Részletek

a program címe

a program jellege

a program formája

célcsoport

helyszín

EduIdea

informális prezentációk és beszélgetés

Teach Meet

előadó és gyakorlatvezető oktatók, tanulmányi felelősök, oktatásszervezésben és -adminisztrációban közreműködő kollégák, hallgatók

online/hibrid

A program célja:

Olyan rendszeres oktatói közösségépítő fórum teremtése, melyben alkalom nyílik jógyakorlatok megosztására. A program tartalmilag és formailag kimondottan koncentrált, a gyors és hatékony ismeretszerzést, egymásközti ismeretterjesztést és kapcsolatteremtést célozza.

A program jellege:

Ez egy informális hangulatú, strukturált tudásmegosztást célzó program, melyet Teach Meet technikával vezetünk. Az egyes alkalmakra jógyakorlatokat gyűjtünk, melyek képviselőit előzetesen felkérjük arra, hogy néhány percben mutassák be, milyen problémára keresték a választ, és milyen kreatív megoldást találtak rá. A résztvevők rövid idő alatt sok ötletet kaphatnak egymástól, melyekre néhány mondatban reagálhatnak a helyszínen. Amennyiben valakit bővebben érdekel egy jógyakorlat, a továbbiakban személyes kapcsolatfelvétel útján tájékozódhat kollégájától.

A jógyakorlatok gyűjtésének módjáról részletesen itt olvashat.

Részvételi feltételek:

  1. Ez egy rendszeres fórum, melynek alkalmai egymással nem állnak összefüggésben, bármelyikre becsatlakozhat az Egyetem bármely oktatója és hallgatója.
  2. A részvételnek nem feltétele a prezentáció, érdeklődőként is be lehet csatlakozni!
  3. Regisztrációs kérdőív előzetes kitöltése, jelentkezni lehet előadóként és résztvevőként egyaránt.

Létszámkorlát: nincs

Helyszín: Zoom (link a Moodle-felületen, első belépéskor a Beiratkozás gombra kattintva)

Belépés a Moodle-felületre

Tervezett időpont:

2024. április 26. 14:00-16:00

2024. október 25. 14:00-16:00

JELENTKEZÉS

Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála

Programterv

2024
Október 25.:
1. „eMI, kérem, válaszoljon a gyakran ismételt kérdésekre!” chatbot az oktatásszervezésben
2. „iMI, kérem, készítsen tanterembeosztást a következő szemeszterre!”
egyszerű tervezés az oktatásszervezésben
3. „maMI, kérem, készítsen kompetenciatérképet a tantervfejlesztéshez!” komplex tervezés az oktatásszervezésben
4. „eMI, kérem, segítsen aktivizálni a hallgatóimat!” óraterv, kurzusterv készítése MI-asszisztenciával
5. „iMI, kérem, készítsen illusztrációt a tananyagomhoz!” audio és vizuális tartalmak készítése MI-asszisztenciával
6. „eMI, kérem, segítsen újratervezni a vizsgáinkat!” a mérés-értékelés-visszajelzés konstruktív összehangolása MI-asszisztenciával
7. „iMI, kérem, készítsen 20.000 db Moodle-kompatibilis ellenőrző feladatot!” tesztbank építése MI-asszisztenciával
8. „maMI, kérem, nézze át a beadandókat, és adjon értékelési javaslatokat!” szabadszöveges feladatok javítása MI-asszisztenciával
9. „maMI, kérem, tanuljon a hallgatóimmal!”  szakértő tanulótárs építése mesterséges intelligenciával
Április 26.:
dr. Orosz Gábor Így készíts szabadulószobát
dr. Orosz Gábor
Így oktass terepasztallal
dr. Tornóci László Így készíts saját illusztrációt
dr. Papp József Így készíts saját oktatóvideót
dr. Antal Zsuzsanna Így készíts aszinkron leckéket H5P-vel
dr. Nebenführer Zsuzsanna Objektív strukturált klinikai vizsga
 
2023
Május 26.:
Kleiner Dénes A „Klinikai gyógyszerészet” kötelezően választható tantárgy fejlesztése a Moodle rendszerben
Fi Tamás
Aktív tanulás a Semmelweis Egyetemen – hallgatók támogatása könyvtári szolgáltatásokkal
Fi Tamás Szakmai fejlődés a Semmelweis Egyetemen – oktatók támogatása könyvtári szolgáltatásokkal
Fekete Judit A kommunikációs készségek fejlesztésének új módja az orvosi improvizáción keresztül az orvosi kommunikációs oktatásban
Koszta-Blazsek Ildikó – Blaskó Ágnes Cselekvőerő növelése a munkahelyen – szociodramatikus képzés ápolóknak – egy jó gyakorlat
Papp Gábor Az egész életen át tartó tanulást segítő képességek játékos vizsgálata – Személyre szabott képességfelmérés kisgyermekkorban
Szvath Petra Így neveld a demonstrátorod – a hallgatói elköteleződés fejlesztésének aktuális kihívásai
Eklics Kata Együtt-tanítás és interdiszciplináris oktatás az orvosi kommunikációs kurzusokon

 

2021
Február 26.:
1. Dr. Horváth Péter, Pulmonológiai Klinika: saját fejlesztésű Moodle-tesztkérdés generátor
2. Dr. Jász Máté, Fogpótlástani Klinika: szigorlati tételek kidolgozása a Moodle Wikipedia funkciójával
3. Dr. Kerémi Beáta, Orálbiológiai Tanszék: interaktív tételépítés IKT-eszközzel
4. Dr. Németi Balázs, Igazságügyi és Biztosítás-orvostani Intézet: Pakolj be egy hátizsákba!” – a kommunikáció fontosságának demonstrációja játékosított formában
5. Dr. Schmidt Péter, Fogpótlástani Klinika: gyakorlatvezetés tükrözött osztálytermi struktúrában
6. Dr. Tóthfalusi László, Gyógyszerhatástani Intézet: számításos feladatok a Moodle-ben (Formula plugin)
Április 30.:
1. Weidingerné Vargóczky Andrea, Szaknyelvi Intézet (karoktól független): Komplex összefüggések bemutatása infografikával
2. Kerémi Beáta, Orálbiológiai Tanszék (FOK): A fogalomtár egy kicsit másképp
3. Kempler Soma, Belgyógyászati és Hematológiai Klinika (ÁOK): Így készíts podcastot!”
4. Sáringerné dr. Szilárd Zsuzsanna (Humántudományi Intézet, PAK): Hibrid megoldás a gyakorlati oktatásban
5. Cuan Hundermark, Nata Japiashvili, Fatema Irfan (ELTE-PPK): „Így készíts tanulási útmutatót!” – How to create a guideline for your students? – angol nyelvű bemutató
Június 25.:
1. dr. Turu Gábor, Élettani Intézet (ÁOK): okos megoldások vizsgáztatóknak – tesztkérdés generátor és online tételhúzó rendszer
2. dr. Tornóci László, Transzlációs Medicina Intézet (ÁOK) „Ne csak a vizsgára tanulj! – fejlesztő (formatív) értékelés a Level-up! funkcióval
3. dr. Kollár János, Magatartástudományi Intézet (ÁOK): OK Világ/MC World – Az orvosi kommunikáció játékosítása társasjátékkal
4. Horváth Zoltánné dr., Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszék (ETK): Bíróságon a tápanyagok – szerepjáték a dietetika oktatásban
5. dr. Szvath Petra, Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Klinika (ÁOK): „Így neveld a demonstrátorod!
Szeptember 24.:
1. dr. Turu Gábor, Élettani Intézet (ÁOK): „Újévi felújítás – így csempézd újra a kurzusod” (Tiles plugin)
2. dr. Kollár János, Magatartástudományi Intézet (ÁOK): „VR-technika az oktatásban – érzékenyítés a páciens problémájára”
3. dr. Kozsurek Márk, Anatómiai, Szövet- és Fejlődéstani Intézet (ÁOK): „Előadásformák online környezetben – mindenki másképp csinálja”
4. Szászné dr. Kocsis Katalin, Anatómiai, Szövet- és Fejlődéstani Intézet (ÁOK):  „A Moodle kérdéstípusok rejtett élete – beírós és ráhúzós kérdések automatikus pontozással”
5. dr. Kovács Enikő, Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Klinika (ÁOK): „Instruktor tematika és belső képzés – a minőség záloga a tömbösített oktatásban”