Részletek
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Bevezetés a gyakorlattervezésbe és gyakorlattartásba |
alapképzés |
konzultáció-sorozat |
gyakorlatvezetők |
Nagyvárad téri Elméleti Tömb
|
A program célja:
A konzultáció-sorozat áttekintést nyújt azokról a szempontokról és módszerekről, melyekkel a (nem ágy melletti) gyakorlatok hatékonyabbá tehetők és a kívánt technikai és nem-technikai készségek könnyen átadhatók az egyetemi hallgatók számára.
A program jellege:
Ez egy általános oktatói alapképzés, melyben a gyakorló oktatók ötleteket meríthetnek saját oktatói gyakorlatuk fejlesztéséhez, kezdő oktatók jó alapokat kaphatnak ahhoz, hogy biztonsággal meg tudják kezdeni oktatói munkájukat saját tanszékükön. A kurzus során a szimulációs gyakorlatok, szemináriumok, készségfejlesztő gyakorlatok és esetfeldolgozó gyakorlatok technikáit mutatjuk be.
Tervezett témakörök:
- a felnőtt hallgató sajátosságai
Hogyan tanul, és milyen tanítási-tanulási környezetet igényel egy felnőtt?
- a gyakorlattartás módszerei és azok helye az oktatásban
A kurzus során tárgyalt módszerek elméleti hátterének összefoglalása, kiemelve, hogy milyen készségek átadására alkalmasak.
- egy gyakorlat felépítése, előkészítése
Hogyan készülj fel egy gyakorlatra, hogyan készíts elő egy gyakorlatot, milyen kötelező szakmai és eszközös elemei vannak egy gyakorlatnak?
- a hallgatói interaktivitás fokozásának eszközei
Feladatkiosztás gyakorlat előtt és közben, „brain storming”, kérdésfeltevés, applikációk alkalmazása és okoseszközök felhasználása.
- készségátadás gyakorlat
Kiemelten foglalkozunk a négylépcsős módszer elsajátításával.
- szimulációs gyakorlat
A szimuláció, mint oktatásmódszertani eszköz, bemutatása, helye a technikai és nem-technikai készségek átadásában.
- esetfeldolgozás gyakorlat
Alapszabályok tisztázása, helye, interaktivitási technikák megfelelő alkalmazása.
- személyre szabott oktatás eszközei
A visszajelzés módszerei gyakorlat előtt, közben és után, debriefing és feedback technikák.
- gyakorlati vizsga
A vizsga helye és szerepe az oktatásban, a korszerű vizsgáztatás eszközei. Kiemelten foglalkozunk az objektív strukturált klinikai vizsga (OSCE) lehetőségeivel.
- demonstrátorképzés
Miért neveljünk demonstrátort, és hogyan alakítsunk ki kölcsönösen előnyös munkakapcsolatot?
Részvételi feltételek:
- Ez egy alapképzés, melyhez nem szükséges semmilyen oktatói előismeret.
- Regisztrációs kérdőív kitöltése
- A programsorozat tematikus felépítésű, a megjelenés és az aktív részvétel a regisztrált alkalmakon elvárt.
Létszámkorlát: 18 fő/kurzus (a program minimum 6 fő jelentkezésével indul!)
Tervezett időpont és helyszín:
2024. január 24-25. 8:00-16:00 Nagyvárad téri Elméleti Tömb, Sz6 terem
2024. június 11-12. 8:00-16:00 Nagyvárad téri Elméleti Tömb, Sz9 terem
2024. október 8-9. 8:00-16:00 Baross utca 52. földszint, ügyviteli és digitális skill labor
Programfelelős és kapcsolattartó:
Kozma Borbála és dr. Orosz Gábor
Programterv
2024
Első nap: 2024. október 8. kedd
Időpont |
Időtartam (perc) |
Cím |
munkaforma |
|||
08:00-08:15 |
15 |
Érkezés, regisztráció |
|
|||
08:15-09:00 |
45 |
„Egy érdekes gondolat”: cikkreferáló egy percben (bemutatkozás és ráhangolódás) |
prezentáció |
|||
09:00-09:30 |
30 |
A felnőtt hallgató sajátosságai |
szeminárium |
|||
09:30-10:15 |
45 |
A gyakorlattartás módszerei és helye az egyetemi oktatásban |
előadás |
|||
10:15-10:30 |
15 |
szünet |
|
|||
10:30-11:15 |
45 |
A technika győz vagy az ember? Az oktató szerepe a gyakorlattartásban |
szeminárium |
|||
11:15-11:45 | 30 | Visszajelzés, feedback, debriefing | előadás | |||
11:45-12:30 | 45 | A helyes visszajelzés gyakorlata | szeminárium | |||
12:30-13:15 | 45 | szünet | ||||
13:15-14:30 | 45 | Aktivizáld a hallgatót! – az interaktivitás fokozásának módszerei | csoportmunka | |||
14:30-15:30 | 60 | Nem-technikai készségek oktatása és nem-technikai készségek az oktatásban | szeminárium | |||
15:30-15:45 | 15 | Debriefing, feedback | ||||
15:45-16:00 | 15 | Ráhangoló – felkészülés a következő napra |
Második nap: 2024. október 9. szerda
Időpont |
Időtartam (perc) |
Cím |
munkaforma |
08:45-09:00 |
15 |
Érkezés, regisztráció |
|
09:00-09:15 |
15 |
Bevezetés – az előző napon felmerült kérdések megvitatása |
|
09:15-09:45 |
30 |
A szimuláció alapjai |
előadás |
09:45-10:30 |
45 |
Szimulációs gyakorlat |
szeminárium |
10:30-11:15 |
45 |
Egyszerű készségek átadása |
gyakorlat |
11:15-11:30 | 15 | szünet | |
11:30-12:00 | 30 | Esetfeldolgozás a gyakorlatban | előadás |
12:00-12:15 | 15 | A gondolattérkép mint módszer | megbeszélés |
12:15-13:30 | 75 | „Gondolkodj gyakorlatközösségben” – workshop tervezése (oktatói alkotómunka) | csoportmunka |
13:30-14:00 | 30 | szünet | |
14:00-14:25 | 25 | Mérés-értékelés: mérési pontok, módszerek, értékelési formák | előadás |
14:25-14:50 | 25 | „Konstruktív összehangolás” – mérési pontok, módszerek, értékelési formák meghatározása a gyakorlatban (oktatói alkotómunka folytatása) | csoportmunka |
14:50-15:30 | 40 | „Tanszéki értekezlet” – a tervezett workshop bemutatása | prezentáció |
15:30-16:00 | 30 | Debriefing, feedback, a workshop zárása |