EduLab
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
EduLab |
workshop |
előadó és gyakorlatvezető oktatók |
változó |
A program célja:
Olyan tematikus alkalmak teremtése, amelyben az oktatói közösség tagjai egymás számára tartott képzéseken oszthatják meg tapasztalataikat saját jógyakorlatuk alapján.
A program jellege:
Ebben az egyedülálló képzési programban az együtt-oktatás (co-teaching) és a társtámogatás (peer support) élményét kínáljuk az oktatói közösségnek. Az Oktatásfejlesztési, -Módszertani és -Szervezési Központ gondozásában megvalósuló workshopok olyan módszertani és/vagy fejlesztési részterületeket érintenek, melyeket az igényfelmérések alapján hiánypótlónak tartunk. A workshopokat saját képzési kínálatunk részeként teljes körűen szervezzük, tervezzük és bonyolítjuk, megtartásukat azonban olyan oktató kollégákra bízzuk, akik az adott témában kimondottan elmélyültek, és oktatói, oktatásfejlesztői munkájuk során az átlagosnál jóval több, mindannyiunk számára hasznos tapasztalatra tettek szert.
Tervezett workshopok:
- 2025. február 21. és március 21. (Tanulási eredmény alapú felsőoktatás: Oktatásinformatikai rendszereink. A gamifikáció jelentősége. Oktatástechnológiai támogatás: a mérés-értékelés játékosítási lehetőségei)
- 2025. március 31., április 14., május 26. (A felsőoktatás kihívásai: oktatói szerepek sokfélesége, eltérő hallgatói tanulási stratégiák, jó gyakorlatok megosztása)
- Így készíts aszinkron leckéket H5P-vel
- Így készíts saját oktatóvideót
- MI – a helyzet: mesterséges intelligencia az egyetemi oktatásban
- MI-morzsák
- Moodle-morzsák
- Prezentációs technikák az oktatásban
- időpont szervezés alatt (Így készíts podcastot)
- időpont szervezés alatt (Így készíts saját illusztrációt)
- időpont szervezés alatt (Így készíts játékos kvízeket)
- időpont szervezés alatt (Így oktass terepasztallal)
- időpont szervezés alatt (Így készíts szabadulószobát)
- időpont szervezés alatt (Így oktass VR-technikával)
Az oktatói közösséggel folytatott mindennapi munka során, oktatói munkacsoportok oktatásfejlesztési folyamatait támogatva, képzéseinken felmerülő igényeket megismerve, a felsőoktatásban aktuális hazai és nemzetközi trendeket követve az Oktatásfejlesztési-, Módszertani és -Szervezési Központ szakértői folyamatosan keresik és azonosítják a főbb fókuszpontokat, és a pedagógiai, oktatásmódszertani, oktatástechnológiai támogatást igénylő feladatokat. A visszajelzések alapján nagy érdeklődésre számot tartó témaköröket felvesszük képzési kínálatunkba, először az általunk tartott képzések részeként, majd pedig önálló tematikus workshopot építve rá.
Az oktatói közösséggel ápolt szoros és együttműködésen alapuló munkakapcsolatunk során gyakran találkozunk olyan egyéni jógyakorlatokkal, oktatói műhelyekkel, ahol rengeteg releváns tudás és tapasztalat gyűlt össze bizonyos oktatásmódszertani és/vagy oktatástechnológiai területen. Amikor megjelennek a látóterünkben – akár személyes kapcsolat, akár kollégák vagy hallgatók ajánlása alapján – olyan oktató kollégák, akik mindennapi gyakorlatukban mélyen beágyazottan, magas szinten alkalmazzák valamely módszertani vagy technológiai megoldást, ők maguk jellemzően az erre irányuló visszajelzésünkből értesülnek arról, hogy tudásuk és tapasztalatuk mások számára mekkora kincs, és milyen hiánypótló lenne. Az EduLab workshopokra tehát ugyanúgy történik az informális felkérés, mint az EduIdea jógyakorlat bemutatóira, a Nemzetközi Oktatásfejlesztési Konferencia posztereire, vagy oktatásfejlesztési pályázat benyújtására: „Te, ez szuper! Volna kedved ezt megosztani/kidolgozni/bemutatni? Mindenben segítünk!”
Ha az adott témában tapasztalt, nagy gyakorlattal rendelkező oktató kolléga elfogadja tőlünk a visszajelzést, hogy bizony, olyan tudás birtokában van, amely az oktatói közösség számára releváns és hiánypótló, és szívesen vállalja, hogy megosztja ezt az érdeklődő kollégák támogatása céljából, megkezdődik a szervezés.
- időpontot egyeztetünk, és a képzési naptárba illesztjük a workshop alkalmat
- egyeztetjük a tematikát, a tartalmakat úgy válogatjuk össze, hogy minden szükséges ismeret átadására és készség fejlesztésére interaktív, gyakorlatias módon alkalom legyen, szinkron formában legfeljebb 16 órás, blended formában legfeljebb 20 órás időkeretben
- közösen meghatározzuk a munkaformát, és gondoskodunk az infrastrukturális feltételekről
- közösen összeállítjuk a programtervet, melyben a workshop vezetője a felkért oktató, társ-oktatója és az esemény házigazdája pedig az Oktatásfejlesztési-, -Módszertani és -Szervezési Központ szakértője
- az Oktatásfejlesztési-, -Módszertani és -Szervezési Központ gondoskodik a programmal kapcsolatos teljes kommunikációról (résztvevők toborzása, tájékoztatása, igazolások kiadása stb.)
- közösen létrehozzuk a workshophoz kapcsolódó digitális tartalmakat az EduLab kurzusfelületén, és a program ideje alatt együtt gondozzuk az interaktív elemeket
- közösen megtartjuk a workshopot, majd a tapasztaltok megbeszélése után, és a résztvevők visszajelzései alapján eldöntjük, hogyan tovább
Részvételi feltételek:
- Ez egy önkéntes vállaláson alapuló workshop sorozat, melynek alkalmai egymással nem állnak összefüggésben, bármelyikre becsatlakozhat az Egyetem bármely oktatója.
- Regisztrációs kérdőív előzetes kitöltése (https://bit.ly/SEoktatastamogatas).
- A megjelenés és az aktív részvétel a regisztrált alkalmakon elvárt – online alkalom esetében ehhez webkamera, hangszóró és mikrofon elengedhetetlenül szükséges.
- Pre-kurzus feladatok elkészítése a hatékony közös munka érdekében, és egy workshop utáni rövid írásos reflexió benyújtása.
Létszámkorlát: 16 fő/alkalom (a program minimum 4 fő jelentkezésével indul!)
Helyszín: az adott EduLab workshoptól függően változó
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
Játékos kvízek
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Így készíts játékos kvízeket |
tematikus workshop |
minden oktató |
szervezés alatt |
A program célja:
Az alapszintről induló képzés résztvevői
- megismerik a kvíz készítéséhez szükséges alapvető technikai és oktatásmódszertani szempontokat
- képessé válnak megtervezni és összeállítani saját kvízeiket, megválasztani az oktatási célnak megfelelő alkalmazást, valamint elsajátítják legalább 10 különböző program használatának gyakorlati készségét (https://semmelweis.hu/oktatasmodszertan/oktatasi-segedanyagok/online-oktatasi-eszkozok/)
- belátják, hogy a kvízt, mint eszközt, nem elég csupán közzé tenni, hanem a kurzusra adaptáltan egyéni vagy csoportos tevékenységek valamint mérés-értékelési pontok ráépítésével érdemes alkalmazni
A workshop végére a résztvevők a napi oktatómunkában azonnal hasznosítható gyakorlati készségekre tesztnek szert, úgy mint:
- Milyen a jó kvíz?
- Hogyan tervezzünk játékos kvízt?
- Milyen előkészületekre van szükség kvíz összeállítása előtt?
- Hogyan válasszunk platformot/eszközt?
- Hogyan illesszük a képzésbe a játékos kvízt?
- Milyen utómunkálatokra van szükség a kvíz összeállítása után?
- Hogyan tegyük közzé a játékos kvízt?
- Hogyan facilitáljuk a játékos kvízzel való munkát, hogyan monitorozzuk az előrehaladást?
A program jellege:
Ez egy tematikus, kiscsoportos oktatói továbbképzés, melyben a résztvevők saját példáikon keresztül ismerhetik meg a játékos kvíz készítésének lehetőségeit, a tervezés folyamatát, és gyakorolhatják be a kvíz készítést többféle platformon, valamint az utómunkálatokat a Moodle-ban. Így a workshopról saját játékos kvízekkel távozhatnak, melyeket akár már a következő órájukon alkalmazni tudnak. Az elkészült kvízekre a program során minden résztvevő több alkalommal is kap személyre szabott visszajelzést szakértői és társértékelés formájában.
12 órás blended képzés (2 óra felkészülés, 8 óra interaktív workshop, 2 óra feladatmegoldás)
Jelentkezési feltételek:
- Ez egy tematikus alapképzés, melyhez szükséges legalább egy szemeszternyi oktatásban eltöltött idő, hogy a résztvevő elsődlegesen saját példáival tudjon dolgozni.
- Regisztrációs kérdőív kitöltése
- A teljes program elvégzésének vállalása: 8 kontakt óra személyes részvétellel, ezen kívül (maximum) 4 óra önálló munka a program ideje alatt. Az önálló munka előzetesen kiadott segédanyagok megtekintéséből, saját tantárgyi példán való önálló munkából, valamint a workshop utáni reflexióból áll.
Teljesítési feltételek:
A program elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki. A tanúsítvány kiállításának feltétele a workshop 100%-án való személyes részvétel, a prekurzus feladat elkészítése, és a program végén egy maximum 3 oldalas reflexió benyújtása. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ez egy intenzív workshop, a tartalmi elemei szorosan egymásra épülnek, ezért részletekben történő teljesítésére nincs mód.
Létszámkorlát:
16 fő (a program minimum 4 fő jelentkezésével indul!)
Helyszín: szervezés alatt
Időpont: szervezés alatt
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
A workshopot tartja: Dr. Monzéger Katalin
VR-technika
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Így oktass VR-technikával |
tematikus workshop |
minden oktató |
szervezés alatt |
A program célja:
Az alapszintről induló képzés résztvevői
- megismerik a VR-technikához kapcsolódó alapvető technikai és oktatásmódszertani szempontokat
- képessé válnak megtervezni és összeállítani saját VR-szcenariót, megválasztani az oktatási célnak megfelelő alkalmazást, valamint elsajátítják a VR-technika oktatásba való illesztésének gyakorlati készségét (https://semmelweis.hu/oktatasmodszertan/oktatasi-segedanyagok/online-oktatasi-eszkozok/)
- belátják, hogy a VR-t, mint eszközt, nem elég csupán öncélú színesítésként bevetni, hanem a kurzusra adaptáltan egyéni vagy csoportos tevékenységek valamint mérés-értékelési pontok ráépítésével érdemes alkalmazni
A workshop végére a résztvevők a napi oktatómunkában azonnal hasznosítható gyakorlati készségekre tesztnek szert, úgy mint:
- Milyen a VR-környezet?
- Hogyan tervezzünk oktatási környezetet VR-ral?
- Milyen előkészületekre van szükség a VR-technika alkalmazása előtt?
- Hogyan válasszunk alkalmazást/eszközt?
- Hogyan illesszük a képzésbe a VR-technikát?
- Milyen utómunkálatokra van szükség a VR-környezet összeállítása után?
- Hogyan alkalmazzuk a VR-technikát az órán?
A program jellege:
Ez egy tematikus, kiscsoportos oktatói továbbképzés, melyben a résztvevők saját példáikon keresztül ismerhetik meg a VR-technikával való oktatás lehetőségeit, a tervezés folyamatát, és gyakorolhatják be a VR-környezet készítését. Így a workshopról saját VR-szcenariókkal távozhatnak, melyeket akár már a következő órájukon alkalmazni tudnak. Az elkészült forgatókönyvekre a program során minden résztvevő több alkalommal is kap személyre szabott visszajelzést szakértői és társértékelés formájában.
12 órás blended képzés (2 óra felkészülés, 8 óra interaktív workshop, 2 óra feladatmegoldás)
Jelentkezési feltételek:
- Ez egy tematikus alapképzés, melyhez szükséges legalább egy szemeszternyi oktatásban eltöltött idő, hogy a résztvevő elsődlegesen saját példáival tudjon dolgozni.
- Regisztrációs kérdőív kitöltése
- A teljes program elvégzésének vállalása: 8 kontakt óra személyes részvétellel, ezen kívül (maximum) 4 óra önálló munka a program ideje alatt. Az önálló munka előzetesen kiadott segédanyagok megtekintéséből, saját tantárgyi példán való önálló munkából, valamint a workshop utáni reflexióból áll.
Teljesítési feltételek:
A program elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki. A tanúsítvány kiállításának feltétele a workshop 100%-án való személyes részvétel, a prekurzus feladat elkészítése, és a program végén egy maximum 3 oldalas reflexió benyújtása. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ez egy intenzív workshop, a tartalmi elemei szorosan egymásra épülnek, ezért részletekben történő teljesítésére nincs mód.
Létszámkorlát:
16 fő (a program minimum 4 fő jelentkezésével indul!)
Helyszín: szervezés alatt
Időpont: szervezés alatt
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
podcast
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Így készíts podcastet |
tematikus workshop |
minden oktató |
szervezés alatt |
A program célja:
Az alapszintről induló képzés résztvevői
- megismerik a podcast készítéshez kapcsolódó alapvető technikai és oktatásmódszertani szempontokat
- képessé válnak megtervezni és összeállítani saját podcastjukat, megválasztani az oktatási célnak megfelelő alkalmazást, valamint elsajátítják a podcast oktatásba való illesztésének gyakorlati készségét
- belátják, hogy a podcastot, mint eszközt, nem elég csupán öncélú színesítésként bevetni, hanem a kurzusra adaptáltan egyéni vagy csoportos tevékenységek valamint mérés-értékelési pontok ráépítésével érdemes alkalmazni
A workshop végére a résztvevők a napi oktatómunkában azonnal hasznosítható gyakorlati készségekre tesztnek szert, úgy mint:
- Milyen a jó podcast?
- Hogyan tervezzünk podcastot?
- Milyen előkészületekre van szükség a podcast felvétele előtt?
- Hogyan válasszunk alkalmazást/eszközt?
- Hogyan illesszük a képzésbe a podcastot?
- Milyen utómunkálatokra van szükség a podcast összeállítása után?
- Hogyan alkalmazzuk a podcastot az órán?
- Hogyan facilitáljuk a podcasttal való munkát, hogyan monitorozzuk az előrehaladást?
A program jellege:
Ez egy tematikus, kiscsoportos oktatói továbbképzés, melyben a résztvevők saját példáikon keresztül ismerhetik meg a podcasttal való oktatás lehetőségeit, a tervezés folyamatát, és gyakorolhatják be a podcast készítését. Így a workshopról saját forgatókönyvekkel és felvételekkel távozhatnak, melyeket akár már a következő órájukon alkalmazni tudnak. Az elkészült forgatókönyvekre és felvételekre a program során minden résztvevő több alkalommal is kap személyre szabott visszajelzést szakértői és társértékelés formájában.
12 órás blended képzés (2 óra felkészülés, 8 óra interaktív workshop, 2 óra feladatmegoldás)
Jelentkezési feltételek:
- Ez egy tematikus alapképzés, melyhez szükséges legalább egy szemeszternyi oktatásban eltöltött idő, hogy a résztvevő elsődlegesen saját példáival tudjon dolgozni.
- Regisztrációs kérdőív kitöltése
- A teljes program elvégzésének vállalása: 8 kontakt óra személyes részvétellel, ezen kívül (maximum) 4 óra önálló munka a program ideje alatt. Az önálló munka előzetesen kiadott segédanyagok megtekintéséből, saját tantárgyi példán való önálló munkából, valamint a workshop utáni reflexióból áll.
Teljesítési feltételek:
A program elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki. A tanúsítvány kiállításának feltétele a workshop 100%-án való személyes részvétel, a prekurzus feladat elkészítése, és a program végén egy maximum 3 oldalas reflexió benyújtása. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ez egy intenzív workshop, a tartalmi elemei szorosan egymásra épülnek, ezért részletekben történő teljesítésére nincs mód.
Létszámkorlát:
6-8 fő (a program minimum 4 fő jelentkezésével indul!)
Helyszín: szervezés alatt
Időpont: szervezés alatt
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
szabadulószoba
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Így készíts szabadulószobát |
tematikus workshop |
minden oktató |
szervezés alatt |
A program célja:
Az alapszintről induló képzés résztvevői
- megismerik az oktatási célú szabadulószobához kapcsolódó alapvető technikai és oktatásmódszertani szempontokat
- képessé válnak megtervezni és összeállítani saját szabadulószobát, megválasztani az oktatási célnak megfelelő alkalmazást, valamint elsajátítják a szabadulószoba oktatásba való illesztésének gyakorlati készségét
- belátják, hogy a szabadulószobát, mint eszközt, nem elég csupán öncélú színesítésként bevetni, hanem a kurzusra adaptáltan egyéni vagy csoportos tevékenységek valamint mérés-értékelési pontok ráépítésével érdemes alkalmazni
A workshop végére a résztvevők a napi oktatómunkában azonnal hasznosítható gyakorlati készségekre tesztnek szert, úgy mint:
- Milyen a jó szabadulószoba?
- Hogyan tervezzünk oktatási célú szabadulószobát?
- Milyen előkészületekre van szükség a szabadulószoba alkalmazása előtt?
- Hogyan válasszunk alkalmazást/eszközt?
- Hogyan illesszük a képzésbe a szabadulószobát?
- Milyen utómunkálatokra van szükség a szabadulószoba összeállítása után?
- Hogyan alkalmazzuk a szabadulószobát az órán?
- Hogyan facilitáljuk a szabadulószobával való munkát, hogyan monitorozzuk az előrehaladást?
A program jellege:
Ez egy tematikus, kiscsoportos oktatói továbbképzés, melyben a résztvevők saját példáikon keresztül ismerhetik meg a szabadulószobával való oktatás lehetőségeit, a tervezés folyamatát, és gyakorolhatják be a szabadulószoba készítését. Így a workshopról saját szabadulószobákkal távozhatnak, melyeket akár már a következő órájukon alkalmazni tudnak. Az elkészült szabadulószobákra a program során minden résztvevő több alkalommal is kap személyre szabott visszajelzést szakértői és társértékelés formájában.
12 órás blended képzés (2 óra felkészülés, 8 óra interaktív workshop, 2 óra feladatmegoldás)
Jelentkezési feltételek:
- Ez egy tematikus alapképzés, melyhez szükséges legalább egy szemeszternyi oktatásban eltöltött idő, hogy a résztvevő elsődlegesen saját példáival tudjon dolgozni.
- Regisztrációs kérdőív kitöltése
- A teljes program elvégzésének vállalása: 8 kontakt óra személyes részvétellel, ezen kívül (maximum) 4 óra önálló munka a program ideje alatt. Az önálló munka előzetesen kiadott segédanyagok megtekintéséből, saját tantárgyi példán való önálló munkából, valamint a workshop utáni reflexióból áll.
Teljesítési feltételek:
A program elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki. A tanúsítvány kiállításának feltétele a workshop 100%-án való személyes részvétel, a prekurzus feladat elkészítése, és a program végén egy maximum 3 oldalas reflexió benyújtása. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ez egy intenzív workshop, a tartalmi elemei szorosan egymásra épülnek, ezért részletekben történő teljesítésére nincs mód.
Létszámkorlát:
16 fő (a program minimum 4 fő jelentkezésével indul!)
Helyszín: szervezés alatt
Időpont: szervezés alatt
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
A workshopot tartja: Dr. Orosz Gábor
terepasztal
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Így oktass terepasztallal |
tematikus workshop |
minden oktató |
szervezés alatt |
A program célja:
Az alapszintről induló képzés résztvevői
- megismerik az oktatási célú terepasztalhoz kapcsolódó alapvető technikai és oktatásmódszertani szempontokat
- képessé válnak megtervezni és összeállítani saját terepasztalt, megválasztani az oktatási célnak megfelelő alkalmazást, valamint elsajátítják a terepasztal oktatásba való illesztésének gyakorlati készségét
- belátják, hogy a terepasztalt, mint eszközt, nem elég csupán öncélú színesítésként bevetni, hanem a kurzusra adaptáltan egyéni vagy csoportos tevékenységek valamint mérés-értékelési pontok ráépítésével érdemes alkalmazni
A workshop végére a résztvevők a napi oktatómunkában azonnal hasznosítható gyakorlati készségekre tesztnek szert, úgy mint:
- Milyen a jó terepasztal?
- Hogyan tervezzünk oktatási célú terepasztalt?
- Milyen előkészületekre van szükség a terepasztal alkalmazása előtt?
- Hogyan válasszunk alkalmazást/eszközt?
- Hogyan illesszük a képzésbe a terepasztalt?
- Milyen utómunkálatokra van szükség a terepasztal összeállítása után?
- Hogyan alkalmazzuk a terepasztalt az órán?
- Hogyan facilitáljuk a terepasztallal való munkát, hogyan monitorozzuk az előrehaladást?
A program jellege:
Ez egy tematikus, kiscsoportos oktatói továbbképzés, melyben a résztvevők saját példáikon keresztül ismerhetik meg a terepasztallal való oktatás lehetőségeit, a tervezés folyamatát, és gyakorolhatják be a terepasztal készítését. Így a workshopról saját terepasztallal távozhatnak, melyet akár már a következő órájukon alkalmazni tudnak. Az elkészült terepasztalokra a program során minden résztvevő több alkalommal is kap személyre szabott visszajelzést szakértői és társértékelés formájában.
12 órás blended képzés (2 óra felkészülés, 8 óra interaktív workshop, 2 óra feladatmegoldás)
Jelentkezési feltételek:
- Ez egy tematikus alapképzés, melyhez szükséges legalább egy szemeszternyi oktatásban eltöltött idő, hogy a résztvevő elsődlegesen saját példáival tudjon dolgozni.
- Regisztrációs kérdőív kitöltése
- A teljes program elvégzésének vállalása: 8 kontakt óra személyes részvétellel, ezen kívül (maximum) 4 óra önálló munka a program ideje alatt. Az önálló munka előzetesen kiadott segédanyagok megtekintéséből, saját tantárgyi példán való önálló munkából, valamint a workshop utáni reflexióból áll.
Teljesítési feltételek:
A program elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki. A tanúsítvány kiállításának feltétele a workshop 100%-án való személyes részvétel, a prekurzus feladat elkészítése, és a program végén egy maximum 3 oldalas reflexió benyújtása. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ez egy intenzív workshop, a tartalmi elemei szorosan egymásra épülnek, ezért részletekben történő teljesítésére nincs mód.
Létszámkorlát:
16 fő (a program minimum 4 fő jelentkezésével indul!)
Helyszín: szervezés alatt
Időpont: szervezés alatt
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
A workshopot tartja: Dr. Orosz Gábor
illusztrációk
a program címe |
a program jellege |
a program formája |
célcsoport |
helyszín |
Így készíts saját illusztrációt |
tematikus workshop |
minden oktató |
szervezés alatt |
A program célja:
Az alapszintről induló képzés résztvevői
- megismerik az illusztrációkészítéshez kapcsolódó alapvető technikai és oktatásmódszertani szempontokat
- képessé válnak megtervezni és összeállítani saját illusztrációt Inkscape alkalmazással, valamint elsajátítják az illusztráció oktatási anyagba illesztésének gyakorlati készségét
- belátják, hogy az illusztrációt, mint eszközt, nem elég csupán öncélú színesítésként bevetni, hanem a tartalmat kell támogatnia, és a megértést segítenie
A workshop végére a résztvevők a napi oktatómunkában azonnal hasznosítható gyakorlati készségekre tesztnek szert, úgy mint:
- Milyen a jó illusztráció?
- Hogyan tervezzünk oktatási célú illusztrációt?
- Milyen előkészületekre van szükség az illusztráció összeállítása előtt?
- Hogyan használjuk az Inkscape-et?
- Hogyan illesszük az oktatási anyagainkba az illusztrációkat?
- Milyen utómunkálatokra van szükség az illusztráció összeállítása után?
- Hogyan alkalmazzuk az illusztrációt az órán?
- Hogyan facilitáljuk az illusztrációkkal való munkát, hogyan monitorozzuk az előrehaladást?
A program jellege:
Ez egy tematikus, kiscsoportos oktatói továbbképzés, melyben a résztvevők saját példáikon keresztül ismerhetik meg az illusztrációkészítés lehetőségeit, a tervezés folyamatát, és gyakorolhatják be az illusztráció készítését. Így a workshopról saját illusztrációkkal távozhatnak, melyet akár már a következő órájukon alkalmazni tudnak. Az elkészült illusztrációkra a program során minden résztvevő több alkalommal is kap személyre szabott visszajelzést szakértői és társértékelés formájában.
12 órás blended képzés (2 óra felkészülés, 8 óra interaktív workshop, 2 óra feladatmegoldás)
Jelentkezési feltételek:
- Ez egy tematikus alapképzés, melyhez szükséges legalább egy szemeszternyi oktatásban eltöltött idő, hogy a résztvevő elsődlegesen saját példáival tudjon dolgozni.
- Regisztrációs kérdőív kitöltése
- A teljes program elvégzésének vállalása: 8 kontakt óra személyes részvétellel, ezen kívül (maximum) 4 óra önálló munka a program ideje alatt. Az önálló munka előzetesen kiadott segédanyagok megtekintéséből, saját tantárgyi példán való önálló munkából, valamint a workshop utáni reflexióból áll.
Teljesítési feltételek:
A program elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki. A tanúsítvány kiállításának feltétele a workshop 100%-án való személyes részvétel, a prekurzus feladat elkészítése, és a program végén egy maximum 3 oldalas reflexió benyújtása. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ez egy intenzív workshop, a tartalmi elemei szorosan egymásra épülnek, ezért részletekben történő teljesítésére nincs mód.
Létszámkorlát:
16 fő (a program minimum 4 fő jelentkezésével indul!)
Helyszín: szervezés alatt
Időpont: szervezés alatt
Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála
A workshopot tartja: Dr. Tornóci László