A Semmelweis Egyetem 2011 óta használja az E-learningnek technikai hátteret biztosító Moodle keretrendszert.

A Moodle a Neptunból veszi át a kurzusadatokat, így a hallgatók a belépés után a saját, Neptunban felvett kurzusaikat láthatják a felületen. Az oktatóknak lehetősége van a tananyagok megosztására, kurzusfórum működtetésére, akár online teszt kitöltetésére, vizsgáztatásra is. A Moodle alapfunkcióin túl számos, az oktatói munkát segítő elemmel is rendelkezik, így elérhető benne az egyéni órarend kialakításának a lehetősége vagy az e-lecke funkció is, ahol a statikus tartalmakhoz kérdéseket, feladatokat is lehet rendelni. Videókonferenciákat, webináriumokat a Zoom illetve Big Blue Button nevű beépülő megoldásokkal indíthatnak az oktatók az elektronikus térben lévő kurzusaikban. A Moodleba az oktatók SeKA azonosítóval tudnak belépni.

Moodle használatáról részletes útmutató olvasható az egyetemi E-learning rendszerben (belépés után) illetve online tanfolyamon való részvételre és konzultációra is lehetőség nyílik.

Tovább a Moodlehoz

A Semmelweis Egyetem rektora március 11-én rendelte el március 23-i hatállyal a távoktatás bevezetését. Az ehhez kapcsolódóan kiadott rektori-kancellári utasítás szerint a távoktatással az előadások, valamint a konzultációk mindegyike megtartható, és beépíthetők bizonyos mértékben a gyakorlati óraszám-igényt csökkentő elemek is (pl. műtéti közvetítések, bemutatók) is.