigazgatóság telefonszáma: |
06-1/459-1500/62709 |
a Főigazgatóság címe: |
1085 Budapest, Baross utca 52. |
Titkársági munkatársak: |
Szentgróti Anita |
|
Tóth Mária |
A megfelelőségi és az esélyegyenlőségi szakterületek szakértői:
compliance szakértő – belső kontrollrendszerrel, egyetemi működéssel kapcsolatos általános kérdések |
Ágh Ágnes +36208258419 |
esélyegyenlőségi koordinátor |
Horváth Balázs +36208258426 |
A JIF hatáskörébe tartozó feladatokat a következő struktúrába rendezve mutatjuk be annak érdekében, hogy az egyes szakterületek tekintetében felmerülő esetleges kérdések megválaszolásához iránymutatást adjanak. Természetes jelen összefoglaló az egyes szakterületekre vonatkozó alapvető információkat tartalmazza, azonban mindegyik esetben a honlapon, vagy személyesen elérhető további kapcsolatokat is feltüntetjük.
Szerződésekkel kapcsolatos jogi feladatok
a) szerződések jogi vizsgálata, jogi ellenjegyzése
A Szerződéskötési szabályzat (https://semmelweis.hu/jogigfoig/dokumentumtar/szabalyzattar/szerzodeskotes-rendjerol-szolo-szabalyzat/) határozza meg, mikor kötelező szerződést kötni az adott jogügylet tekintetében, valamint felsorolja, mikor kötelező a szerződéstervezet jogi megfelelőség vizsgálata/jogi ellenjegyzése, mik a szerződések kötelező formai és tartalmi elemeit.
Első körben meg kell vizsgálni, hogy szükséges-e a szerződéskötés, ha igen a szerződéstervezet jogi megfelelőség vizsgálata szükséges-e, amennyiben igen, a JIF vagy a Beszerzési Igazgatóság (a továbbiakban: BI) hatáskörébe tartozik-e. Előfordulhat, hogy az adott jogügylet komplex volta indokolja, hogy a Semmelweis Egyetem más szervezeti egységei is bevonásra kerüljenek a szerződéskötés folyamatba. Amennyiben ezen kérdésekre adott válaszok nem egyértelműek, kérjük, forduljon bizalommal a Polgári és Gazdasági Jogi Igazgatóság vagy az Egészségügyi és Oktatási Jogi Igazgatóság munkatársaihoz.
A szerződések jogi vizsgálata
Jogi vizsgálathoz kötöttek a nettó kétmillió forintot elérő kiadással járó szerződések, továbbá értékhatártól függetlenül azok a szerződések, amelyek esetében a rektor és/vagy a kancellár a kötelezettségvállaló.
Jogi vizsgálathoz és jogi ellenjegyzéshez kötöttek a nettó nyolc millió Ft-ot elérő kiadással járó szerződések, a nettó nyolc millió Ft-ot elérő bevétellel járó szerződések, továbbá értékhatártól függetlenül azok a szerződések, amelyek esetében a rektor és/vagy a kancellár a kötelezettségvállaló.
A beszerzési eljárások eredményeként megkötésre kerülő szerződések tekintetében a szerződések megfelelőségi vizsgálata, jogi megfelelőség vizsgálata és jogi ellenjegyzése a Beszerzési Igazgatóság (a továbbiakban: BI) hatáskörébe tartozik, amelyeket a szerzodes.beszerzes@semmelweis-univ.hu e-mail címre kell megküldeni.
A szerződések jogi ellenjegyzése
A jogi vizsgálatot követően a JIF/BI mérlegelési jogkörében eljárva jogi szignóval vagy ellenjegyzéssel, illetve jogfenntartó záradékkal vagy jogfenntartói nyilatkozattal látja el a megküldött szerződés tervezetet.
Jogi szignó vagy jogi ellenjegyzés akkor adható, ha a szerződés tervezet tartalmazza a szakmai előkészítő szignóját, átesett a Szerződéskötési szabályzat által előírt megfelelőségi vizsgálatokon és az azok során tett javaslatok, észrevételek a tervezetben maradéktalanul átvezetésre, illetőleg figyelembe vételre kerültek, abban foglalt rendelkezések nem ütköznek jogszabályba, közjogi szervezetszabályozó eszköz, valamint egyetemi szabályzat előírásába, elnevezése megfelelő, a vonatkozó jogszabály, valamint belső egyetemi szabályzat által előírt, vagy a szerződés által megkövetelt igazolások/mellékletek hiánytalanul rendelkezésre állnak, a kötelezően előírt tartalmi elemeket tartalmazza, abban aláíróként megjelölt személy rendelkezik aláírási jogosultsággal és tartalmazza a nyilatkozatot arról, hogy a szerződő partner nem áll csődeljárás, felszámolás vagy végelszámolás hatálya alatt.
Amennyiben a JIF/BI úgy ítéli meg, hogy a szerződés aláírása jogi szempontból nem szolgálja megfelelően az egyetemi érdekek, igények maradéktalan érvényesítését, úgy jogi megfelelőség igazolása nélkül jogosult visszaküldeni a tervezetet a szerződéskötést kezdeményező szervezeti egység részére.
Jogi vizsgálathoz és jogi ellenjegyzéshez nem kötött esetek:
Jogi vizsgálathoz, valamint jogi ellenjegyzéshez nem kötöttek azok a szerződéstervezetek, melyek a JIF által közzétett mintaszerződés
(https://semmelweis.hu/jogigfoig/szerzodestar/mintaszerzodesek/) alapján készültek. A mintaszerződéseket kizárólag a Szerződéskezelő rendszer program keretében lehet kitölteni, amely az alábbi oldalon keresztül érhető el: Szerződéskezelő (semmelweis.hu) A Szerződéskezelő rendszerben közzétett mintaszerződések alkalmazása során nincsen szükség külön jogi megfelelőségi vizsgáltra, illetve jogi ellenjegyzési eljárásra sem.
Jogi vizsgálathoz és jogi ellenjegyzéshez nem kötöttek a kutatás-fejlesztési és innovációs szakterületet érintő azon hazai, európai uniós vagy nemzetközi forrás folyósítását biztosító vagy KFI együttműködést lehetővé tevő azon szerződések és megállapodások, amelyek esetében a szerződéses feltételeket a támogató szervezet vagy egyéb szerződő partner kötelezően alkalmazandóként határoz meg.
A mintaszerződések jogi szempontból megfelelőek, azoknak csak pénzügyi szempontú megfelelőség vizsgálata történik. Az előkészítő szervezeti egység vezetőjének feladata az aláírt szerződésnek a szerződések nyilvántartásába történő megküldése, amely szintén a szerzodestar@semmelweis.hu e-mail címre történik.
-
- polgári és gazdasági jogi szakterület:
A polgári és gazdasági jogi szakterület munkatársai elsődlegesen az általános polgári, kötelmi jogi feladatellátás keretében a vagyongazdálkodás körébe eső szerződéseket (vagyonjuttatási, bérleti, használati szerződések), a kutatásfejlesztési, innovációs tevékenységhez kapcsolódó megállapodásokat, valamint az Egyetem tulajdonában lévő gazdasági társaságokkal kapcsolatos jogi előkészítő feladatokat látják el.
A polgári és gazdasági jogi szakterületen dolgozó munkatársak:
-
-
- Farkas Gábor igazgató, kamarai jogtanácsos 20/825-9980
- Sümegi Dávid kamarai jogtanácsos 20/670-1368
- Kómár Béla kamarai jogtanácsos 20/670-1929
- Horváth Eszter jogi szakértő, 20/666-3638
- Somlyay Tímea jogi szakértő, 20/825-8399
- Nagy András vagyonkezelési szakértő, 30/016-4321
-
-
- egészségügyi és oktatási jogi szakterület:
Az egészségügyi és oktatási jogi szakterület munkatársai ellátják az oktatási, valamint az egészségügyi tevékenység végzésével összefüggő jogi ügyek kezelését, valamint kapcsolódó szerződéseket, a hallgatók ügyeivel, valamint az egészségügyi szolgáltatások nyújtásával kapcsolatos szerződések vizsgálatát.
Az egészségügyi és oktatási jogi szakterületen dolgozó munkatársak:
-
-
- Török Levente igazgató, kamarai jogtanácsos 20/825-0316
- Podzimek Zsuzsanna kamarai jogtanácsos, 20/532-0912
- Tátrai Orsolya jogi szakértő, 20/666-3920
- Várnai Tímea jogi szakértő, 20/825-9828
-
A szerződés véleményezésének és szignálásának, valamint a nyilvántartásba vételének folyamata (mind a polgári és gazdasági, mind az egészségügyi és oktatási jogi szakterületen):
A szerződés tervezetet a JIF hatáskörébe tartozó szerződések esetén iktatva a jog@semmelweis.hu e-mail címre kell megküldeni, csatolva a szerződéstervezetet és a tervezet előkészítéséhez szükséges releváns információkat, szakmai tartalmat word formátumban, valamint annak mellékletét (a hiánytalanul kitöltött BML-t, ha szükséges).
A JIF, amennyiben a jogi vizsgálathoz szükséges melléklet hiánytalanul kitöltve megküldésre került, az abban feltüntetett adatok alapján a szerződés tervezetet, ha az mintaszerződés alapján készült, 5 munkanapon belül vizsgálja meg, egyéb esetben 8 munkanapon belül véleményezi.
A JIF jogi vizsgálatot csak olyan – szerkeszthető formátumban küldött – szerződéstervezet esetén végez, amelyet egyik fél sem írt még alá.
A szerződésmódosítás esetében hasonlóan kell eljárni.
A JIF főigazgatója minden szerződéstervezet véleményezése során kijelöli a JIF-en belüli ügyintézőt, akinek személye a Poszeidon programban rögzítésre kerül, illetőleg a JIF Titkársága (06-1/459-1500/62709) tud felvilágosítással szolgálni az ügyintéző személyéről, így a jogi véleményezéssel kapcsolatos kérdésekkel közvetlenül az ügyintézőhöz lehet fordulni. A jogi véleményezést követően a JIF pénzügyi véleményezésre küldi meg a
Gazdasági Főigazgatóság részére a szerződés tervezetet és a szakmai előkészítő szervezeti egység a jogi és pénzügyi véleményezéssel ellátott tervezetet kapja vissza.
A jogi véleményezést követően a szerződő partnerrel történő egyeztetést a szakmai előkészítésért felelős szervezeti egység végzi. A szerződő felek által elfogadott szerződés tervezetet aláíratásra, szakmai szignóval ellátva a szakmai előkészítésért felelős szervezeti egység indítja el.
b) mintaszerződések és szerződéskezelő rendszer használatának rövid ismertetése
A JIF hatáskörébe tartozó szerződéskötés folyamatok szempontjából két lehetséges szerződéskötési módszer alkalmazható:
-
- Ha a partner elfogadja a JIF által a honlapján közzétett vagy a Szerződéskezelő Rendszerben generálható mintaszerződést, úgy a szerződés rendszerben történő generálását követően jogi megfelelőségi vizsgálat és jogi ellenjegyzés nélkül elindítható az aláírási folyamat.
- Amennyiben a JIF által közzétett mintaszerződés nem megfelelő, úgy egyedi szerződéskötési eljárást kell indítani a tájékoztató általános részében leírt rendben.
A szerződéskötési folyamat megkönnyítése érdekében a JIF mintaszerződéseket tesz közzé, melyek a leggyakrabban előforduló szerződéstípusok tekintetében biztosítják a szerződéskötéssel járó adminisztratív feladatok csökkentését.
E dokumentumok jogi szempontból megfelelőnek tekinthetők, így módosítás nélküli használatuk esetén nincs szükség jogi vizsgálatra és ellenjegyzésre. A szövegezésüktől való bárminemű eltérés esetén azonban a szerződéstípusra feladat és hatáskörrel rendelkező szervezeti egység jóváhagyása szükséges, amennyiben a szerződés a Szerződéskötési szabályzat vagy más belső szabályzat alapján értékhatára vagy tartalma miatt jogi vizsgálathoz kötött.
A mintaszerződések egyik elérési útja a JIF szerződéskötéssel foglalkozó honlapja, ahová korlátozottan szerkeszthető word-formátumban kerültek feltöltésre. A közzétett mintaszerződések célja, hogy az egyetem munkatársai és szerződéses partnereik megismerhessék a mintaszerződések tartalmát, illetve a szerkesztő pontjai tekintetében az adott jogviszonyhoz igazítsák. A konkrét jogviszonyra vonatkozó adatok (pl. a felek adatai, ellenérték, stb.) makrókban tüntethetők fel. A szöveg ezen túlmenően nem szerkeszthető. Amennyiben a mintában foglalt valamely feltétel a felek számára nem megfelelő, a módosítás a JIF központi e-mail címén (jog@semmelweis.hu) keresztül kezdeményezhető. A megkeresés alapján a JIF munkatársa megvizsgálja, hogy a kért módosítás jogi szempontból elfogadható-e, illetve alternatív javalatot tesz a szövegezésre. Hangsúlyozandó, hogy ebben az esetben nem a minta általános érvényű megváltoztatására kerül sor, hanem a JIF a szerződést ún. egyedi szerződésként kezeli.
A mintaszerződések megkötésének, illetve egyedi esetben történő módosításának másik fóruma a Szerződéskezelő Rendszer. A JIF hosszútávú célja, hogy a mintaszerződések megkötése a word fájlok használata helyett mindinkább ezen a felületen történjen. A mintaszerződések kapcsán fentebb leírt feltételek a Szerződéskezelő Rendszer használata során is irányadók, a speciális felületből következő, értelemszerű eltérésekkel. A szövegezés módosítása is a rendszeren keresztül kezdeményezhető; a JIF nem e-mailben, hanem a Szerződéskezelő Rendszer felületén kapja meg az ún. folyamatmódosítási igényt. Az igény elbírálása is a felületen keresztül történik.
A Szerződéskezelő Rendszerhez kapcsolódó hozzáférési és oktatási lehetőségekről bővebben innen tájékozódhat: hozzáférés a szerződéskezelő rendszerhez és oktatásra jelentkezés
Mintaszerződések közzétételi/módosítási igénye:
Amennyiben egy vagy jelentős számban, vagy jelentőséggel bíró rendszeresen előforduló szerződési igény merül fel, amire nem került sor még mintaszerződés létrehozásra, vagy egy meglévő mintaszerződés módosítására lenne szükség, a jog@semmelweis.hu elérhetőségre tett megkereséssel kezdeményezhető az új vagy módosított mintaszerződés kiadása. Ebben az eljárásban az érintett szervezeti egységekkel együttműködve dolgozza ki a JIF az új mintaszerződést és teszi közzé honlapján, illetve a Szerződéskezelő Rendszerben.
Kapcsolattartók:
Szerződéskezelő rendszer használata és hiba bejelentés: Greff András kiemelt projektmenedzser, 20/666-3917
Mintaszerződés szakmai tartalma és mintaszerződési igény esetén: Dr. Farkas Gábor igazgató, kamarai jogtanácsos 20/825-9980
Peres, panaszos és követeléskezelési ügyek kezelése
A JIF részeként (szervezeti egységeként) működik a Perképviseleti Igazgatóság. Feladatkörében az Egyetemet érintő polgári jogi, büntetőjogi, munkajogi közigazgatási jogi ügyekben elsődlegesen perképviseleti és permegelőző tevékenységet lát el az alábbiak szerint:
1. Peres eljárások
Polgári jogi, büntetőjogi, munkajogi közigazgatási az ügyhöz kapcsolódó beadványokat (pl.: keresetlevél, viszont kereset, fellebbezés) és érdemi eljárási cselekményeket (bizonyítási indítvány) készít elő, hatóságok előtti eljárásban az Egyetemet képviseli.
Egyes ügyek komplexitására tekintettel az Egyetemmel szerződéses jogviszonyban álló ügyvédi irodával egyeztet, kapcsolatot tart.
Az egészségügyi tevékenységgel összefüggő kártérítési ügyekben a feladat- és hatáskörrel rendelkező egyetemi szakértői testülettel konzultál.
2. A permegelőző eljárások
a) Betegdokumentációk kikérése esetén, ha azt az ügyvéd, vagy hatósági-, bíróság, vagy büntető eljárásokban (csak az egészségügyi ellátás miatti foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés címén) nyújtják be, akkor azokat jogilag segíti, a klinikákat megkeresi a betegdokumentáció összekészítése érdekében, az Adatvédelmi és Betegjogi Központtól (a továbbiakban: ABK) a dokumentáció kiadhatóságáról az engedélyt megkéri, tartja az ügyvédekkel, az érintett hatóságokkal a kapcsolatot, belső szakmai vélemény kérésével felkészül az esetleges bírósági eljárásokra.
b) A panaszok – elsődlegesen az egészségügyi ellátás – belső kivizsgálását és a válaszadásokat jogilag támogatja.
c) A bármely jogalapból benyújtott kárigények kivizsgálását és a vezetői döntést jogilag támogatja, a válaszokat, egyezségi megállapodásokat elkészíti. A biztosítotti események kapcsán az Egyetem felé benyújtott igényből származó dokumentációt teljeskörűen összeállítja, jogilag véleményezi, majd továbbítja a biztosító felé.
d) A foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetési ügyekben induló bűntető eljárásokban az egyetemi polgárok számára „tanút segítő ügyvédi támogatást” nyújt.
e) Munkahelyi balesetből származó igények elbírálása során az elkészült dokumentációt véleményezi, a biztosító felé történő bejelentéseket, illetve az ebből eredő követelések, kárigények jogi rendezését biztosítja a Biztonságtechnikai Igazgatósággal egyeztetve. A Foglalkozás-egészségügyi Szolgálattal, az érintett szervezeti egységgel és a munkavállalóval egyeztet és esetenként egyezségi megállapodást köt.
f) Munkajogi ügyekben az Emberierőforrás-gazdálkodási Főigazgatósággal együttműködve munkajogi intézkedést igénylő esetekben személyes támogatást nyújt a szervezeti egység részére (írásbeli figyelmeztetések, közös megegyezésen alapuló munkaviszony megszüntetés, felmondások elkészítése).
3. Követeléskezelési tevékenység során az Egyetem jogszerű fizetési igényéből származó követelések – így különösen hallgatói, foglalkoztatotti, valamint értékesítési, szolgáltatási tevékenységek – behajtása a feladata, ennek során fizetési felszólítás küld, fizetési meghagyást indít, végrehajtási, felszámolási eljárást kezdeményez, egyezségi megállapodásokat köt. Mindezek során az Egyetem teljeskörű képviseletét ellátja.
Az Egyetemmel szemben indított követeléskezelési eljárások során jogi támogatást nyújt, kizárólagos koordinációs és képviseleti feladatokat lát el.
4. Eseti jelleggel egyéb feladatokban különösen belső szabályozók, iratminták, ügyrendek, új eljárások kialakítása, vagy meglévő eljárási szabályok véleményezésében (munkaügyi, hallgatói) működi közre, igény esetén ezek gyakorlati használatában nyújt segítséget.
A felsorolt feladatok tekintetében folyamatosan kapcsolatot tart az Egyetem szervezeti egységeivel, peres és peren kívüli feladatainak ellátása érdekében megjelölt határidővel adatokat, dokumentumokat, szakmai állásfoglalásokat jogosult bekérni, e tekintetben a szervezeti egységeknek együttműködési kötelezettsége van.
A Perképviseleti Igazgatóság vezetője: Dr. Skaliczky Andrea igazgató, kamarai jogtanácsos 20/390-2261
Az Igazgatóság feladat- és hatáskörébe tartozó feladatok tekintetében tájékoztatás kérhető:
Dvorcsák-Futó Lívia jogi asszisztens, elérhetősége: perjog@semmelweis.hu
Klinikai kutatási szerződések intézése
A klinikai kutatások jogi támogatását önálló – a JIF-en belül – működő igazgatóság, a klinikai kutatási jogi feladatokért felelős jogi-menedzser igazgatóság látja el.
Az Igazgatóság feladata: a klinikai kutatásokkal kapcsolatos jogi tanácsadás, szerződéskötési folyamatok, valamint az ezzel összefüggő koordinációs és adminisztrációs feladatok menedzselése.
A Semmelweis Egyetemen egy-, hibrid- és többszerződéses modellben is köthető intézményi szerződés a vizsgálatvezető és vizsgálati teamtagok döntése alapján.
A vizsgálatvezető tárgyalja le a vállalt vizsgálat költségvetését a szabályzat, annak mellékletei, valamint a pénzügyi elvárásokban rögzített feltételek mentén.
A Semmelweis Egyetem hatályos klinikai vizsgálatok-kutatások szabályzata az alábbi linken érhető el magyar, angol és német nyelven:
A szerződéskötéshez kapcsolódó, azt támogató dokumentumok, a szabályzat mellékletei az alábbi linken érhető el: https://semmelweis.hu/klinikai-vizsgalatok/dokumentumtar/
A Szponzoroknak/CRO-knak, IIT esetén a vizsgálatvezetőnek a klinikai vizsgálatokhoz kapcsolódó valamennyi szerződéstervezetet (titoktartási, intézményi, önálló szolgáltatási – laboratóriumi, képalkotó, patológia, gyógyszertári- keret, vizsgálatvezető által kezdeményezett – IIT – adatfeldolgozási), a szabályzat releváns mellékleteit, engedélyeket meg kell küldeni nyilvántartásba vétel céljából a Klinikai Kutatások Központi Koordinációs Irodájának a klinikaikutatas@semmelweis.hu email címre. A klinikai kutatási jogi feladatokért felelős jogi-menedzser igazgatóság részére a szerződéskötési folyamat megindítása céljából a Klinikai Kutatások Központi Koordinációs Irodája küldi meg a szerződéstervezetet és ezáltal elindítja a szerződéskötési folyamatot.
A klinikai kutatási jogi feladatokért felelős jogi-menedzser igazgatóság elérhetőségei:
Dr. Erdős Ildikó igazgató, 30/016-4354
Bodolósz Fanni jogi asszisztens, kkszerzodesek@semmelweis.hu
Adatvédelem
Betegdokumentáció kikérés teljesítése
Az Egyetem szervezeti egységei számára irányadó adatkezelés rendjét és rendszerét az Adatvédelmi és Közzétételi Szabályzat tartalmazza.
https://semmelweis.hu/jogigfoig/dokumentumtar/szabalyzattar/adatvedelmi-szabalyzat/
A GDPR-nak megfelelően az Egyetem kinevezett adatvédelmi tisztviselője: Dr. Trócsányi Sára.
Az Egyetem általános adatvédelmi tájékoztatója a következő linken érhető el:
https://semmelweis.hu/jogigfoig/adatvedelem-betegjog/adatkezelesi-tajekoztatok/tajekoztatas/
Az Egyetem szervezeti egységei, így a Klinikák és a Tömbigazgatóságok is adatkezelők, és így mint adatkezelő szervezeti egységek helyi adatvédelmi felelősöket jelölnek ki. Amelyik szervezeti egység nem jelöl ki adatvédelmi felelőst, ott a szervezeti egység vezetője látja el ezt a feladatot. A helyi adatvédelmi felelőst az ABK e-mail címére (adatvedelem@semmelweis.hu) az ABK igazgatójának, Dr. Trócsányi Sára részére kell megküldeni.
Az ABK a JIF főigazgatójának irányításával és az adatvédelmi tisztviselő szakmai felügyeletével a JIF szervezeti egységeként működik. Az adatvédelmi felelősök nyilvántartását az ABK végzi. Szintén az ABK feladata a betegdokumentáció kikérés adatvédelmi szempontból történő előzetes minősítése. Amennyiben az Egyetem részére hatósági megkeresés érkezik betegdokumentáció kikérés keretében, a Hivatali Kapun keresztül az ABK vizsgálja meg első lépésben, hogy a dokumentáció kikérés teljesíthető-e és annak teljesíthetősége esetén a szervezeti egység megkeresést kap a betegdokumentáció hatóság részére történő megküldése érdekében. A szervezeti egység feladata a betegdokumentáció összeállítása, iratjegyzékkel történő ellátása, digitalizálása és a hatóság részére történő megküldése. A dokumentáció kikérés teljesítéséről egyben az ABK-t is tájékoztatni kell. Amennyiben magánszemély a kérelmező a betegdokumentáció kikérés tekintetében, a következő linken szereplő űrlapon nyújthatja be az Egyetem részére:
https://semmelweis.hu/jogigfoig/adatvedelem-betegjog/betegdokumentacio-masolatanak-kikerese/
Az űrlap tartalmát az ABK adatvédelmi szempontból megvizsgálja, és ha a szükséges dokumentumok rendelkezésre állnak, abban az esetben a megkeresést továbbítja a beteget ellátó szervezeti egység részére, amelynek feladata a betegdokumentáció összeállítása és megküldése a kérelmező részére.
Az ABK munkatársainak elérhetőségei:
Dr. Trócsányi Sára adatvédelmi tisztviselő, igazgató 20/663-2583
Halas Mária adminisztratív ügyintéző, adatvedelem@semmelweis.hu
Igazgatás
a) Poszeidon jogosultság igénylése
Vonatkozó szabályzat: Iratkezelési és elektronikus ügyintézési szabályzat
A Poszeidon rendszer egy teljes körű vállalati/intézményi iktató, nyilvántartó és ügyiratkezelő informatikai szoftver. Egy olyan modulárisan felépülő rendszer, amely végigkíséri az egyetemen keletkező vagy oda beérkezett iratok teljes életciklusát – a beérkezéstől az irattáron át a selejtezésig.
Minden szervezeti egységben keletkeznek iktatásköteles dokumentumok, így iratkezelő munkatársak kijelölésére minden szervezeti egységben szükség van.
Az iktatási joggal rendelkező szerepkörök beállításához oktatáson való részvétel szükséges. Azonban rendelkezésre állnak kifejezetten vezetők, elektronikus aláírási joggal rendelkező vezetői és ügyintézői szerepkörök is. Ezekhez is lehet oktatást igényelni, de az oktatáson való részvétel nem a beállítás feltétele.
Az iratkezelő rendszer szerepköreiről, igénylésük eljárásrendjéről, oktatási anyagokról a JIF Poszeidon rendszerrel foglalkozó honlapjáról tájékozódhat bővebben.
Kapcsolattartó:
Greff András kiemelt projektmenedzser, 20/666-3917
Varga György igazgatási koordinátor, 20/663-2584
b) KÜLDEL jogosultság igénylése
Vonatkozó szabályzat: Iratkezelési és elektronikus ügyintézési szabályzat
A Semmelweis Egyetem kimenő küldeményirányító rendszere, amelyben a szervezeti egységek regisztrálják feladandó belföldi küldeményeiket a Központi Postázó számára. A rendszer a Magyar Postával közvetlen kapcsolatban áll, így küldemények utóéletéről, az azokhoz tartozó kísérő dokumentumokról az adott rendszerből szerezhet a szervezeti egység tudomást és visszaigazolást.
A rendszerhasználat beállításához oktatás nem kötelező ugyan, azonban ilyen oktatások is rendszeresen meghirdetésre kerülnek a JIF oktatására jelentkezést biztosító honlapján, amire minden felhasználó jelentkezhet.
A KÜLDEL rendszer szerepköreiről, az igénylés menetéről és oktatási anyagokról a JIF körposta rendszerével foglalkozó honlapjáról tájékozódhat bővebben, míg a rendszert innen érheti el: KÜLDEL rendszer
Kapcsolattartó oktatás, hiba bejelentés és hozzáférés kezelése: Varga György igazgatási koordinátor, 20/663-2584
Küldeménykezeléssel, címzéssel és feladással kapcsolatos ügyek kezelése: Vérten-Balog Erzsébet iratkezelési csoportvezető, 20/825-8312
c) Szerződéskezelő rendszer jogosultság igénylése
Vonatkozó szabályzat: Szerződéskötési szabályzat
A Semmelweis Egyetem szerződéskötési folyamataiban az egyetem által jóváhagyott mintaszerződések kitöltésére és menedzsmentjére szolgáló ügyviteli szoftver, amely biztosítja a szerződés szabályos előállíthatóságát külön jogi vizsgálat és ellenjegyzés nélkül.
A rendszerhasználat beállításához oktatás nem kötelező ugyan, de ebben a témakörben is rendszeresen sor kerül oktatások meghirdetésre a JIF oktatására jelentkezést biztosító honlapján, amire minden felhasználó jelentkezhet.
A szerződéskezelő rendszerhez hozzáférést a JIF szerződéskezeléssel foglalkozó honlapján található jogosultságigénylő űrlap jog@semmelweis.hu elérhetőségére való megküldésével lehet kezdeményezni. Azonban a sikeres beállításhoz a igénylő emailcímének szerepelnie kell az egyetemi elektronikus telefonkönyvben.
A szerződéskezelő rendszer a JIF honlapjának szerződéstár menüpontjából indítható el.
Mintaszerződések szakmai tartalma és mintaszerződési igény: Dr. Farkas Gábor igazgató, kamarai jogtanácsos 20/825-9980
Szerződéskezelő rendszer használata és hiba bejelentés: Greff András kiemelt projektmenedzser, 20/666-3917
d) Elektronikus aláírás igénylése
Vonatkozó szabályzat: Iratkezelési és elektronikus ügyintézési szabályzat
A Semmelweis Egyetemen érvényesen csak az Egyetem által rendelt hivatalos (tanúsítványban szerepel a Semmelweis Egyetem) elektronikus aláírási célú tanúsítványok alkalmazhatók.
Személyes elektronikus aláírás:
Igényelni az egyetemi kötelezettségvállalók, pénzügyi ellenjegyzők és munkáltatói jogkörgyakorlók tudnak, valamint a klinikai kutatási szerződések aláíró személyei. Ők az egyetem saját elektronikus aláírórendszerhez kapnak hozzáférést, miután videóazonosítási eljárás keretében a szolgáltató meggyőződött a személyazonosságáról.
Az igénylés elindítása a JIF e-aláírásokkal foglalkozó honlapján kezdeményezhető, ami a jogosultság ellenőrzését követően egy beszerzési eljárással indul, majd az azonosítási eljárást követően munkatásaink állítanak be jogosultságot.
Elektronikus aláíróbélyegzők:
Elektronikus aláírása csak természetes személyeknek lehet, de szervezetek alkalmazhatnak elektronikus bélyegzőket, amik hitelesen tanúsítják, hogy az adott szervezet hitelesítette a dokumentumot. Ezek jellemzően az egyetemi dokumentumkezelő szoftverekbe vannak beépítve és a szoftverhez kialakított speciális szerepkörökön keresztül érhetők el és alkalmazásukra valamilyen folyamat vezérelt egyedi eljárásban kerül sor. A JIF-en ilyet a Poszeidon Irat- és Dokumentumkezelő Rendszerben lehet igényelni az iratkezelő rendszerhez való hozzáférés igénylési eljárásban.
Kapcsolattartó: Greff András kiemelt projektmenedzser, 20/666-3917
Hiteles másolatkészítés:
Vonatkozó szabályzat: Iratkezelési és elektronikus ügyintézési szabályzat
Hiteles másolatkészítés azt jelenti, hogy papír alapú dokumentumról olyan másolatkészítő által hitelesített elektronikus másolat, vagy elektronikus dokumentumról olyan, a másolatkészítő által hitelesített papír alapú másolat készíthető, amely alkalmas az eredeti dokumentum joghatásának kiváltására.
A hitelesítési eljárás részletszabályai elérhetők a vonatkozó szabályzaton kívül a JIF hiteles másolatkészítéssel foglalkozó honlapján.
Kapcsolattartó: Greff András kiemelt projektmenedzser, 20/666-3917
e) Hivatali Kapun keresztül történő ügyintézés
Vonatkozó szabályzat: Iratkezelési és elektronikus ügyintézési szabályzat
A Hivatali Kapu a Magyar Állam által üzemeltetett biztonságos elektronikus kapcsolattartásra szolgáló tárhely és hozzá kapcsolódó elektronikus kommunikációs csatorna (Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás), amin keresztül az Egyetem egyedileg azonosítva léphet kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó más szervekkel és közintézményekkel, gazdasági és egyéb társaságokkal, valamint magánszemélyekkel.
A Semmelweis Egyetemnek egyetlen Hivatali Kapu tárhelye van, az összes elektronikus küldemény ide érkezik be és innen került továbbításra.
Elérhetőségei:
Hosszú név: Semmelweis Egyetem
Rövid név: SEMEDUNIV
KRID: 648905308
Az egyetemi hivatali kapu továbbá elérhető a E-papír szolgáltatáson keresztül is magánszemélyeknek és cégkapu használatra jogosult partnerek számára.
Küldemények kezelése:
A beérkező küldeményeket az egyetemi iratkezelő rendszer automatikusan tölti le és érkezteti munkaidőben. A küldeménykezeléssel foglalkozó munkatársak beérkezés napján továbbítják a küldeményt az iratkezelő rendszeren keresztül a feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeti egységhez, amelyről e-mail értesítés is érkezik a szervezeti egység központi e-mail címére (a szervezeti egység e-mail címének bejelentését a jog@semmelweis.hu elérhetőségen kell bejelenteni a munkatársak számára a küldeményirányításhoz) a hivatalikapu@semmelweis.hu email címről.
A kimenő küldemények kezelése esetén, a csekély küldeményforgalommal rendelkező szervezeti egységek számára a feladást a küldeménykezelő munkatársak segítik a küldeményfeladásban, míg a rendszeres használók az iratkezelő rendszeren keresztül maguk továbbíthatják küldeményeiket a címzetteknek.
A beérkező és kimenő küldemények kezelésének módjáról, az egyes hozzáférések igénylésének menetéről a JIF hivatali kapuval foglalkozó honlapjáról tájékozódhat.
Kapcsolattartó küldeménykezelés esetén: Farkas Fanni adminisztratív koordinátor, 20/663-2012
Kapcsolattartó hozzáférés, technikai támogatás, oktatás esetén: Greff András kiemelt projektmenedzser, 20/666-3917
f) JIF NEWS hírlevél
A JIF az egyetemi feladatellátást érintő változások követhetőségének biztosítása érdekében a JIF NEWS hírlevél szolgáltatás nyújtásával támogatja a munkatársak munkavégzését. Aktuális témák mellett az alábbi tematikában nyújt naprakész hivatalos információkat:
- egyetemi szabályozó dokumentumok változásai
- jogszabályfigyelés
- adatvédelmi kérdések
- kisokosok az egyes folyamatokról
- egyetemi jelentőségű tájékoztatók közlemények
A hírlevélre feliratkozás a JIF NEWS honlapján lehet.
Kapcsolattartó: Páll Kata igazgatási szakértő, 30/016-4701
g) Küldeménykezelés, Központi Postázó feladata, körposta működése
Az Egyetem hivatalos küldeményeinek kezelése a Magyar Posta Zrt.-vel kötött, egységes szolgáltatási szerződés keretein belül történik. Valamennyi egyetemi szervezeti egység hivatalos küldeményei vonatkozásában kötelezően használandó egyetemi központi levelezési cím:
1085 Budapest, Üllői út 26. vagy 1428 Budapest, Pf. 2.
Az Egyetem valamennyi szervezeti egysége levélpostai küldeményeinek és MPL üzleti csomagjainak kezelését a JIF Szervezési és Igazgatási Központján belül működő Központi Postázó látja el. Speciális küldemény- és csomagkezelést a postázó nem végez. Egyedül a tárgyi eszközök vonatkozásában lehet megadni kézbesítési címként a telephely címét.
A Központi Postázó a 1091 Budapest, Üllői út 25. sz. alatt működik (földszint). Küldeménykezeléssel kapcsolatos kérdésekben a Központi Postázó iratkezelési csoportvezetője, Vérten-Balog Erzsébet ad segítséget (elérhetősége: kozponti.postazo@semmelweis.hu, 20/825-8312).
Az Egyetemen belül a küldemények továbbítására a Központi Postázó koordinálásában Egyetemi Körposta Rendszer működik. A Központi Postázó feladata az Egyetemi Körposta Rendszeren keresztül körjárattal továbbítani az Egyetem levelezési címére érkező levélpostai küldeményeket és MPL üzleti csomagokat, valamint biztosítani a díjhiteles feladás keretében postai feladásra kerülő küldemények Magyar Posta Zrt.-n keresztüli feladását.
A Központi Postázó végzi az egyetemi feladatellátáshoz kapcsolódó iratok Egyetemen belüli szétosztását. A postázó körjárattal juttatja el az Elosztási Pontokra a küldeményeket és rajtuk keresztül veszi fel az egyetemen belül kézbesítendő, valamint külső partnernek postai feladásra szánt küldeményeit. Az Elosztási Pontokhoz kézbesítési helyek tartoznak, amelyek címzettek alapján gyűjtőpontjai a szervezeti egységeknek. Tehát a szervezeti egységek küldeményeiket az Egyetem meghatározott elosztási pontjain keresztül vehetik át, illetve adhatják át továbbításra.
A körjárat menetrend szerint működik a Központi Postázó és az Elosztási Pontok között. Erről bővebben tájékozódhat az alábbi linken:
https://semmelweis.hu/jogigfoig/igazgatas/korposta/
Az Egyetemi Körposta Rendszer nem vehető igénybe:
- magánküldemények kezelésére;
- nem vehető igénybe csomagok (A3-s méretet, illetve 2 kg-ot meghaladó tömegű küldemények), valamint
- speciális kezelést (pl. hűtést) igénylő küldemények továbbítására.
A küldeményeket zárt borítékban kell átadni az illetékes Elosztási Ponton. Amennyiben az irat rendelkezik iktatószámmal, úgy azt minden esetben a borítékon fel kell tüntetni, továbbá jelölni kell a feladó szervezeti egységet és a címzettet.
A küldeményeket minden esetben dokumentáltan kell átadni.
A könyvelt küldeményeket az Egyetem elektronikus feladójegyzékében (KÜLDEL) a szervezeti egységeknek kell rögzítenie.
g) Bélyegző használat és bélyegző igénylése
A bélyegzők cseréjénél, igénylésénél, használatánál, selejtezésénél mindenben az Egyedi jelképek szabályzat vonatkozó rendelkezései szerint kell eljárni. A szabályzat itt érhető el:
https://semmelweis.hu/jogigfoig/files/2022/05/Egyedi_jelkepek_szabalyzat_hataly_2022_V_21.pdf
Mely bélyegzőket kell lecserélni?
- minden, kiadmányozáshoz használt bélyegzőt le kell cserélni,
- a szervezet azonosítására szolgáló (fej)bélyegzőket,
- azokat az ügyviteli bélyegzőket, amelyeken a szervezeti egység neve vagy címere szerepel.
A változás NEM érinti az:
- orvosi bélyegzőket,
- névbélyegzőket,
- azokat az ügyviteli bélyegzőket, amelyeken NEM szerepel a szervezeti egység neve vagy egyéb azonosítója.
A kiadmányozáshoz használt bélyegzők igénylését a JIF elektronikus bélyegző igénylési és nyilvántartásba vételi kérelem felületén lehet kezdeményezni, valamint itt kérhetik a kiadmányozáshoz használt bélyegző nyilvántartásba vételét is.
A felület ezen a linken érhető el: Bélyegző nyilvántartás
Az elektronikus felület használatakor
- az igénylő szervezeti egység közvetlenül az internetes felületre tölti fel az adatokat,
- az igénylőlapot nem kell kinyomtatni,
- az igénylőlapot nem kell iktatni (ezt a feladatot a JIF végzi el),
- az igénylőlapot nem kell körpostával megküldeni a JIF felé.
A JIF a bélyegző formai megfelelősége, valamint a hivatkozott kiadmányozási jog fennállása esetén iktatott engedélyt küld az igénylő szervezeti egység részére.
A bélyegző elkészíttetése – jóváhagyást követően – a szervezeti egység feladata a rendelkezésére álló gazdálkodási kerete terhére. A bélyegzőt a Semmelweis Brand és Marketing Igazgatóság által közzétett sablon szerint kell elkészíttetni, amely a formai elrendezést, a betűtípusokat és méreteket is tartalmazza. A sablon az alábbi linken található: Letölthető sablonok
A jelenleg használt – lecserélendő – bélyegzőket hivatalos selejtezési eljárás keretében le kell selejtezni. A selejtezési jegyzőkönyv mintát – igény esetén – a JIF elektronikus úton megküldi a szervezeti egység számára, amelyet papír alapon 3 példányban aláírtan kell visszajuttatni a selejtezésre kijelölt bélyegzőkkel együtt. A selejtezési jegyzőkönyv további teljes adminisztrációját és a bélyegzők megsemmisítését a JIF végzi. A selejtezési jegyzőkönyv egy példánya visszaküldésre kerül a selejtező szervezeti egységnek, ekkor kell a szervezeti egységnek kivezetnie saját nyilvántartásából a bélyegzőt.
Felhívom szíves figyelmét, hogy kiadmányozáshoz használt bélyegző, csak a központi nyilvántartásba vételét követően alkalmazható, ezért kérjük, hogy az elkészült bélyegzőkről a nyilvántartási lapot a lehető legrövidebb időn belül – elektronikusan – küldje meg a JIF részére. A nyilvántartásba vételi kérelem ezen a linken érhető el: Bélyegző igénylés és nyilvántartás.
Kérjük, hogy fordítson fokozott figyelmet arra, hogy a szervezeti egység az általa használt (minden) bélyegzőről (saját) nyilvántartást köteles vezetni. A változásokat a szervezeti egység saját nyilvántartásában is át kell vezetni (új bélyegző(ke)t nyilvántartásba kell venni, selejtezést a nyilvántartásban fel kell tüntetni). Igény esetén nyilvántartás mintát küld a JIF.
Kérdés vagy kérés esetén a kapcsolattartó: Nyitrainé Gergő Judit ügyviteli főosztályvezető, 20/663-2569
i) Szabályzattár, utasítások elérhetősége, közzététele, formanyomtatványtár
Kapcsolattartók:
kapcsolattartó neve |
telefonszáma |
email címe |
dr. Taga Éva vezető jogtanácsos |
0670/3719980 |
|
dr. Udvar Melinda vezető jogtanácsos |
0620/6632582 |
|
Páll Kata igazgatási szakértő |
0630/0164701 |
Semmelweis Egyetem Szervezeti és Működési Szabályzat – I. KÖNYV Szervezeti és Működési Rend – I.1. RÉSZ Általános szervezeti és működési rendelkezések: elérési link: https://semmelweis.hu/jogigfoig/dokumentumtar/szabalyzattar/szervezeti-es-mukodesi-szabalyzat/i-konyv-szmr/
Az Egyetem működésére vonatkozó külső és belső normákat az SZMSZ I.1. rész 3. §-a tartalmazza:
(1) A norma az Egyetem működésére vonatkozó követelményt rögzít, amely vonatkozhat tevékenységre és folyamatra, és amelyek összessége meghatározza az egyetem normarendszerét.
(2) Az Egyetem működésére vonatkozó külső normák:
a) jogszabályok, valamint más közjogi szervezetszabályozó eszközök,
b) a fenntartó irányítási és tulajdonosi jog gyakorlása körében hozott döntései és intézkedései,
c) engedélyek, szabványok.
(3) Az Egyetem működésére vonatkozó belső normák:
a) alapító okirat,
b) szervezetpolitikai dokumentumok:
ba) egyetemi stratégia,
bb) intézményfejlesztési terv,
bc) etikai kódex,
bd) arculati kézikönyv,
c) belső szabályozó normák hierarchia szerint:
ca) szenátusi határozat,
cb) szervezeti és működési szabályzat (SzMSz) és mellékletei,
cc) szabályzat,
cd) utasítás,
ce) minőségügyi eljárás,
cf) szervezeti egység belső normái.
(4) A belső szabályozó normák szabályozási tárgykörei:
a) szenátusi határozat: az Nftv. 12. §-ban és jelen szabályzatban meghatározott a Szenátus hatáskörébe utalt tárgykörökben hozott döntés,
b) Szervezeti és Működési Szabályzat (SzMSz) és mellékletei: az Nftv. 2. melléklet II. fejezetében meghatározott tárgyköröket tartalmazó szabályzat,
c) szabályzat: az egyetemi szintű feladatellátás részletes belső működésének és módjának normatív leírása, amelyet az Nftv.-ben és más ágazati jogszabályban megfogalmazott feladatok alapján a Szenátus fogad el, amely elfogadás magában foglalja a módosítás és hatályon kívül helyezés jogkörét is,
d) utasítás: a szabályzatokban foglaltak végrehajtására vagy egyes, belső szabályozó dokumentumban nem szabályozott feladatok végrehajtására kiadott normatív előírás, melyet
da) egyetemi szintű utasítás esetén feladatkörében a rektor, a kancellár, vagy az általa irányított szervezeti egységek vonatkozásában a Klinikai Központ elnöke, vagy ezen személyek együttesen,
db) szervezeti egység szintű utasítás esetén feladatkörében a dékán, az EDT elnöke adhat ki. Az érintett intézkedés összetett jellegére tekintettel közös utasítás is kiadható.
e) testületi ügyrendek és testületi döntések: a testületi ügyrendek az egyetemi szintű és a kari szintű bizottság működésére, feladat- és hatáskörére vonatkozó szabályokat tartalmazza, amely alapján történik a testületi döntéshozás,
f) szervezeti egységek belső normái: ügyrend, vagy szervezeti ügyrend vagy szervezeti és működési rend, Kari Tanács határozatai, melyek az adott szervezeti egység szervezetére, feladat- és hatásköreire, eljárásaira tartalmaznak kötelező rendelkezést. A szervezeti ügyrend tartalmazza a szervezeti egység belső felépítését, a helyettesítéssel kapcsolatos szabályokat, a munkáltatói jogkörök gyakorlásának egyedi szabályait, az ügyek kezelésével, valamint a feladatok ellátásával összefüggő rendelkezéseket. A Jogi és Igazgatási Főigazgatóság a szervezeti egységek részére jelen szabályzatban előírt szervezeti ügyrendre vonatkozó módszertani iránymutatást ad ki, a szervezeti egységek szervezeti ügyrendjének egységes tartalma és kötelező elemeinek meghatározása céljából.
(5) A belső normák egyeztetésére, elfogadására, módosítására, továbbá közzétételére és felülvizsgálatára vonatkozó részletes rendelkezéseket a Szabályozó dokumentumok készítésének rendjéről szóló szabályzat tartalmazza.
(6) A (4) bekezdés b)-d) pontjai szerinti belső norma hiteles elektronikus példánya – amennyiben annak kiadására jogosult eltérően nem rendelkezik – a Jogi és Igazgatási Főigazgatóság alhonlapján nyilvánosan elérhető. Az Egyetem más szervezeti egységének honlapján a hiteles szövegre történő hivatkozás tehető közzé.
Szenátusi határozatok elérési linkje:
https://semmelweis.hu/jogigfoig/testuletek/szenatus/2024-evi-szenatusi-hatarozatok/
Organogram elérési linkje: https://semmelweis.hu/jogigfoig/dokumentumtar/organogram/
A Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezései alapján a JIF feladata az egyetemi szervezeti egységek nyilvántartásának vezetése, amelyben a változások átvezetése a Szenátus döntése alapján folyamatosan történik.
Szervezeti egység nyilvántartás elérési linkje:
https://semmelweis.hu/jogigfoig/igazgatas/semmelweis-egyetem-szervezeti-egysegei/
Szabályozó dokumentumok készítésének rendje elérési link:
2.1.5. Hatály és közzététel (3) bekezdése alapján a szabályozó dokumentum hiteles példánya Szenátus határozata alapján a JIF alhonlapján a Szabályzattárban, mellékletének hiteles tartalma a JIF alhonlapon a Formanyomtatványtárban kerül közzétételre.
A JIF gondoskodik a szabályzatok és a nyomtatványok a honlapon történő közzétételről, továbbá az egyetemi polgárok tájékoztatásáról.
Szabályzattár elérési linkje:
https://semmelweis.hu/jogigfoig/dokumentumtar/szabalyzattar/
Szabályzattár archívum elérési linkje:
https://semmelweis.hu/jogigfoig/dokumentumtar/szabalyzattar-archivum/
Formanyomtatványtár elérési linkje:
https://semmelweis.hu/jogigfoig/formanyomtatvanytar/
Formanyomtatványtár archívuma elérési linkje:
https://semmelweis.hu/jogigfoig/formanyomtatvanytar/formanyomtatvanytar-archivum/
2.3. A belső normák végrehajtásának elősegítése tájékoztató útján
A központi szervezeti egységek vezetői (főigazgatók, igazgatók) jogosultak a feladatkörükbe tartozó, szabályzatban nem rendezett kérdések végrehajtásának elősegítésére az intraneten tájékoztató közzétételére
JIF Tájékoztatók elérési linkje: https://semmelweis.hu/jogigfoig/category/tajekoztatok/
Az utasítás kiadása:
Az utasítások egyeztetését az elfogadásra jogosult (Rektor, Kancellár, Klinikai Központ elnöke vagy ezek együttese, illetve a dékán) maga határozza meg.
A JIF az utasítás aláírását követően sorszámozza azt és gondoskodik a honlapon történő közzétételről, továbbá az egyetemi polgárok tájékoztatásáról.
Utasítások elérési linkje: https://semmelweis.hu/jogigfoig/category/korlevelek-utasitasok/
JIF NEWS elérési linkje: https://semmelweis.hu/jogigfoig/dokumentumtar/jifnews/
A JIF az egyetemi feladatellátást érintő változások követhetőségének biztosítása érdekében Tájékoztatókat tesz közzé (egyetemi szabályozók változásai; jogszabályfigyelő; közlemények) és a JIF NEWS hírlevél szolgáltatás nyújtásával támogatja a munkatársak munkavégzését.
Kérjük iratkozzon fel a JIF NEWS hírlevélre!