Részletek
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Így készíts aszinkron leckéket H5P-vel |
tematikus workshop |
minden oktató |
szervezés alatt |
A program célja:
Az alapszintről induló képzés résztvevői
- megismerik az aszinkron leckék készítéséhez szükséges alapvető technikai és oktatásmódszertani szempontokat
- képessé válnak megtervezni és összeállítani saját aszinkron leckéjüket, valamint elsajátítják a H5P program használatának gyakorlati készségét
- belátják, hogy az aszinkron leckét, mint eszközt, nem elég csupán közzé tenni, hanem a kurzusra adaptáltan egyéni vagy csoportos tevékenységek, valamint mérés-értékelési pontok ráépítésével érdemes alkalmazni
A workshop végére a résztvevők a napi oktatómunkában azonnal hasznosítható gyakorlati készségekre tesztnek szert, úgy mint:
1. Az aszinkron leckék előkészítése és tervezése
- Mi lehet a szerepe a h5p aszinkron leckének a tanulási folyamatban?
- Hogyan tervezzünk aszinkron leckét? (szükséges előkészületek, forgatókönyv, képi világ, módszerek stb.)
- Milyen a jó aszinkron lecke? (hossza, tagolása, vizuális megjelenése stb.)
2. Az aszinkron leckék elkészítése – a H5P lehetőségei
- Hogyan válasszunk technikát/eszközt? (H5P és lehetőségei – kurzusprezentáció és további megoldások stb.)
- Hogyan tegyük közzé a H5P aszinkron leckét? (Kaltura, YouTube, valamint a Moodle szerepe)
- Hogyan használható a mesterséges intelligencia a H5P aszinkron leckék készítésében? (szövegek, feladatok, esettanulmányok, videók stb.)
3. Az aszinkron leckék utómunkálatai
- Milyen utómunkálatokra van szükség az aszinkron lecke összeállítása után? (hallgatói visszajelzések, további szerkesztés és javítás stb.)
- Hogyan facilitáljuk az aszinkron leckékkel való munkát, hogyan monitorozzuk az előrehaladást? (naplóadatok, kommunikáció, mérföldkövek, pontozás stb.)
A program jellege:
Ez egy tematikus, kiscsoportos oktatói továbbképzés, melyben a résztvevők saját példáikon keresztül ismerhetik meg az aszinkron lecke készítésének lehetőségeit, a tervezés folyamatát, és gyakorolhatják be a lecke elkészítését H5P-vel, valamint az utómunkálatokat a Moodle-ban. Így a workshopról saját aszinkron leckékkel távozhatnak, melyeket akár már a következő órájukon alkalmazni tudnak. Az elkészült forgatókönyvekre és leckékre a program során minden résztvevő több alkalommal is kap személyre szabott visszajelzést szakértői és társértékelés formájában.
12 órás blended képzés (2 óra felkészülés, 8 óra interaktív workshop, 2 óra feladatmegoldás)
Jelentkezési feltételek:
- Ez egy tematikus alapképzés, melyhez szükséges legalább egy szemeszternyi oktatásban eltöltött idő, hogy a résztvevő elsődlegesen saját példáival tudjon dolgozni.
- Regisztrációs kérdőív kitöltése
- A teljes program elvégzésének vállalása: 8 kontakt óra személyes részvétellel, ezen kívül (maximum) 4 óra önálló munka a program ideje alatt. Az önálló munka előzetesen kiadott segédanyagok megtekintéséből, saját tantárgyi példán való önálló munkából, valamint a workshop utáni reflexióból áll.
A workshopon lehetőség nyílik a H5P-vel való gyakorlásra és aszinkron lecke elkészítésére, ezért saját laptopot szükséges hozni.
A leckéket minden résztvevő a saját tantárgya Moodle-kurzusában hozhatja létre, ezért ha még nem rendelkezik ilyennel, kérjük, jelezze, hogy még a workshop előtt elkészíthessük a felületet.
Teljesítési feltételek:
A program elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki. A tanúsítvány kiállításának feltétele a workshop 100%-án való személyes részvétel, a prekurzus feladat elkészítése, és a program végén egy maximum 3 oldalas reflexió benyújtása. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ez egy intenzív workshop, a tartalmi elemei szorosan egymásra épülnek, ezért részletekben történő teljesítésére nincs mód.
Létszámkorlát:
16 fő (a program minimum 4 fő jelentkezésével indul!)
Helyszín: Egészségügyi Menedzserképző Központ (1125 Budapest, Kútvölgyi út 2.)
Időpont: 2025. június 20. péntek, 8:00-16:00
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
A workshopot tartja: Dr. Antal Zsuzsanna és Dr. Monzéger Katalin