Részletek
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
EduIdea |
informális prezentációk és beszélgetés |
Teach Meet |
előadó és gyakorlatvezető oktatók, tanulmányi felelősök, oktatásszervezésben és -adminisztrációban közreműködő kollégák, hallgatók |
A program célja:
Olyan rendszeres oktatói közösségépítő fórum teremtése, melyben alkalom nyílik jógyakorlatok megosztására. A program tartalmilag és formailag kimondottan koncentrált, a gyors és hatékony ismeretszerzést, egymásközti ismeretterjesztést és kapcsolatteremtést célozza.
A program jellege:
Ez egy informális hangulatú, strukturált tudásmegosztást célzó program, melyet Teach Meet technikával vezetünk. Az egyes alkalmakra jógyakorlatokat gyűjtünk, melyek képviselőit előzetesen felkérjük arra, hogy néhány percben mutassák be, milyen problémára keresték a választ, és milyen kreatív megoldást találtak rá. A résztvevők rövid idő alatt sok ötletet kaphatnak egymástól, melyekre néhány mondatban reagálhatnak a helyszínen. Amennyiben valakit bővebben érdekel egy jógyakorlat, a továbbiakban személyes kapcsolatfelvétel útján tájékozódhat kollégájától.
A jógyakorlatok gyűjtésének módjáról részletesen itt olvashat.
Részvételi feltételek:
- Ez egy rendszeres fórum, melynek alkalmai egymással nem állnak összefüggésben, bármelyikre becsatlakozhat az Egyetem bármely oktatója és hallgatója.
- A részvételnek nem feltétele a prezentáció, érdeklődőként is be lehet csatlakozni!
- Regisztrációs kérdőív előzetes kitöltése, jelentkezni lehet előadóként és résztvevőként egyaránt.
Létszámkorlát: nincs
Helyszín: Zoom (link a Moodle-felületen, első belépéskor a Beiratkozás gombra kattintva)
Tervezett időpont:
2024. április 26. 14:00-16:00
2024. október 25. 14:00-16:00
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
Programterv
2024
Október 25.:
1. „eMI, kérem, válaszoljon a gyakran ismételt kérdésekre!” | chatbot az oktatásszervezésben |
2. „iMI, kérem, készítsen tanterembeosztást a következő szemeszterre!” |
egyszerű tervezés az oktatásszervezésben
|
3. „maMI, kérem, készítsen kompetenciatérképet a tantervfejlesztéshez!” | komplex tervezés az oktatásszervezésben |
4. „eMI, kérem, segítsen aktivizálni a hallgatóimat!” | óraterv, kurzusterv készítése MI-asszisztenciával |
5. „iMI, kérem, készítsen illusztrációt a tananyagomhoz!” | audio és vizuális tartalmak készítése MI-asszisztenciával |
6. „eMI, kérem, segítsen újratervezni a vizsgáinkat!” | a mérés-értékelés-visszajelzés konstruktív összehangolása MI-asszisztenciával |
7. „iMI, kérem, készítsen 20.000 db Moodle-kompatibilis ellenőrző feladatot!” | tesztbank építése MI-asszisztenciával |
8. „maMI, kérem, nézze át a beadandókat, és adjon értékelési javaslatokat!” | szabadszöveges feladatok javítása MI-asszisztenciával |
9. „maMI, kérem, tanuljon a hallgatóimmal!” | szakértő tanulótárs építése mesterséges intelligenciával |
Április 26.:
dr. Orosz Gábor | Így készíts szabadulószobát |
dr. Orosz Gábor |
Így oktass terepasztallal
|
dr. Tornóci László | Így készíts saját illusztrációt |
dr. Papp József | Így készíts saját oktatóvideót |
dr. Antal Zsuzsanna | Így készíts aszinkron leckéket H5P-vel |
dr. Nebenführer Zsuzsanna | Objektív strukturált klinikai vizsga |
2023
Május 26.:
Kleiner Dénes | A „Klinikai gyógyszerészet” kötelezően választható tantárgy fejlesztése a Moodle rendszerben |
Fi Tamás |
Aktív tanulás a Semmelweis Egyetemen – hallgatók támogatása könyvtári szolgáltatásokkal
|
Fi Tamás | Szakmai fejlődés a Semmelweis Egyetemen – oktatók támogatása könyvtári szolgáltatásokkal |
Fekete Judit | A kommunikációs készségek fejlesztésének új módja az orvosi improvizáción keresztül az orvosi kommunikációs oktatásban |
Koszta-Blazsek Ildikó – Blaskó Ágnes | Cselekvőerő növelése a munkahelyen – szociodramatikus képzés ápolóknak – egy jó gyakorlat |
Papp Gábor | Az egész életen át tartó tanulást segítő képességek játékos vizsgálata – Személyre szabott képességfelmérés kisgyermekkorban |
Szvath Petra | Így neveld a demonstrátorod – a hallgatói elköteleződés fejlesztésének aktuális kihívásai |
Eklics Kata | Együtt-tanítás és interdiszciplináris oktatás az orvosi kommunikációs kurzusokon |
2021
Február 26.:
1. Dr. Horváth Péter, Pulmonológiai Klinika: | saját fejlesztésű Moodle-tesztkérdés generátor |
2. Dr. Jász Máté, Fogpótlástani Klinika: | szigorlati tételek kidolgozása a Moodle Wikipedia funkciójával |
3. Dr. Kerémi Beáta, Orálbiológiai Tanszék: | interaktív tételépítés IKT-eszközzel |
4. Dr. Németi Balázs, Igazságügyi és Biztosítás-orvostani Intézet: | „Pakolj be egy hátizsákba!” – a kommunikáció fontosságának demonstrációja játékosított formában |
5. Dr. Schmidt Péter, Fogpótlástani Klinika: | gyakorlatvezetés tükrözött osztálytermi struktúrában |
6. Dr. Tóthfalusi László, Gyógyszerhatástani Intézet: | számításos feladatok a Moodle-ben (Formula plugin) |
Április 30.:
1. Weidingerné Vargóczky Andrea, Szaknyelvi Intézet (karoktól független): | Komplex összefüggések bemutatása infografikával |
2. Kerémi Beáta, Orálbiológiai Tanszék (FOK): | A fogalomtár egy kicsit másképp |
3. Kempler Soma, Belgyógyászati és Hematológiai Klinika (ÁOK): | „Így készíts podcastot!” |
4. Sáringerné dr. Szilárd Zsuzsanna (Humántudományi Intézet, PAK): | Hibrid megoldás a gyakorlati oktatásban |
5. Cuan Hundermark, Nata Japiashvili, Fatema Irfan (ELTE-PPK): | „Így készíts tanulási útmutatót!” – How to create a guideline for your students? – angol nyelvű bemutató |
Június 25.:
1. dr. Turu Gábor, Élettani Intézet (ÁOK): | „okos megoldások vizsgáztatóknak – tesztkérdés generátor és online tételhúzó rendszer„ |
2. dr. Tornóci László, Transzlációs Medicina Intézet (ÁOK): | „Ne csak a vizsgára tanulj! – fejlesztő (formatív) értékelés a Level-up! funkcióval„ |
3. dr. Kollár János, Magatartástudományi Intézet (ÁOK): | „OK Világ/MC World – Az orvosi kommunikáció játékosítása társasjátékkal„ |
4. Horváth Zoltánné dr., Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszék (ETK): | „Bíróságon a tápanyagok – szerepjáték a dietetika oktatásban„ |
5. dr. Szvath Petra, Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Klinika (ÁOK): | „Így neveld a demonstrátorod!„ |
Szeptember 24.:
1. dr. Turu Gábor, Élettani Intézet (ÁOK): | „Újévi felújítás – így csempézd újra a kurzusod” (Tiles plugin) |
2. dr. Kollár János, Magatartástudományi Intézet (ÁOK): | „VR-technika az oktatásban – érzékenyítés a páciens problémájára” |
3. dr. Kozsurek Márk, Anatómiai, Szövet- és Fejlődéstani Intézet (ÁOK): | „Előadásformák online környezetben – mindenki másképp csinálja” |
4. Szászné dr. Kocsis Katalin, Anatómiai, Szövet- és Fejlődéstani Intézet (ÁOK): | „A Moodle kérdéstípusok rejtett élete – beírós és ráhúzós kérdések automatikus pontozással” |
5. dr. Kovács Enikő, Aneszteziológiai és Intenzív Terápiás Klinika (ÁOK): | „Instruktor tematika és belső képzés – a minőség záloga a tömbösített oktatásban” |