I. Általános tájékoztató:

A Szenátus 33/2022. (V.13.) számú határozattal elfogadott és 107/2022. (XII.19.) számú határozattal módosított Szerződéskötési szabályzat (a továbbiakban: szabályzat) 5. pontjának (1)-(3) bekezdése alapján az beszerzési eljáráshoz kapcsolódó szerződések kezelési rendje 2022.12.22. napjától megváltozott.

A szabályzat hatálybalépését követően, a beszerzési eljárásokhoz kapcsolódó szerződéskötési folyamatok tekintetében a szerződések megfelelőségi vizsgálata, jogi megfelelőség vizsgálata és jogi ellenjegyzése a Beszerzési Igazgatóság hatáskörébe kerül át a Jogi és Igazgatási Főigazgatóságtól.

A hatáskörváltozás valamennyi beszerzési eljárással érintett – ideértve az egyszerű beszerzési eljárásokat, továbbá a saját hatáskörbe utalt beszerzési eljárásokat – szerződésre vonatkozik.

A Beszerzési Igazgatóság a szerződéskötési eljárások tekintetében továbbra is a Szerződéskötési szabályzat rendelkezéseinek megfelelően jár el.

 

II. Mintaszerződések kezelési rendje:

A Szerződéskezelő rendszerben közzétett mintaszerződések alkalmazása során továbbra sincsen szükség külön jogi megfelelőségi, vagy jogi ellenjegyzési eljárásra.

A Szerződéskezelő rendszerben elérhető, valamint a mintaszerződéseket tartalmazó honlapon közzétett szerződéstípusok, a hatásköri változásnak megfelelően hozzárendelésre kerültek a Beszerzési Igazgatósághoz, valamint a Jogi és Igazgatási Főigazgatósághoz, amiről részletesen ide kattintva tájékozódhat.

A két érintett szervezeti egység hozzárendelés alapján látja el az említett szerződéstípusok Szerződéskezelő rendszerben keletkezett szerződéskötési folyamatok ellenőrzését.

A mintaszerződésekkel kapcsolatos jogi szakmai tartalmú észrevételeket a szerződéstípusnak megfelelő szervezeti egység számára szükséges eljuttatni.

Új mintaszerződés kibocsátására, vagy a mintaszerződés jogi tartalmának módosítására a szerződéstípushoz rendelt szervezeti egység jogosult, így amennyiben beszerzési eljárással érintett szerződéstípusról van szó, a mintaszerződés összeállításának vagy módosításának igényét, a Beszerzési Igazgatóságnak kell jelezni, minden más esetben a Jogi és Igazgatási Főigazgatósághoz kell az igényt címezni.

A Szerződéskezelő rendszer üzemeltetését, felhasználókezelését, szerződéskötési folyamat státuszkezelését, a használatot segítő oktatásokat, valamint a rendszert, illetve a közzétételt érintő technikai jellegű észrevételeket továbbra is a Jogi és Igazgatási Főigazgatóság munkatársai a végzik.

 

III. Egyedi szerződések kezelési rendje:

Egyedi szerződések megfelelőségi vizsgálatának kezdeményezése: a mintaszerződéseknél megadott szerződéstípusokat minden esetben, de ezeken felül – szerződéstípusra tekintet nélkül – minden beszerzési eljáráshoz kapcsolódó szerződés esetén a Beszerzési Igazgatósághoz szükséges fordulni.

A szabályzat hatálybalépését megelőzően a Jogi és Igazgatási Főigazgatóságon indult egyedi szerződéskötési eljárások tekintetében, a jogi megfelelőség megadásáig továbbra is a Jogi és Igazgatási Főigazgatóság folytatja le a jogi megfelelőségi eljárást a jogi szignó, vagy jogi ellenjegyzés megadásáig.

Az újonnan indult szerződéskötési, vagy szerződésmódosítási eljárások lefolytatására a beszerzési eljárásokhoz kapcsolódó szerződés esetén, viszont már a Beszerzési Igazgatóság jogosult.

Egyedi szerződéskötési/módosítási igényt mindkét szervezeti egység vonatkozásában iktatott e-mailben lehet kezdeményezni, mely tartalmazza a szerkeszthető word formátumban a jogi véleményezéshez szükséges szerződéstervezetet és minden, a szerződés véleményezéséhez szükséges alátámasztó dokumentumot és igényleírást az alábbi elérhetőségeken:

 

Jogi és Igazgatási Főigazgatóság: jog@semmelweis.hu

Beszerzési Igazgatóság: szerzodes.beszerzes@semmelweis.hu

 

Amennyiben a legfontosabb jogi eljárásokat érintő közvetlen e-mail értesítést szeretne kapni, iratkozzon fel a JIF NEWS Hírlevélre!