Részletek
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés |
tematikus továbbképzés |
workshop |
előadó és gyakorlatvezető oktatók |
online |
A program célja:
A képzés célja a képzésfejlesztésben résztvevő oktatók módszertani bevezetése abba, hogyan érdemes
- az aktuális curriculumot szisztematikusan áttekinteni kari szinten
- az oktatási tevékenységgel kapcsolatos reflexiókat megfogalmazni az intézményi kultúra kontextusában kari szinten
- azonosítani az erősségek, kihívások és lehetőségek egyes pontjait, valamint közös fejlesztési irányokat meghatározni
A módszertani bevezetés a téma terjedelme és mélysége miatt természetesen nem tekinthető részletes képzésnek, de átfogó képet és hatékony eszközöket kíván nyújtani a képzésfejlesztési folyamatokban résztvevőknek, hogy agilis formában, rövid határidővel, alapfeladataik ellátása mellett is eredményt érhessenek el. A módszertani támogatás ehhez a munkához strukturált és fókuszált inputokkal járul hozzá felsőoktatáskutatási és oktatásfejlesztési szakirodalmi ismeretekkel, kiemelten a curriculum design területén.
A program jellege:
10 órás blended képzés (5 óra felkészülés, 5 óra interaktív workshop)
Teljesítési feltételek:
A program elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki. A tanúsítvány kiállításának feltétele a workshop 100%-án való személyes részvétel, a prekurzus feladat elkészítése, és a program végén egy maximum 3 oldalas reflexió benyújtása. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ez egy intenzív workshop, a tartalmi elemei szorosan egymásra épülnek, ezért részletekben történő teljesítésére nincs mód.
Létszámkorlát: 30 fő (a program minimum 12 fő jelentkezésével indul!)
Helyszín: online
Időpont:
2024. augusztus 22. 13:00-15:00
2024. augusztus 29. 13:00-16:00
A workshop létszámhiány miatt elmarad.
https://bit.ly/SEoktatastamogatas
A képzésre kifejezetten munkacsoportokat várunk mind a 6 karról, így a programot csak akkor indítjuk el, ha minden kar legalább 2 fő tapasztalt oktatóval képviselteti magát. Hozzájuk a továbbiakban adott karról csatlakozhatnak az egyetemi oktatásban kevésbé tapasztalt, de képzésfejlesztés iránt elkötelezett munkatársaik is.
A jelentkezéskor az űrlap kitöltéséről automatikus visszaigazolást kap, de a programon való részvétel az űrlapon megadott e-mail címen személyes visszaigazolás után válik véglegessé. A jelentkezés egyénileg történik, a munkacsoportok alakulását az űrlapon megadott adatok alapján (szervezeti egység, oktatási tapsztalat) szervezőként látni fogjuk.
A részvétel további feltétele: a Bevezetés az egyetemi oktatásba és/vagy a Bevezetés a gyakorlattervezésbe és gyakorlattartásba alapképzések előzetes elvégzése munkacsoportonként legalább 2 fő részéről.
A részvételhez angol nyelvismeret szükséges, mivel a képzésben felhasznált szakmai forrás angol nyelvű. A képzés munkanyelve a továbbiakban magyar.
Belépés a Moodle-felületre: a belépéshez hozzáférést jelentkezés elfogadásáról szóló személyes visszaigazoláskor adunk.
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
Programterv
2024
Hamarosan!
2023
dátum | időpont | téma | munkaforma |
2023. június 20-2023. augusztus 23. |
javasolt időráfordítás kb. 3 óra |
1. A felsőoktatási kontextus (elmélet, gyakorlat) 2. Oktatási filozófia és szükségletfelmérés (elmélet, gyakorlat) 3. A hallgatók és oktatók támogatása (elmélet, gyakorlat) 4. Ellenőrzés és értékelés (elmélet, gyakorlat) |
egyéni és csoportos felkészülés (offline) |
dátum | időpont | téma | munkaforma |
2023. augusztus 24. | 13:00-13:10 | bevezető, munkarend ismertetése | |
13:10-14:10 | 1. A felsőoktatási kontextus (elmélet, gyakorlat) 2. Oktatási filozófia és szükségletfelmérés (elmélet, gyakorlat) 3. A hallgatók és oktatók támogatása (elmélet, gyakorlat) 4. Ellenőrzés és értékelés (elmélet, gyakorlat) |
prezentáció | |
14:10-14:35 | megbeszélés | ||
14:35-14:50 | Oktatási filozófia és programnyilatkozat a gyakorlatban | csoportmunka | |
14:50-15:00 | összegzés, zárás |
dátum | időpont | téma | munkaforma |
2023. augusztus 24-30. |
javasolt időráfordítás kb. 2 óra |
1. Curriculum modellek: ÁOK |
egyéni és csoportos felkészülés (offline) |
dátum | időpont | téma | munkaforma |
2023. augusztus 31. |
13:00-13:10 | bevezető, munkarend ismertetése | |
13:10-13:15 | Curriculum modellek | prezentáció | |
13:15-13:20 | megbeszélés | ||
13:20-13:30 | Célok és eredmények | prezentáció | |
13:30-13:35 | megbeszélés | ||
13:35-13:45 | Szervezés és struktúra | prezentáció | |
13:45-13:50 | megbeszélés | ||
13:50-14:00 | Tanítási és tanulási stratégiák | prezentáció | |
14:00-14:05 | megbeszélés | ||
14:05-14:10 | Értékelési és visszajelzési stratégiák | prezentáció | |
14:10-14:15 | megbeszélés | ||
14:15-14:25 | Blended modul dizájn | prezentáció | |
14:25-14:30 | megbeszélés | ||
14:30-14:40 | Szünet |
||
14:40-14:50 | Curriculum modellek | A fejlesztő munkacsoport közösen elemzi a témát a kiscsoportos megbeszéléseken készült jegyzetek alapján. Minden téma tárgyalását az adott témába előzetesen jobban elmélyülő (szakértői) csoport vezeti. |
|
14:50-15:00 | Célok és eredmények | ||
15:00-15:10 | Szervezés és struktúra | ||
15:10-15:20 | Tanítási és tanulási stratégiák | ||
15:20-15:30 | Értékelési és visszajelzési stratégiák | ||
15:30-15:40 | Blended modul dizájn | ||
15:40-15:55 | Debriefing, feedback |
||
15:55-16:00 | A program zárása |