Leendő fórumok
Jelenleg nincs megjeleníthető oktatói fórum. A közelgő eseményeket az Eseménynaptárban találja.
Korábbi fórumok
Online fórum az aktív tanulásról a CLILMED tükrében
Dátum: december 1. szerda 15:00-17:00
Zoom-link: https://semmelweis.zoom.us/j/92829197505
Technikai tudnivalók: belépés csak egyetemi polgároknak; a linkre való kattintás előtt kérjük, jelentkezzen be a semmelweis.zoom.us honlapon a SeKA-azonosítójával (ha nem jelentkezik be előtte a semmelweis.zoom.us-n, a felugró ablakban az SSO-ra kell kattintani, majd a semmelweis szó beírása után a SeKA-val bejelentkezni)
Kapcsolat technikai probléma esetén: +36 20 670 1746
World Café: távoktatás bevezetése
Időpont: 2020. március 27. péntek 17:30-19:30
Helyszín: Zoom (online)
Az I. Café célja: Összegyűjteni és megosztani azokat az élményeket és tapasztalatokat, melyek a távoktatás bevezetése kapcsán az első két hétben születtek a Semmelweis Egyetemen.
Meghívottak: a Semmelweis Egyetem érdeklődő oktatói és hallgatói, a távoktatás bevezetésére kijelölt felelősök.
A „World Café” módszer jellegéből adódóan interaktív és személyes, ezért alkalmanként 35-40 fő tud részt venni rajta.
Az első Cafén előnyt élveznek azon jelentkezők, akik a 2020. március 16-20. között rendezett online továbbképzést elvégezték, és legalább 3 konzultáción részt vettek.
További World Cafék:
Café I. – időpontja: 2020. április 9. (csütörtök) 17:00-19:30 és
2020. április 17. (péntek) 17:00-19:30
1. Breakout room#1: általános hangulat, érzelmi és gondolati tartalékok
2. Breakout room#2: az átálláshoz szükséges lépcsőfokok
3. Breakout room#3: online környezetbe költözés, Moodle és Zoom adaptációs lehetőségek
4. Breakout room#4: további tervek, fejlesztési irányvonalak az átállás során
Café II. – időpontja: 2020. április 17. (péntek) 17:00-19:30 és
április 24. (péntek) 17:00-19:30
1. Breakout room#1: játékosítási (gamification) ötletek, tapasztalatok
2. Breakout room#2: előadás technikák
3. Breakout room#3: online szeminárium- hogyan lehet aktivizálni a résztvevőket?
4. Breakout room#4: automatizálási lehetőségek a moodle folyamatokban, kinek mi vált be?
World Café a tükrözött osztályteremtől: 2020. 04. 24. péntek 17.00-19.30
Tervezett témák:
1. Megvan-e az oktatói „flow” élmény?
2. A flipped classroom/tükrözött osztályterem (online és offline interaktivitás) lehetőségei
3. A mérés-értékelés módszertani és technikai lehetőségei
4. Hogyan integráljuk a hallgatókat az innovációkba?
Interprofesszionális képzés – Bemutatkozik a Pro-Team Program!
Időpont: 2020. január 20. hétfő, 16:15-17:30
Helyszín: Elméleti Orvostudományi Központ (EOK), Hári Pál terem (1. emelet, térkép)
Az interprofesszionális képzés lényege, hogy orvos- és szakdolgozó hallgatók tanulnak együtt, egymástól, egymásról azzal a céllal, hogy a betegbiztonság érdekében megtanuljanak együttműködni, teamben dolgozni.
A Pro-Team Program elsődleges célja a hatékony preventív beavatkozás oktatásmódszertani eszközökkel a betegelégedettség és betegbiztonság javítására és az egészségügyi pálya megtartó erejének fejlesztésére (kiégés prevenció).
A módszertan
- korszerű, gyakorlatias, élményalapú, hallgatóközpontú tanítást-tanulást biztosít
- fontos szerepet játszik a nemzetköziesítésben, és
- hozzájárul a fenntartható fejlődéshez.
Szeretettel várjuk a Semmelweis Egyetem érdeklődő oktatóit és hallgatóit egy rövid összejövetelre, ahol tájékoztatást adunk a koncepcióról és a kezdeményezésben részt vevő szervezeti egységek együttműködési lehetőségeiről.
Hogyan értékeljük hallgatóinkat? Számonkérési formák pro-kontra
Időpont: 2019. május 8. szerda, 17:00-19:00
Helyszín: Elméleti Orvostudományi Központ (EOK), Beznák Aladár terem (1. emelet, térkép)
A számonkérés a tanulási folyamat fontos pontja, melynek során felmérjük a tanuló és a tanár közös munkájának eredményét, a hallgatói tudást. Hogyan lehet olyan módszerekkel vizsgáztatni, melyek objektívek, igazságosak és pontos képet adnak a hallgatók felkészültségéről? Fórumunkon összehasonlítjuk a különböző értékelési módszereket és azok minőségbiztosítási szempontjait annak érdekében, hogy a vizsgaeredmények a lehető legpontosabban tükrözzék a tanulók tudását és reflektáljanak a képzési kimeneti követelményekre.
Az alábbi linken a fórum témájához tartozó tanulmányok, cikkek érhetők el: https://itc.semmelweis.hu/moodle/course/view.php?id=2343 (belépés SeKA-azonosítóval, majd az „Iratkoztasson be” gombra kattintva) |
Az előadások szerepe a 21. században
Időpont: 2019. március 6. szerda, 17:00-19:00
Helyszín: Elméleti Orvostudományi Központ (EOK), Beznák Aladár terem (1. emelet, térkép)
Az előadásokat évszázadok óta az egyetemi oktatás sarokkövének tekintjük, de vajon mennyire hatékony ez az oktatási forma a 21. században? Az utóbbi időben egyre több kutatás vizsgálja az online előadások, a tükrözött osztályterem, valamint az aktív tanulás lehetőségeit, és az eredmények a korábbi megoldások felülvizsgálatára ösztönöznek. Milyen módszereket érdemes követni a hasznosabb és emlékezetesebb előadások érdekében? Egyáltalán, megéri-e fent tartani ezt az oktatási formát vagy célszerűbb alternatív utakat választani? Fórumunkon megvitatjuk mindkét oldal érveit, és megkíséreljük közösen meghatározni az előadások helyét a curriculumban.
Az alábbi linken a fórum témájához tartozó tanulmányok, cikkek érhetők el: https://itc.semmelweis.hu/moodle/course/view.php?id=2342 (belépés SeKA-azonosítóval, majd az „Iratkoztasson be” gombra kattintva) |
A negyedéves blokkosítás első tapasztalatai
Időpont: 2018. október 5. péntek, 15:00-17:00
Helyszín: Elméleti Orvostudományi Központ (EOK), Hevesy György terem (földszint, térkép)