Részletek
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Bevezetés az egyetemi oktatásba |
alapképzés |
konzultáció-sorozat |
előadó és gyakorlatvezető oktatók, tanulmányi felelősök, oktatásszervezésben és -adminisztrációban közreműködő kollégák |
A program célja:
A konzultáció-sorozat általános körképet ad azokról a lehetőségekről, melyek korszerű szemlélettel, módszertani és oktatástechnológiai elemekkel támogatják a résztvevőket az oktatási és oktatásszervezési feladatok ellátásában.
A program jellege:
Ez egy általános oktatói alapképzés, melyben a résztvevők megismerkedhetnek olyan pedagógiai, oktatásmódszertani, oktatástechnológiai lehetőségekkel, melyeket akár már a következő órájukon alkalmazni tudnak. Gyakorló oktatók ötleteket meríthetnek saját oktatói gyakorlatuk fejlesztéséhez, kezdő oktatók jó alapokat kaphatnak ahhoz, hogy biztonsággal meg tudják kezdeni oktatói munkájukat saját tanszékükön, az oktatásszervezésben résztvevő kollégák pedig sok-sok gyakorlati útmutatást kaphatnak arról, hogyan támogathatják még hatékonyabban tanszékük oktatási tevékenységét.
Részvételi feltételek:
- Ez egy alapképzés, melyhez nem szükséges semmilyen oktatói előismeret.
- Regisztrációs kérdőív kitöltése
- A programsorozat moduláris felépítésű, több részletben is elvégezhető, de a regisztrált alkalmakon elvárt a megjelenés.
Létszámkorlát: 60 fő/kurzus (a program minimum 12 fő jelentkezésével indul!)
Helyszín: Zoom, Moodle (belépés SeKA-azonosítóval, majd az „Iratkoztasson be” gombra kattintva)
Tervezett időpont:
2024. február 6-9. 8:00-12:00
2024. június 4-7. 12:00-16:00
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
Programterv
2024
Alkalom |
dátum |
időpont |
téma |
előadó |
1.
|
február 6. (kedd) |
8:00-8:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás – megváltozott szerepek az orvos- és egészségtudományi képzésben |
Kozma Borbála |
2.
|
február 6. (kedd) |
9:00-9:45 |
Oktatástechnológiai támogatás – a Semmelweis Egyetem oktatásinformatikai rendszerei |
dr. Tornóci László |
3.
|
február 6. (kedd) |
10:00-10:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás – a játékosítás (gamification) jelentősége |
dr. Tornóci László |
4.
|
február 6. (kedd) |
11:00-11:45 |
Oktatásmódszertani támogatás – online és offline óratartás, IKT-eszközök alkalmazása az órán |
Kozma Borbála |
5.
|
február 7. (szerda) |
8:00-8:45 |
Oktatástechnológiai támogatás – mi fán terem a mesterséges intelligencia? |
dr. Orosz Gábor |
6.
|
február 7. (szerda) |
9:00-9:45 |
Oktatásmódszertani támogatás – a mesterséges intelligencia, mint eszköz, az orvos- és egészségtudományi képzésben |
dr. Orosz Gábor |
7.
|
február 7. (szerda) |
10:00-10:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: előadástartás az orvos- és egészségtudományi képzésben |
dr. Kiss Levente |
8.
|
február 7. (szerda) |
11:00-11:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: gyakorlattartás az orvos- és egészségtudományi képzésben |
dr. Kiss Levente |
9.
|
február 8. (csütörtök) |
8:00-8:45 |
Korszerű pedagógiai alapismeretek: eredményes tanítás-tanulás |
dr. Kálmán Orsolya |
10.
|
február 8. (csütörtök) |
9:00-9:45 |
Korszerű pedagógiai alapismeretek: konstruktív összehangolás |
dr. Kálmán Orsolya |
11.
|
február 8. (csütörtök) |
10:00-10:45 |
Oktatástechnológiai támogatás: Zoom-használati alapismeretek 2024-ben |
Anders Tamás |
12.
|
február 8. (csütörtök) |
11:00-11:45 |
Oktatástechnológiai támogatás: Kaltura-használati alapismeretek 2024-ben |
Anders Tamás |
13.
|
február 9. (péntek) |
8:00-8:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: a mérés-értékelés jelentősége – mit és miért? (angol nyelvű) |
Dayana Sánchez |
14.
|
február 9. (péntek) |
9:00-9:45 |
Oktatásmódszertani támogatás: a mérés-értékelés lehetőségei az orvos- és egészségtudományi képzésben – hogyan? (angol nyelvű) |
Dayana Sánchez |
15.
|
február 9. (péntek) |
10:00-10:45 |
Oktatástechnológiai támogatás: a mérés-értékelés játékosítási lehetőségei |
dr. Monzéger Katalin |
16.
|
február 9. (péntek) |
11:00-11:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: képzésfejlesztés a gyakorlatban – képzési terv, a kurzusterv és az óraterv összehangolása |
Kozma Borbála |
Ismétlő alkalmak:
alkalom |
dátum |
időpont |
téma |
előadó |
1.
|
június 4. (kedd) |
12:00-12:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás – megváltozott szerepek az orvos- és egészségtudományi képzésben |
Kozma Borbála |
2.
|
június 4. (kedd) |
13:00-13:45 |
Oktatástechnológiai támogatás – a Semmelweis Egyetem oktatásinformatikai rendszerei |
dr. Tornóci László |
3.
|
június 4. (kedd) |
14:00-14:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás – a játékosítás (gamification) jelentősége |
dr. Tornóci László |
4.
|
június 4. (kedd) |
15:00-15:45 |
Oktatásmódszertani támogatás – online és offline óratartás, IKT-eszközök alkalmazása az órán |
Kozma Borbála |
5.
|
június 5. (szerda) |
12:00-12:45 |
Oktatástechnológiai támogatás – mi fán terem a mesterséges intelligencia? |
dr. Orosz Gábor |
6.
|
június 5. (szerda) |
13:00-13:45 |
Oktatásmódszertani támogatás – a mesterséges intelligencia, mint eszköz, az orvos- és egészségtudományi képzésben |
dr. Orosz Gábor |
7.
|
június 5. (szerda) |
14:00-14:45 |
Oktatástechnológiai támogatás: Zoom-használati alapismeretek 2024-ben |
Anders Tamás |
8.
|
június 5. (szerda) |
15:00-15:45 |
Oktatástechnológiai támogatás: Kaltura-használati alapismeretek 2024-ben |
Anders Tamás |
9.
|
június 6. (csütörtök) |
12:00-12:45 |
Korszerű pedagógiai alapismeretek: eredményes tanítás-tanulás |
dr. Kálmán Orsolya |
10.
|
június 6. (csütörtök) |
13:00-13:45 |
Korszerű pedagógiai alapismeretek: konstruktív összehangolás |
dr. Kálmán Orsolya |
11.
|
június 6. (csütörtök) |
14:00-14:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: előadástartás az orvos- és egészségtudományi képzésben |
dr. Kiss Levente |
12.
|
június 6. (csütörtök) |
15:00-15:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: gyakorlattartás előadástartás az orvos- és egészségtudományi képzésben |
dr. Kiss Levente |
13.
|
június 7. (péntek) |
12:00-12:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: a mérés-értékelés jelentősége – mit és miért? (angol nyelvű) |
Dayana Sánchez |
14.
|
június 7. (péntek) |
13:00-13:45 |
Oktatásmódszertani támogatás: a mérés-értékelés lehetőségei az orvos- és egészségtudományi képzésben – hogyan? (angol nyelvű) |
Dayana Sánchez |
15.
|
június 7. (péntek) |
14:00-14:45 |
Oktatástechnológiai támogatás: a mérés-értékelés játékosítási lehetőségei |
dr. Monzéger Katalin |
16.
|
június 7. (péntek) |
15:00-15:45 |
Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: képzésfejlesztés a gyakorlatban – képzési terv, a kurzusterv és az óraterv összehangolása |
Kozma Borbála |