Részletek
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
EduCafé |
informális, strukturált, tematikus beszélgetés |
world café |
előadó és gyakorlatvezető oktatók, tanulmányi felelősök, oktatásszervezésben és -adminisztrációban közreműködő kollégák, hallgatók |
A program célja:
Olyan rendszeres oktatói közösségépítő fórum teremtése, melyben alkalom nyílik az együtt gondolkodásra, az oktatási gyakorlatban felmerülő problémák és ötletek megvitatására, tudásmegosztásra.
A program jellege:
Ez egy informális hangulatú, strukturált tematikus beszélgetés, melyet World Café technikával vezetünk. Az egyes témákat – rövid felvezetést követően – különböző fókuszból közelítik meg a résztvevők egy-egy asztalnál csoportosulva, meghatározott ideig beszélgetve, majd tovább forogva egy következő asztalhoz. A beszélgetéseket asztalgazdák facilitálják és moderálják, a közös gondolatokat vizuálisan is megjelenítik, strukturálják. A Café végére minden asztalnál megjelenik minden résztvevő gondolata, és az így megszerzett kollektív tudást közösen összegezzük.
Részvételi feltételek:
- Ez egy rendszeres fórum, melynek alkalmai egymással nem állnak összefüggésben, bármelyikre becsatlakozhat az Egyetem bármely oktatója és hallgatója.
- Regisztrációs kérdőív előzetes kitöltése.
- Aktív részvétel a beszélgetésekben – online alkalom esetében ehhez webkamera, hangszóró és mikrofon elengedhetetlenül szükséges.
Létszámkorlát: 30 fő/alkalom (a program minimum 12 fő jelentkezésével indul!)
Helyszín: Zoom (link a Moodle-felületen, első belépéskor a Beiratkozás gombra kattintva)
Tervezett időpont:
2024. január 26. 14:00-16:00
2024. május 31. 14:00-17:00
2024. november 29. 14:00-16:00
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
Programterv
2024
November 29. |
MI eszközök mint a jövő golyóstollai A mesterséges intelligencia eszközöknek ugyan van számos korlátjuk, rejtenek veszélyeket, és működésüket még nem ismerjük pontosan, tudatos használatuk rengeteg olyan előnnyel jár, amelyet érdemes kihasználnunk. Célzott és értő használatuk jelentősen megnöveli az oktatási hatékonyságot, mind a produktivitás, mind a tartalom sokszínűsége szempontjából. Ezen alkalommal azt járjuk körbe közösen, hogy a mesterséges intelligencia eszközök milyen módszerekkel járulnak hozzá a digitális bennszülöttek tanulásához; mi változik az eddigiekhez képes az oktatók oldalán és mi a hallgatóknál, valamint milyen eszközökkel tudjuk biztosítani, hogy folyamatosan tanuljunk ezen eszközök használatából. |
2023
Január 27. |
Vertikális összehangolás A beszélgetés az elméleti és klinikai tanszékek által oktatott szakmai tartalmi elemek egyeztetését és összehangolását célzó törekvésekről, lehetséges együttműködések kialakításáról szól. A téma az AMEE2022 konferencia korszerű oktatásról szóló beszámolókra épül. |
Március 31. |
Mérés-értékelés tervezése A beszélgetés a korszerű mérés-értékelési szempontokról, a kompetencia alapú képzésről, az objektív strukturált klinikai vizsga (OSCE) létjogosultságáról és bevezetésének lehetőségeiről szól. A téma a „mérés-értékelés tervezése” angol nyelvű workshop tapasztalataira épül. |
Május 26. |
Tudásháromszög és iskola-egyetem partnerség A beszélgetés az oktatás, a kutatás és a vállalkozói/üzleti/munkáltatói szektor összekapcsolódási pontjairól, valamint a szakmai életpálya formálását célzó iskola-egyetem partnerségben rejlő lehetőségekről szól. A téma a Semmelweis International 40 jubileumi rendezvénysorozat Nemzetközi Oktatásfejlesztési Konferencia tapasztalataira épül. |
Október 27. |
Interprofesszionális képzés A beszélgetés a tanítás-tanulás folyamatának tudatos tervezéséről szól interprofesszionális megközelítésben, fókuszában a konstruktív összehangolás, a team oktatás, és a backward design áll. A téma a „Boundary crossing in teaching and learning – nonformal educators in higher education” című kutatás fő kérdéseire épül. |
2022
Október 7. 13:00-15:00 |
Az orvosképzés nemzetközi trendjei – az AMEE 2022 konferencia tapasztalairól
2022. aug. 29-31. között rendezték meg Lyonban az orvosi és egészségügyi képzésben részt vevők számára világszinten legfontosabb konferenciát, melyre a Semmelweisről Egyetemről 5 oktató utazott el. A rendezvényen részt vett oktatók az EduCafé keretében számolnak be az orvosképzés nemzetközi tekintetben jelentős trendjeiről. Az EduCafén beszámolót tartanak az alábbi oktatók:
|
Március 31. 15:00 |
„Hogyan támogatja a hallgatói és oktatói jóllét a tanítás-tanulás folyamatát?”
Az EduCafé keretében az ELTE pedagógia szakos hallgatói vezetésével beszélgetünk arról, hogy mit tehetünk a hallgatói jóllétért a mindennapokban. A hallgatók és az oktatók jólléte természetesen szorosan összekapcsolódik, így remélhetőleg a Café házigazdái által felvetett gondolatokat tovább szőve, tapasztalataink megosztásával alkalmunk lesz mindenki számára használható ötleteket meríteni a tanítás-tanulás folyamatában végzett munka támogatására. Az esemény a Semmelweis Egyetem oktatói és hallgatói előtt egyaránt nyitott, jelentkezni SeKA belépés után itt lehet rá: https://itc.semmelweis.hu/moodle/mod/scheduler/view.php?id=8502 |
2021
Január 29. | „Kísérletező pedagógusok és gyakorlatközösségek” |
Március 26. |
„A tanulás támogatása békeidőben és vészhelyzetben” Tudjuk, hogy a hallgatóink egyszerre próbálnak helytállni az egyetemen, a betegellátásban, és sok esetben családanyaként illetve családapaként a magánéletben.
Amúgy is át szoktuk időnként gondolni, hogy oktatóként hogyan is támogathatjuk őket abban, hogy tanulmányaikban eredményesek lehessenek és sikerélményt szerezhessenek, ennek pedig a 21. század globális kihívásai külön is hangsúlyt adnak.
A pandémiás helyzet kialakulása óta még nagyobb ez a feladat, és különösen aktuális, hogy – akár a szokásostól eltérő módokon is – hatékony támogatást tudjunk nyújtani a hallgatóinknak, akik tanulóként igyekeznek teljesíteni a hibrid oktatásban, miközben létszámhiánnyal küzdő ellátóhelyeken vagy kirendelt szolgálatban betegellátást végeznek, szülőként pedig óvoda- és iskolabezárások idején még otthon tanuló gyermekeiket is gondozzák.
Következő Kávéházunkban közösen keressük azokat a stratégiai megoldásokat, amelyekkel oktatóként a lehető legtöbb támogatást nyújthatjuk hallgatóinknak akár békeidőben, a jelenlegi vészhelyzetben pedig különösen.
|
május 28. |
„Mérés-értékelés”
A szorgalmi időszak vége és a vizsgaidőszak apropóján, következő EduCafénk alkalmával a „mérés-értékelés” témakörben beszélgethetünk oktatóinkkal. – Mit mérünk, hogy mérünk, miért mérjük? – mérési pontok meghatározásának szempontjai és módja a kurzustervezés során
– Mit értékelünk, hogy értékelünk, miért értékelünk? – a diagnosztikus, formatív és szummatív értékelés helye és szerepe a tanítás-tanulás folyamatában
– Milyen mozgásterünk van a mérés-értékelés fejlesztésében? – tudatos tervezés és örökölt hagyományok, a változás-menedzsment lehetséges eszközei
|
augusztus 27. |
Ezúttal „a tudásmegosztás új formái az oktatói közösségben” címmel szeretnénk beszélgetést indítani az oktatói közösség tagjaival.
Ennek keretében megismerkedünk a „vinyetta”, a „one-minute wisdom” és a „lesson study” koncepciójával, valamint beszélgetünk az óralátogatás rendszeréről, és egy leendő módszertani kézikönyvvel kapcsolatos elvárásokról, ötletekről, tapasztalatokról úgy általában.
|