CLIL in Medical Education: Reaching for Tools to Teach Effectively in English in a Multicultural and Multilingual Learning Space
Az Erasmus+ Stratégiai Partnerségi Projekt célja az egészségügyi felsőoktatási intézményekben angol nyelven oktatók támogatása abban, hogy tantárgyuk oktatása közben hatékonyan tudják fejleszteni hallgatóik angol nyelvi kompetenciáit a CLIL-módszer alkalmazásával. A projekteredmények segítségével továbbá lépések tehetők a nemzetköziesítés miatt egyre inkább szükségessé váló interkulturális kompetenciák fejlesztésére, melyek révén az oktatók a nemzetközi hallgatókból álló csoportokat eredményesen, a kultúrák sajátosságait figyelembe véve képesek tanítani.
CLIL: Content and language integrated learning: Olyan megközelítés, mely által a tanulók idegen nyelven tanulnak szakmai tárgyakat, így nemcsak a tananyagot sajátítják el, de a célnyelvben is fejlődnek.
A projekt időtartama: 2019. október 31. – 2022. június 30.
A projekt résztvevői:
- Luminar Foundation (Lengyelország)
- Karolinska Institutet (Svédország)
- Atlantic Language (Írország)
- Medical University of Warsaw (Lengyelország)
- Medical University of Gdańsk (Lengyelország)
- Jagiellonian University Medical College (Lengyelország),
- Semmelweis Egyetem (Magyarország)
- Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kara (Magyarország)
A projekt folyamán megszervezett Pilot Course során összesen 18 egyetemi oktató vett részt a partneregyetemekről, ezzel elsajátítva a szükséges módszertant, melyet később átad majd kollégáinak az adott felsőoktatási intézményben.
A Semmelweis Egyetemről három oktató vett részt a kurzuson, közülük ketten 2022-ben a partneregyetemeken rendezett disszeminációs eseményeken tartottak előadást a módszertanról:
Név | Szervezeti egység | Disszeminációs esemény |
Gampe Nóra | Farmakognóziai Intézet |
Umeå University (Svédország) |
Nébenführer Zsuzsa | Belgyógyászati és Hematológiai Klinika |
Uppsala University (Svédország) Irish Network of Healthcare Educators (online) |