Részletek

a program címe

a program jellege

a program formája

célcsoport

helyszín

Az eredményes mérés-értékelés stratégiái (angol nyelven)

tematikus továbbképzés

workshop

előadó és gyakorlatvezető oktatók

Nagyvárad téri Elméleti Tömb

Bevezetés

A képzés kifejezetten a Semmelweis Egyetem oktatói számára készült, és segítséget nyújt a tanulási eredményeknek a tanítási tevékenységekkel és az értékelési módszerekkel való összekapcsolásához.

A workshopon való részvétel során interaktív módszerekkel fedezheti fel a hatékony értékelési stratégiákat, és olyan gyakorlati tippeket szerezhet, amelyeket saját oktatásában is sikerrel alkalmazhat.

A képzés angol nyelven zajlik.

A program célja

A képzés célja, hogy az oktatók képessé váljanak a tanulási eredmények, a tanítási tevékenységek, valamint az értékelési módszerek összekapcsolására. A workshop végére a résztvevők elsajátítják, hogyan készíthetnek olyan értékelési terveket, amelyek mind az oktatók, mind a hallgatók számára javítják az oktatási élményt.

A workshop témái és módszerei

A workshop három különböző modulból áll: az első modul, a Mérés-értékelés alapjai az értékelés különböző típusait és a konstruktív összehangolás fontosságát vizsgálja; a második modul, az Értékelés stratégiai tervezése az értékelési tervek kidolgozására, a visszajelzésre és a rubrikák használatára összpontosít; a harmadik modul, az Értékelés kialakítása pedig bemutat néhány értékelési módszert, és a segítséget nyújt a résztvevőknek a magas színvonalú feleletválasztós kérdések (MCQ) összeállításához.

A résztvevők számos különböző tevékenységben vesznek részt a három modul során, ami lehetővé teszi számukra, hogy gyakorlatias módon kapcsolódjanak a workshop tartalmához.

A workshopot megelőző feladatok

Annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a képzésből, javasoljuk, hogy a workshop előtt végezze el az alábbi tevékenységeket:

  1. Bevezetésként kérjük, olvassa el a következő cikket: Assessment in Medical Education; What Are We Trying to Achieve? Olvasás közben gondolkodjon el azon, hogy a bemutatott javaslatok hogyan illeszkednek az Ön jelenlegi értékelési gyakorlatához, és jegyezze fel azokat a kérdéseket vagy észrevételeket, amelyeket szívesen megosztana a workshop során.
  2. Gondolkodjon el a jelenlegi értékelési gyakorlatán, és határozza meg azokat a konkrét kihívásokat vagy területeket, amelyeken javítani szeretne.
  3. Fogalmazzon meg olyan kérdéseket a cikk és a saját reflexiói alapján, melyeket feltehet a workshop során. Ezzel elősegíti az interaktív párbeszédet és biztosítja, hogy a tartalom megfeleljen egyéni igényeinek és tapasztalatainak.

A workshop után

Építse be az elsajátított módszereket az értékelési tervébe, illetve ossza meg meglátásait és tapasztalatait kollégáival a workshop utáni megbeszéléseken. További segítségért forduljon hozzánk bizalommal.

A program jellege:

12 órás blended képzés (2 óra felkészülés, 8 óra interaktív workshop, 2 óra feladatmegoldás)

Teljesítési feltételek:

A program elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki, mely az egyetemi előmenetel során pedagógiai alapképzésként beszámítható. A tanúsítvány kiállításának feltétele a workshop 100%-án való személyes részvétel, a prekurzus feladat elkészítése, és a program végén egy maximum 3 oldalas reflexió benyújtása. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ez egy intenzív workshop, a tartalmi elemei szorosan egymásra épülnek, ezért részletekben történő teljesítésére nincs mód.
 

Létszámkorlát: 20 fő

Helyszín: szervezés alatt

Időpont: 2024. május 29. 8:00-16:00

2024. november 21. csütörtök 8:00-16:00

JELENTKEZÉS

Belépés a Moodle-felületre: (belépés SeKA-azonosítóval, majd az “Iratkoztasson be” gombra kattintva)

BELÉPÉS A MOODLE-FELÜLETRE

Programfelelős és kapcsolattartó: Dayana Sánchez

Programterv

2024

időpont

topic

téma

08:00-08:30

Arrival and registration

érkezés és regisztráció

08:30-08:45

Introduction of the workshop

bevezetés, a workshop megnyitása

08:45-10:00

Assessment types and constructive alignment

a mérés-értékelés típusai és a konstruktív összehangolás

10:00-10:15

Break

szünet

10:15-11:00

What is an assessment plan?

mi az az értékelési terv?

11:00-12:00

Constructing your own assessment plan

saját értékelési terv készítése

12:00-12:30

Lunch break

ebédszünet

12:30-12:45

The importance of feedback

a visszajelzés jelentősége

12:45-13:30

Analyzing a feedback roleplay

szerepjáték a visszajelzésről, elemzés

13:30-14:30

Using rubrics for feedback and grading

rubrikák használata visszajelzésre és osztályozásra

14:30-14:45

Break

szünet

14:45-15:00

Overview of various assessment methods

mérés-értékelési módszerek áttekintése

15:00-15:40

Writing multiple choice questions

feleletválasztós kérdések szerkesztése

15:40-15:50

Debriefing and feedback

összegzés és visszajelzés

15:50-16:00

Wrap-up of the workshop

a workshop zárása