Részletek
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Az eredményes mérés-értékelés stratégiái (angol nyelven) |
tematikus továbbképzés |
workshop |
előadó és gyakorlatvezető oktatók |
Nagyvárad téri Elméleti Tömb
|
Bevezetés
A képzés kifejezetten a Semmelweis Egyetem oktatói számára készült, és segítséget nyújt a tanulási eredményeknek a tanítási tevékenységekkel és az értékelési módszerekkel való összekapcsolásához.
A workshopon való részvétel során interaktív módszerekkel fedezheti fel a hatékony értékelési stratégiákat, és olyan gyakorlati tippeket szerezhet, amelyeket saját oktatásában is sikerrel alkalmazhat.
A képzés angol nyelven zajlik.
A program célja
A képzés célja, hogy az oktatók képessé váljanak a tanulási eredmények, a tanítási tevékenységek, valamint az értékelési módszerek összekapcsolására. A workshop végére a résztvevők elsajátítják, hogyan készíthetnek olyan értékelési terveket, amelyek mind az oktatók, mind a hallgatók számára javítják az oktatási élményt.
A workshop témái és módszerei
A workshop három különböző modulból áll: az első modul, a Mérés-értékelés alapjai az értékelés különböző típusait és a konstruktív összehangolás fontosságát vizsgálja; a második modul, az Értékelés stratégiai tervezése az értékelési tervek kidolgozására, a visszajelzésre és a rubrikák használatára összpontosít; a harmadik modul, az Értékelés kialakítása pedig bemutat néhány értékelési módszert, és a segítséget nyújt a résztvevőknek a magas színvonalú feleletválasztós kérdések (MCQ) összeállításához.
A résztvevők számos különböző tevékenységben vesznek részt a három modul során, ami lehetővé teszi számukra, hogy gyakorlatias módon kapcsolódjanak a workshop tartalmához.
A workshopot megelőző feladatok
Annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a képzésből, javasoljuk, hogy a workshop előtt végezze el az alábbi tevékenységeket:
- Bevezetésként kérjük, olvassa el a következő cikket: Assessment in Medical Education; What Are We Trying to Achieve? Olvasás közben gondolkodjon el azon, hogy a bemutatott javaslatok hogyan illeszkednek az Ön jelenlegi értékelési gyakorlatához, és jegyezze fel azokat a kérdéseket vagy észrevételeket, amelyeket szívesen megosztana a workshop során.
- Gondolkodjon el a jelenlegi értékelési gyakorlatán, és határozza meg azokat a konkrét kihívásokat vagy területeket, amelyeken javítani szeretne.
- Fogalmazzon meg olyan kérdéseket a cikk és a saját reflexiói alapján, melyeket feltehet a workshop során. Ezzel elősegíti az interaktív párbeszédet és biztosítja, hogy a tartalom megfeleljen egyéni igényeinek és tapasztalatainak.
A workshop után
Építse be az elsajátított módszereket az értékelési tervébe, illetve ossza meg meglátásait és tapasztalatait kollégáival a workshop utáni megbeszéléseken. További segítségért forduljon hozzánk bizalommal.
A program jellege:
12 órás blended képzés (2 óra felkészülés, 8 óra interaktív workshop, 2 óra feladatmegoldás)
Teljesítési feltételek:
Létszámkorlát: 20 fő
Helyszín: MANTA irodaház (1094 Budapest, Tűzoltó utca 50, földszint)
Időpont: 2024. május 29. 8:00-16:00
2024. november 21. csütörtök 8:00-16:00
Belépés a Moodle-felületre: (belépés SeKA-azonosítóval, majd az “Iratkoztasson be” gombra kattintva)
Programfelelős és kapcsolattartó: Dayana Sánchez
Programterv
2024
időpont |
topic |
téma |
08:00-08:30 |
Arrival and registration |
érkezés és regisztráció |
08:30-08:45 |
Introduction of the workshop |
bevezetés, a workshop megnyitása |
08:45-10:00 |
Assessment types and constructive alignment |
a mérés-értékelés típusai és a konstruktív összehangolás |
10:00-10:15 |
Break |
szünet |
10:15-11:00 |
What is an assessment plan? |
mi az az értékelési terv? |
11:00-12:00 |
Constructing your own assessment plan |
saját értékelési terv készítése |
12:00-12:30 |
Lunch break |
ebédszünet |
12:30-12:45 |
The importance of feedback |
a visszajelzés jelentősége |
12:45-13:30 |
Analyzing a feedback roleplay |
szerepjáték a visszajelzésről, elemzés |
13:30-14:30 |
Using rubrics for feedback and grading |
rubrikák használata visszajelzésre és osztályozásra |
14:30-14:45 |
Break |
szünet |
14:45-15:00 |
Overview of various assessment methods |
mérés-értékelési módszerek áttekintése |
15:00-15:40 |
Writing multiple choice questions |
feleletválasztós kérdések szerkesztése |
15:40-15:50 |
Debriefing and feedback |
összegzés és visszajelzés |
15:50-16:00 |
Wrap-up of the workshop |
a workshop zárása |