a program címe

a program jellege

a program formája

célcsoport

helyszín

EduLab

workshop

blended

előadó és gyakorlatvezető oktatók

változó

A program célja:

Olyan tematikus alkalmak teremtése, amelyben az oktatói közösség tagjai egymás számára tartott képzéseken oszthatják meg tapasztalataikat saját jógyakorlatuk alapján.

A program jellege:

Ebben az egyedülálló képzési programban az együtt-oktatás (co-teaching) és a társtámogatás (peer support) élményét kínáljuk az oktatói közösségnek. Az Oktatásfejlesztési, -Módszertani és -Szervezési Központ gondozásában megvalósuló workshopok olyan módszertani és/vagy fejlesztési részterületeket érintenek, melyeket az igényfelmérések alapján hiánypótlónak tartunk. A workshopokat saját képzési kínálatunk részeként teljes körűen szervezzük, tervezzük és bonyolítjuk, megtartásukat azonban olyan oktató kollégákra bízzuk, akik az adott témában kimondottan elmélyültek, és oktatói, oktatásfejlesztői munkájuk során az átlagosnál jóval több, mindannyiunk számára hasznos tapasztalatra tettek szert.

Tervezett workshopok:

Mi alapján választunk témát? – „Hű, ez fontos!”

Az oktatói közösséggel folytatott mindennapi munka során, oktatói munkacsoportok oktatásfejlesztési folyamatait támogatva, képzéseinken felmerülő igényeket megismerve, a felsőoktatásban aktuális hazai és nemzetközi trendeket követve az Oktatásfejlesztési-, Módszertani és -Szervezési Központ szakértői folyamatosan keresik és azonosítják a főbb fókuszpontokat, és a pedagógiai, oktatásmódszertani, oktatástechnológiai támogatást igénylő feladatokat. A visszajelzések alapján nagy érdeklődésre számot tartó témaköröket felvesszük képzési kínálatunkba, először az általunk tartott képzések részeként, majd pedig önálló tematikus workshopot építve rá.

Mi alapján választunk képzőt? – „Hű, neki ez a kisujjában van!”

Az oktatói közösséggel ápolt szoros és együttműködésen alapuló munkakapcsolatunk során gyakran találkozunk olyan egyéni jógyakorlatokkal, oktatói műhelyekkel, ahol rengeteg releváns tudás és tapasztalat gyűlt össze bizonyos oktatásmódszertani és/vagy oktatástechnológiai területen. Amikor megjelennek a látóterünkben – akár személyes kapcsolat, akár kollégák vagy hallgatók ajánlása alapján – olyan oktató kollégák, akik mindennapi gyakorlatukban mélyen beágyazottan, magas szinten alkalmazzák valamely módszertani vagy technológiai megoldást, ők maguk jellemzően az erre irányuló visszajelzésünkből értesülnek arról, hogy tudásuk és tapasztalatuk mások számára mekkora kincs, és milyen hiánypótló lenne. Az EduLab workshopokra tehát ugyanúgy történik az informális felkérés, mint az EduIdea jógyakorlat bemutatóira, a Nemzetközi Oktatásfejlesztési Konferencia posztereire, vagy oktatásfejlesztési pályázat benyújtására: „Te, ez szuper! Volna kedved ezt megosztani/kidolgozni/bemutatni? Mindenben segítünk!”

Hogyan jön létre egy EduLab workshop?

Ha az adott témában tapasztalt, nagy gyakorlattal rendelkező oktató kolléga elfogadja tőlünk a visszajelzést, hogy bizony, olyan tudás birtokában van, amely az oktatói közösség számára releváns és hiánypótló, és szívesen vállalja, hogy megosztja ezt az érdeklődő kollégák támogatása céljából, megkezdődik a szervezés.

  • időpontot egyeztetünk, és a képzési naptárba illesztjük a workshop alkalmat
  • egyeztetjük a tematikát, a tartalmakat úgy válogatjuk össze, hogy minden szükséges ismeret átadására és készség fejlesztésére interaktív, gyakorlatias módon alkalom legyen, szinkron formában legfeljebb 16 órás, blended formában legfeljebb 20 órás időkeretben
  • közösen meghatározzuk a munkaformát, és gondoskodunk az infrastrukturális feltételekről
  • közösen összeállítjuk a programtervet, melyben a workshop vezetője a felkért oktató, társ-oktatója és az esemény házigazdája pedig az Oktatásfejlesztési-, -Módszertani és -Szervezési Központ szakértője
  • az Oktatásfejlesztési-, -Módszertani és -Szervezési Központ gondoskodik a programmal kapcsolatos teljes kommunikációról (résztvevők toborzása, tájékoztatása, igazolások kiadása stb.)
  • közösen létrehozzuk a workshophoz kapcsolódó digitális tartalmakat az EduLab kurzusfelületén, és a program ideje alatt együtt gondozzuk az interaktív elemeket
  • közösen megtartjuk a workshopot, majd a tapasztaltok megbeszélése után, és a résztvevők visszajelzései alapján eldöntjük, hogyan tovább

Részvételi feltételek:

  1. Ez egy önkéntes vállaláson alapuló workshop sorozat, melynek alkalmai egymással nem állnak összefüggésben, bármelyikre becsatlakozhat az Egyetem bármely oktatója.
  2. Regisztrációs kérdőív előzetes kitöltése (https://bit.ly/SEoktatastamogatas).
  3. A megjelenés és az aktív részvétel a regisztrált alkalmakon elvárt – online alkalom esetében ehhez webkamera, hangszóró és mikrofon elengedhetetlenül szükséges.
  4. Pre-kurzus feladatok elkészítése a hatékony közös munka érdekében, és egy workshop utáni rövid írásos reflexió benyújtása.

Létszámkorlát: 16 fő/alkalom (a program minimum 4 fő jelentkezésével indul!)

Helyszín: az adott EduLab workshoptól függően változó

JELENTKEZÉS

Programfelelős és kapcsolattartó: Kozma Borbála